Gå til innhold

Guide: Partisjonering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... DiskPart er en DOS basert partisjons konfigurator

Man kan jo ikke kalle alt som kjøres fra kommandolinje for "DOS basert".

DOS er et operativsystem, Windows er nå et helt annet operativsystem.

Win98 / Me var siste Windows som brukte DOS.

 

Hehe, enig det, men jeg var i mangel på bedre navn på det. :D Men nok om det.. Folk forstod vel hva jeg mente, tror jeg. :D

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere lagt ut en fullstendig utdatert artikkel om partisjonering? Avsnittet dere har om diskbehandling er jo helt feil.

De første versjonene av diskbehandling var så begrenset som dere skriver, men det begynner å bli noen år siden. Nå derimot så er den vel av de bedre partisjoneringsprogrammene som er til Windows. Du får gjort det meste du trenger på en grei og enkel måte, uten å måtte restarte pc'en. Dere har heller ikke nevnt dynamiske volum og hvilken fordeler det gir.

 

Jeg kan heller ikke si jeg ser noen fordeler av å partisjonere opp en disk. Det fører stort sett, som nevnt lengre oppe i tråden, til mer arbeid enn det er verdt.

For min del sliter jeg mest med at diskene i seg selv blir for små, og da er det kjekt å kunne slå flere disker sammen til ett dynamiske volum.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...

jeg har nettopp reinstallert win 7 og har delt opp harddisken, men jeg vil at OSet og bare OSet skal være i en partisjon. hvordan gjør jeg dette?

How to install windows 7 without the 100mb system partition:

https://www.google.no/search?redir_esc=&client=tablet-android-samsung&hl=nb-NO&safe=images&q=install%20windows%207%20without%20100mb%20system%20partition&source=android-browser-suggest&qsubts=1381623886655

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...