Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bidra med noen erfaringer så langt.

Jeg har i sommerferien brukt GPS-tjenesten i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland og stort sett fungerer GPS veldig bra etter siste FW. Enkelte steder har jeg blitt ført på villspor, bl.a. på total feil innkjøring til Kastrup flyplass. Jeg er likevel veldig fornøyd, og hvis det er noe jeg savner så er det fotoboksvarsler. Hadde gladelig betalt kr 1000 ekstra for tjenesten. Ellers savner jeg også anvisning om fartsgrense og lyd når jeg mottar sms samtidig mens GPS brukes (eller har noen løsningen?). Jeg har opplevd en del feil med "hold til venstre" når kartet og veien virkelig viser man skal holde til høyre (og vise versa), men det er vel slikt som vil bli rettet opp etterhvert. Jeg kunne også tenkt meg en mulighet til å angi GPS-posisjonene direkte når jeg vet de.

 

Hvem er det som står for kartene? Tar de imot tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar

En tilbakemelding også fra meg

 

Har testet GPS-en i amerika med nedlasta kart. fungerer utmerket både for å vise vei og for å komme tilbake til utgangspunktet.

Noe problemer med kart som ikke er helt oppdaterte. blant annet en bro som hadde blåst ned etter stormen katarina.

 

Har ikke tilgang på meldingstjenesten, så får ikke lest opp reiseruten under veis.

 

Testet den etterpå i Auropa. Problemer i Venesia på grunn av at bygningene var for tette til at den fikk kontakt med sattelittene. i Kroatsia var kartene dårlige.

 

 

Mobilen sitter på magnet på dasbordet som fester seg til linsen bak. dette fungerer utmerket sammen med en billader. Har displaylyset på konstant under GPS-bruken og dette trekker derfor mye strøm.

 

 

Er nå på jakt etter topografiske kart. ( Terrengkart for skog og mark ) er det noen som kan hjelpe med dette.

Lenke til kommentar

er godt fornøyd med mob,en .prøver nå å sette meg inn i gps,en.

ser at når en skal laste ned kart så står det en plass at en skal lagre på

minnebrikke og en plass at en skal lagre på tlf,minne.Hva er riktig?

for at navigasjons delen skal funke må en da kjøpe lisens eller?

Lenke til kommentar
kartene skal lagres på minnebrikken.. ikke på telefonen.

 

Om du skal ha stemme navigering og byguider så må du kjøpe lisens ja, men å navigere uten stemme går fint.. men da får du ikke noe by guider eller noe slikt..

Mao. liksågreitt egentlig å betale de 570 kronene for 3 år.

9180590[/snapback]

 

 

Prøv og last ned den nye Nokia Maps! Mye mer oversiktelig og bedre, får Gps lock fortere og er mye kjappere! dribble.gif

 

3g.co.uk forum http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php...ight=nokia+maps

 

du kan laste det ned derfra, men LAGRE PÅ TELEFONMINNE!

Eller fungerer det ikke.

Det står ikke at programmet støtter N95 men det gjør det.

 

ANBEFALES! new_yes.gif

 

 

det som står beskevet her er det selve programmet og så laster en ned kart via nokia map loader til minnebrikke?

Lenke til kommentar
kartene skal lagres på minnebrikken.. ikke på telefonen.

 

Om du skal ha stemme navigering og byguider så må du kjøpe lisens ja, men å navigere uten stemme går fint.. men da får du ikke noe by guider eller noe slikt..

Mao. liksågreitt egentlig å betale de 570 kronene for 3 år.

9180590[/snapback]

 

 

Prøv og last ned den nye Nokia Maps! Mye mer oversiktelig og bedre, får Gps lock fortere og er mye kjappere! dribble.gif

 

3g.co.uk forum http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php...ight=nokia+maps

 

du kan laste det ned derfra, men LAGRE PÅ TELEFONMINNE!

Eller fungerer det ikke.

Det står ikke at programmet støtter N95 men det gjør det.

 

ANBEFALES! new_yes.gif

 

 

det som står beskevet her er det selve programmet og så laster en ned kart via nokia map loader til minnebrikke?

9182040[/snapback]

 

Linken fungerer ikke :hmm: ?

Lenke til kommentar

se om den her funker

 

http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php...ight=nokia+maps

 

 

 

kartene skal lagres på minnebrikken.. ikke på telefonen.

 

Om du skal ha stemme navigering og byguider så må du kjøpe lisens ja, men å navigere uten stemme går fint.. men da får du ikke noe by guider eller noe slikt..

Mao. liksågreitt egentlig å betale de 570 kronene for 3 år.

9180590[/snapback]

 

 

Prøv og last ned den nye Nokia Maps! Mye mer oversiktelig og bedre, får Gps lock fortere og er mye kjappere! dribble.gif

 

3g.co.uk forum http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php...ight=nokia+maps

 

du kan laste det ned derfra, men LAGRE PÅ TELEFONMINNE!

Eller fungerer det ikke.

Det står ikke at programmet støtter N95 men det gjør det.

