Gå til innhold

Gamle Sierra klassikere gis ut på nytt!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I følge DB.no skal Sierra nå gi ut gamle pek & klikk klassikere optimalisert for nye PC'er. Synes dette var en koselig nyhet. Til den nette sum av 179kr tror jeg noen av disse samlepakkene blir å finne sin veg hjem til meg.

Edit: Nei så det jeg og nå. Dessuten var det DB.no og ikke VG :p Men fikset nå!

Endret av Konamixx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig!

Sist jeg spilte Larry var jeg bare en liten yngling... Dette er et gjensyn jeg gleder meg til!

Litt OT: Nå gjelder det bare at noen får laget en nyutgivelse av Jones in the Fast Lane, så er vi i mål! :dribble:

Skrevet

Jupp, har vore klar over dette ei stund, og ser verkeleg fram til det.

@Joachim_F

Fullstendig einig med deg, dei spela var konge. Kjøpte QFG2 ved ei tilfeldigheit på klassetur i England, og det klatra raskt til toppen av favorittlista mi. Fantastisk, fantastisk, fantastisk spel. :love:

Seinare fekk eg tak i QFG1, som var nesten like bra. Dessverre kom aldri oppfølgjarane til Amiga, so eg gjekk glipp av dei. Ein nyutgivelse ville ha vore midt i blinken.

Kay

Skrevet
Ser ut som de har glemt Sierras beste spillserie, Quest for Glory...

8429183[/snapback]

Enig, skulle gjerne ha et gjensyn med "Quest for Glory: So you want to be a hero".

Skrevet (endret)

Jeg husker jeg kjøpte en sånn samlepakke med Police Quest 1-4 og S.W.A.T. for en del år tilbake. Faen de spillene var vanskelig, jeg kom meg aldri forbi første oppdraget på S.W.A.T. og jeg fikk ikke en gang startet et oppdrag på Police Quest spillene.

Forresten så skuolle Lords 2 ha vært med i pakken. Det er et spill jeg har brukt noen timer på for å si det mildt.

Endret av Dj_eLmO
Skrevet
Jeg husker jeg kjøpte en sånn samlepakke med Police Quest 1-4 og S.W.A.T. for en del år tilbake. Faen de spillene var vanskelig, jeg kom meg aldri forbi første oppdraget på S.W.A.T. og jeg fikk ikke en gang startet et oppdrag på Police Quest spillene.

Akkurat same som med meg det. Men det var no artig sjølv om eg ikkje fekk til noko. Trur eg må sjå om eg finn igjen denne pakka.

Ellers blir det eit gledeleg gjennsyn med gamle klassikarar. Har dessverre ikkje dei alt for store erfaringane med mange av desse spela, men eg får satse på å ta igjen det tapte no.

Skrevet

S.W.A.T. var jo en del morro. Jeg likte virkelig at man måtte igjennom trening osv. for å kunne starte spillet. Det eneste minuset var jo at det ikke var så mye bevegelses animasjoner at det gjorde noe.

Btw. det er vel tilfeldigvis ikke noen som faktisk har klart å rundet det?

Skrevet

Tror virkelig at jeg burde skaffe meg Kings Quest-serien. Spilte jo Kings Quest: The Mask of Eternity for mange år sida, og det var jo dritskummelt for en liten gutt som meg. Kanskje prøve de første spillene også?

Skrevet

Ja du burde virkelig skaffe deg den serien. King's Quest spillene før Mask of eternity er mye bedre.

Larry KQ og SQ skal jeg iværtfall ha. Elsker humoren i de spilla. Spesielt SQ.

Må si meg enig med de som sier at det beste mangler. QFG serien var fantastisk. Likte selv 1'ern best, men klarte aldri runde det. Ble så utrolig vanskelig på slutten inne i tyv-campen. Mulig jeg hadde glemt å gjøre noe, men det var bare helt umulig.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Må nok få meg Police Quest ja :)

Skrevet (endret)

Er ikke dette strengt talt de vanlige spillene pakket inn i DOSBOX (for DOS versjonene), med standard GM/FM + Sound Blaster oppsett på enkelte spill? Det hadde vært kanon om de faktisk hadde portet dem til Windows, med full MT32/råbra GM som musikk/stream, men den gang ei :)

EDIT: Artig noen nevnte Jones, har jobbet rundt om 6 måneder med en FLASH port, kanskje den en gang faktisk blir ferdig :) >16000 linjer ActionScript, CPU/AI, huff, et "simpelt" spill egentlig men fyttigrisen hvor mye som foregår i bakgrunnen....

Endret av Boye
Skrevet

Lords of the Realm 2 har jeg orginalt, men kunne godt tenkt meg en pakke med spillet og ekstra pakken!

Også Birthright hadde vært artig, selv om jeg har det også orginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...