Gå til innhold

Spørsmål om Softgun!


bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan nok stemme VesleKim, men absolutt ingen som gjør det i vår klubb av en eller annen grunn. De bruker av og til finlandshetter dog. Jeg tør enkelt og greit ikke å spille kun med briller, siden jeg har tynn emalje etc på fortennene allerede. Bad shit med en fulltreffer da! :)

 

Hvor holder folk til forresten ? Bor dere på Østlandet alle sammen, eller er det noen bergensere her?

8433022[/snapback]

 

 

Jeg er bergenser :w00t:

Lenke til kommentar
Hvor holder folk til forresten ? Bor dere på Østlandet alle sammen, eller er det noen bergensere her?

Oslo, og har lyst til og begynne med dette her :)

8433046[/snapback]

 

 

Kan annbefale det veldig, det er en fin måte å "komme seg fekk fra PC'n"

å få seg en hobby som ikke handler om data. Om du har spilt mye skytespill på PC, og er glad i team work er dette mitt i blinken.

Lenke til kommentar

Enig med VesleKim, det er ett flott tidsfordriv, og meget gøy. Skal ta en tur til Vipers i Kristiansand til sommeren for å prøve å spille med flere. Til nå har jeg bare spilt med broderen.

 

Ueland, hvilket merke er det MP5 du har/hadde? Har selv en stock TM (Tokyo Marui) MP5 A4. Utgangshastigheten ligger på ca 270fps/90ms, og skuddtakten ligger på rundt 13 kuler i sekundet med nyladet batteri, om jeg husker riktig.

 

haingodegamle: Lyngdal, Vest-Agder her. :)

Lenke til kommentar
Ueland, hvilket merke er det MP5 du har/hadde? Har selv en stock TM (Tokyo Marui) MP5 A4. Utgangshastigheten ligger på ca 270fps/90ms, og skuddtakten ligger på rundt 13 kuler i sekundet med nyladet batteri, om jeg husker riktig.

8433392[/snapback]

 

Det er en TM MP5 SD6 (http://www.hm-sport.net/images/ICS-02_mp5_sd6.jpg)

Har flyttet til Oslo (og skal komme i gang her i løpet av sommeren), men jeg har ikke fått med seg utstyret enda.

 

 

Cutthroat Bill: Har desverre lest flere steder at mange klubber ikke bryr seg så mye om lover og regler.

Lenke til kommentar

Jeg trodde Vipers var flink til å holde seg til regler, men kanskje jeg tar feil. Du/dere er kanskje allerede klar over det, men noen klubber lar folk i alderen 16-17 spille med verge, en dude som er 18+ år som følger deg hele tiden og passer på at du ikke gjør noe dumt. Dette synes jeg er helt greit, men ikk om man er under 16. Da blir det for uansvarlig, synes jeg. Airsoft-våpen kan og vil ødelegge øyer og tenner om man er uheldig.

 

TM MP5 SD6 er ett pent våpen, men jeg foretrekker A4 med lyddemper. ;)

Hva slags utstyr er det du har tenkt å skaffe deg? Fullt kit med vest, mags, kammo-klær osv?

Selv vil jeg kanskje skaffe meg noen få ekstra low-cap magasiner også kanskje en vest til å begynne med.

Lenke til kommentar

Flere spørsmål:

 

1. Hvor spiller dere?

 

2. Hvis man er under 18 (16) år kan man få tilatelse med hjemme ifra?

 

3. Hvis jeg kjøper en Softgun og skal ikke beynne med Airsoft (tror jeg det het)

hva annet kan jeg bruke den til?

 

Takker også for alle svar :thumbup::thumbup:

Endret av bkf_94
Lenke til kommentar

1. Jeg tror nok ganske mange spiller i "skogen bak huset", men man skal egentlig ha tillatelse av politi og eier av eiendom for det. Området skal også være avmerket slik at andre ikke forviller seg inn der. Ellers så har jo en del klubber egne baner laget for airsoft og/eller paintball, slik som Vipers i Kristiansand.

 

2. Som sagt så må man spille med verge om man er i alderen 16 opp til du er 18. Tillatelse hjemmefra antar jeg du må ha, men det kommer vel an på klubben du spiller i, arrangøren, e.l.

 

3. Du kan skyte på blink. Men du må allikevel være 18 år for å kjøpe og eie våpen. Og når du er ute å skyter, så må du ha verge, selv om du "bare skyter på blink".

 

 

(Notis: Feil kan forekomme da jeg ikke har så mye erfaring innenfor feltet.)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
1. Jeg tror nok ganske mange spiller i "skogen bak huset", men man skal egentlig ha tillatelse av politi og eier av eiendom for det. Området skal også være avmerket slik at andre ikke forviller seg inn der. Ellers så har jo en del klubber egne baner laget for airsoft og/eller paintball, slik som Vipers i Kristiansand.

 

2. Som sagt så må man spille med verge om man er i alderen 16 opp til du er 18. Tillatelse hjemmefra antar jeg du må ha, men det kommer vel an på klubben du spiller i, arrangøren, e.l.

 

3. Du kan skyte på blink. Men du må allikevel være 18 år for å kjøpe og eie våpen. Og når du er ute å skyter, så må du ha verge, selv om du "bare skyter på blink".

 

 

(Notis: Feil kan forekomme da jeg ikke har så mye erfaring innenfor feltet.)

8433782[/snapback]

 

 

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Vi spiller på den del diverse uteområder, i tillegg har vi hatt en del spill i diverse bunkeranlegg rundt omkring her i Bergen.

Om det er noen som bor i Bergen på forumet, og kunne ha tenkt seg å komme seg ut av stolen på en søndag, ta kontakt og bli med på spill med klubben vår, alt er gratis første gang!

8434294[/snapback]

 

 

Har dere noen gang spillt rundt (eller i) Kanadaskogen?

Lenke til kommentar
Fjærvåpen (som du har hatt) er pinglevåpen i forhold til f.eks elektriske. Jeg har en elektrisk MP5,  og kulene går veldig lagt, utgangshastigheten på kulene er vel over 100 fot i sekundet hvis jeg ikke tar feil, og de kan fint skade folk ved feil bruk.

 

(Akkurat derfor kommer de og inn under våpenloven, og har dertil 18 års grense)

 

Elektriske våpen lades opp når batteriet går tomt, og gassvåpen lades når gassen er tom. En full dag på et batteri er langt fra utenkelig ;)

8430845[/snapback]

 

Vil da si at proffe fjærvåpen er de "farligste" innen airsoft :p Er blant annet dem som har høyeste sikkerhets avstand osv.

 

Men dere kan jo komme innom tråden "den bittelille airsoft tråden" som dere finner link til i signaturen min.

Lenke til kommentar
bkf_94: Nei, ikke enda. Bra sted ? Mener å ha hørt at ED paintball har en bane der ute, men er ikke helt sikker. I det siste har vi stort sett holdt oss i to skogområder på hjellestad.

8443279[/snapback]

 

 

 

Ja kjempe bra sted, jeg spiller ikke airsoft der men jeg spiller laser og paintball der både i skogen og i noen ruiner men jeg har sett mange softgun kuler og granater i skogen og i ruinene så jeg lurte på om dere spillte der ute

Endret av bkf_94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...