 

ANBEFALES! new_yes.gif

 

 

det som står beskevet her er det selve programmet og så laster en ned kart via nokia map loader til minnebrikke?

9182040[/snapback]

 

Linken fungerer ikke :hmm: ?

9182181[/snapback]

Lenke til kommentar

GPS - Stemmestyring via Bluetooth Handsfree

 

Hei, har investert i en Mitsubishi Outlander som har en utmerket innebygd bluetooth Handsfree. Den håndterer alle samtalene på mobilen via stereoanlegget og lyden er svært bra.

 

Problemet mitt er at når jeg bruker GPS'n på N95 og mobilen er tilkoblet bluetooth handsfree så blir stemmenavigeringen tyst. Ingenting kommer ut på lydanlegget og ingenting på N95's interne høyttaler. Kobler jeg ut Bluetooth Handsfree fungerer stemmestyringen på den interne høyttaleren i N95.

 

Noen andre med samme erfaringen? Noen ide om hvor jeg skal begynne å lete?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man kan få kalibrert GPS`en sin høydemåler?

Er jo helt på jordet..  Spesielt i lavere høyder er den feil.. svært mye feil.

 

Noen andre som har lagt merke til det?

9182640[/snapback]

 

Det er nok ingen mulighet for å kalibrere høydemåleren. Jo flere satellitter du får inn, jo mer nøyaktig blir høyden. Høydemålingen må ha flere satellitter enn posisjon.

 

Hvis du går inn på GPS data applikasjonen (ligger i verktøy-mappen), får du informasjon om presisjon på posisjon og nøyaktighet på høyde.

Lenke til kommentar
GPS - Stemmestyring via Bluetooth Handsfree

 

Hei, har investert i en Mitsubishi Outlander som har en utmerket innebygd bluetooth Handsfree. Den håndterer alle samtalene på mobilen via stereoanlegget og lyden er svært bra.

 

Problemet mitt er at når jeg bruker GPS'n på N95 og mobilen er tilkoblet bluetooth handsfree så blir stemmenavigeringen tyst. Ingenting kommer ut på lydanlegget og ingenting på N95's interne høyttaler. Kobler jeg ut Bluetooth Handsfree fungerer stemmestyringen på den interne høyttaleren i N95.

 

Noen andre med samme erfaringen? Noen ide om hvor jeg skal begynne å lete?

9182836[/snapback]

 

Har du prøvd med et annet bluetooth headset? Hvis du får stemmestyring til å funke med det så er det jo no rart med Outlanderens opplegg. Syns det virker litt rart, men mulig de kobler ut dersom ikke telefonen er i en aktiv samtale eller noe i den dur.

Uansett synes jeg Maps burde ha en mulighet for å funke på høytalerne, sånn som radioen, der man kan styre lyden utenom headset'et. Blir for dumt å sitte med bluetooth headset'et i øret hele tiden man bruker GPS. :) Kanskje på tide med en en help request...

Lenke til kommentar
GPS - Stemmestyring via Bluetooth Handsfree

 

Hei, har investert i en Mitsubishi Outlander som har en utmerket innebygd bluetooth Handsfree. Den håndterer alle samtalene på mobilen via stereoanlegget og lyden er svært bra.

 

Problemet mitt er at når jeg bruker GPS'n på N95 og mobilen er tilkoblet bluetooth handsfree så blir stemmenavigeringen tyst. Ingenting kommer ut på lydanlegget og ingenting på N95's interne høyttaler. Kobler jeg ut Bluetooth Handsfree fungerer stemmestyringen på den interne høyttaleren i N95.

 

Noen andre med samme erfaringen? Noen ide om hvor jeg skal begynne å lete?

9182836[/snapback]

 

Har du prøvd med et annet bluetooth headset? Hvis du får stemmestyring til å funke med det så er det jo no rart med Outlanderens opplegg. Syns det virker litt rart, men mulig de kobler ut dersom ikke telefonen er i en aktiv samtale eller noe i den dur.

Uansett synes jeg Maps burde ha en mulighet for å funke på høytalerne, sånn som radioen, der man kan styre lyden utenom headset'et. Blir for dumt å sitte med bluetooth headset'et i øret hele tiden man bruker GPS. :) Kanskje på tide med en en help request...

9189654[/snapback]

 

 

Takk for tips. En annen bluetooth headssett fungerte fint så da får jeg gå på Mitsubishi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZN4x0cEi

Jeg har fått et problem ettar at jeg formaterte minnekortet.

Når jeg starta Map Loader så får jeg denne beskjeden.

The map data on your device is not compatible with the map data

available through Nokia Map Loader

Jeg har den siste versonen av Maps kan det ha noe med saken å gjøre :whistle:

Lenke til kommentar

Hei. Jeg oppdaterte nettopp til seneste 12...... noe sw. Etter dette tenkte jeg å oppdatere til seneste map program. Men inne på map programmet når jeg går inn på "om" så står det øverst at jeg har 3.0...?

Er det noe vits å legge inn 1.1 nokia maps da? Og bør jeg legge inn kart på nytt med den nye maploader?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...