Gå til innhold

Musikk til film, ski/snowboard. Open source-musikk


bxc

Anbefalte innlegg

Hei og hallo,

i dag går Da Gathering 2007 av stabelen i fjellet, og jeg sitter her og lader batterier, finner fram DV-taper osv.

 

Jeg skal i ettertid redigere det jeg filmer, og jeg trenger i den forbindelse musikk.

Jeg ønsker musikk som kan passe i en ski/snowboard-film. Det kan være alt fra Reggae til rap til litt mer rocka/metalish musikk.

Den ferdige filmen kommer til å bli gitt ut under en Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported lisens(følg linken for å finne mer ut om den lisensen). Råmaterialet til filmen vil muligens bli utgitt på en annen lisens på et senere tidspunkt.

 

 

Jeg søker derfor etter noen som kjenner til internettsider som gir ut musikk fra band under en eller annen form for Creative Commons lisens. Eller noen som kjenner til/spiller i et band som har sanger som kan passe til en slik film. Hvis du kjenner til/spiller i det, er det viktig at jeg kan bruke musikken under lisensen som er nevnt over(musikken vil kun bli brukt i filmer laget av råmaterialet fra filmingen av Da Gathering 2007, og vil kun bli utgitt under lisensen nevnt over.).

 

 

Det er IKKE meningen at man skal komme med posten av typen: "Du burde sjekke ut <putt inn band som har stort plateselskap i ryggen her>". Grunnen til dette er sjansen for at de store plateselskapene svarer på en slik mail er ca 0,1% og sjansen for at de lar meg bruke musikken under en slik lisens er ca 0,000001%. Jeg ønsker den typen artister man finner på urørt/myspace osv(jeg vet mange "store" artister der, men jeg ønsker ikke tips om dem). Men det er viktig hvis du vet om artister på myspace, urørt etc at du kjenner artisten/bandet/spiller i det selv, slik at jeg kan få tilatelse til å bruke musikken. Hvis du vet om en artist som kan passe til dette, men du kjenner ikke bandet/artisten etc. kan du sende meg en personlig melding her på forumet så kan jeg ta kontakt med dem. Hvis jeg får lov å bruke musikken av noen som følge av et tips på PM, vil jeg poste det i denne tråden.

 

 

 

OPPSUMMERING: band som ønsker å gi bort musikken til en film om ski og snowboard-konkurransen Da Gathering 2007 søkes. Filmen skal bli gitt ut under en Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported lisens.

 

Og ja, filmen blir gitt ut gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis stenger jeg anbefalingstråder av det snevre slaget som vi finner her, men siden du har skrevet en såpass gjennomført førstepost, syns jeg det er på sin plass at du får skikkelige svar :)

 

Sjekk ut disse to trådene:

 

Lovlig gratis musikk på nett. Samletråd

Dine Urørte Tips

 

Benytt deg av søkemotoren innenfor hver tråd (nede til venstre) hvis du er på jakt etter spesielle sjangre, stikkord osv.

 

EDIT: Stenges etter ønske fra trådstarter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...