Gå til innhold

Hvilken gruppe/artist formet din musikksmak


Fanta4free

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del var det nok Linkin Park som fikk meg til å like Rock og Metall. Husker jeg hørte Numb/encore hele tiden. Så etterhvert så begyynte jeg å høre på Linkin Park musikk. Så etterhvert har jeg hørt mer og mer på Rock og Metall. Alt jeg synes høres bra ut, noterer ned på datan. Så undersøker jeg etter lignende musikk på nettet. I det siste så har jeg hørt mest på Metallica :cool:

Lenke til kommentar

Var Live Aus Berlin-plata til Rammstein som fikk meg over på metall. Husker godt bruttern fikk den jul for mange år sida, og jeg digga den hardt. Videre snubla jeg over In Flames (Colony-albumet var det vel) i den samme brors samling, et band jeg også likte veldig godt. Så kan vel gi Rammstein og In Flames mye av skylda for den musikksmaken jeg har idag.

Lenke til kommentar
Var Live Aus Berlin-plata til Rammstein som fikk meg over på metall. Husker godt bruttern fikk den jul for mange år sida, og jeg digga den hardt. Videre snubla jeg over In Flames (Colony-albumet var det vel) i den samme brors samling, et band jeg også likte veldig godt. Så kan vel gi Rammstein og In Flames mye av skylda for den musikksmaken jeg har idag.

8418008[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg hørste faktisk på rammstein i 4 år hehe har alt de ar gitt ut av dvder og cder men nå liker jeg bedre in flames og sånn liksom, men er forsatt stor fan av rammstein
Lenke til kommentar

Tror det var 2 Pac eller Snoop Doggy Dog som fikk meg inn i Hip-Hop sjangeren i 11 års alderen. Trance perioden vet jeg ikke, kan ikke huske en spesiel gruppe/artist eller sang.

 

Nå er det metal for alle penga, og det begynte med Black Sabbath (Turn Up the Night). Av ekstrem metal var det In Flames (Bullet Ride), Cradle of Filth (Hallowed Be Thy Name (Iron Maiden cover)), Dimmu Borgir (Mourning Palace eller Alt Lys Er Svunnet Hen), Satyricon (Fuel for Hatered) og Aeternus (Under the Eternal Blackened Sky).

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

I gamle dager plukket jeg opp en brukt cd i ei sjappe i Oslo. Det var Offspring sin "Smash". Man kan si at det fikk meg til å oppdage mere musikk i punk/grunge sjangeren, og jeg bevegde meg sammtidig litt inn i nu-metallen med "Issues" av KoRn og "The Significant Other" av Limp Bizkit. Deretter søkte jeg innen alt mulig av sjangre, og hadde en metallperiode dominert av Immortal og Burzum.

 

Samtidig hørte jeg veldig mye på "Mic Knights" av Warlocks, noe som fikk meg til å lete videre etter ting innen for den sjangeren. Mye norsk rap. Tee prod. spesiellt. (Son of Ligth etc)

 

Alt dette har definitivt satt sine spor og ført meg til det jeg hører på i dag. Fremdeles mye av det samme, egentlig. Selv om jeg har skrinlagt det meste av Limp Bizkit og Korn..

Lenke til kommentar

Metallica var det som fikk meg til å høre på og utforske metall. Men jeg gikk fort over til å høre på helloween. Derfra fortsatte det med div. metal(opeth, immortal, cod, gamma ray osv) og det gikk nesten bare i det...

 

For ca. ett år siden begynte jeg å høre på Queens, Duran Duran og Bee Gees. Og ikke lenge etter hadde jeg Billboard top100 fra 1970 til 1989 som jeg hører veldig mye på.

Lenke til kommentar

UDO(Hardrock/metal med dritevokal) fikk meg inn på litt hardere type musikk når jeg var ganske liten. Var vel ikke mer enn 5-6 år så jeg hørte vel mest på det fordi jeg synest det var tøft.

 

Ellers kan jeg jo nevne Metallica som jeg likte mer seriøst, hvis det går an å si det.

 

Dream Theater var vel det bandet som fikk meg inn på prog metal når Images and Words kom.

 

Flower Kings fikk meg inn på den "nyere" prog rocken, samtidig som Camel fikk øynene mine opp de "gamle" prog rocken fra 70-tallet. Grunnen til at jeg kom over Camel var at jeg leste en plass at det var favorittbandet til Michael Åkerfeldt i Opeth(et av mine favoritt band), og da måtte jeg bare sjekke det ut.

 

Har sikkert glemt mange, men dette er nok de viktigste banda for meg i denne sammenhengen.

 

EDIT: Hvis det er noen som lurer på hva jeg mener med dritevokal, så er det fordi det høres ut som mannen sliter skikkelig med å få ut en kraftig kabel og synger samtidig. sjekk ut noen lydklipp her. Hør f.eks på Animal House.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar

Metallica og Guns N' Roses introduserte meg for metal og rock.. Hørt omtrent ikke på annet siste delen av barneskola. Sånn rundt 94 - 95 kjøpte jeg Nevermind The Bollocks, og ble hekta på punken. Det var Satyricon som styrte meg over på black metal, med Nemesis Divina. Hører på samtlige den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...