Gå til innhold

Hvilken gruppe/artist formet din musikksmak


Fanta4free

Anbefalte innlegg

Vel, fjortis som jeg er må jeg innrømme at det faktisk er Blink 182 som først gjorde noe med musikksmaken min. Før jeg kjøpte mitt første Blink-album, med den originale tittelen Blink 182 :roll:, gikk det mye i det alle andre hørte på, som Kelly Clarkson og lignende, selv om jeg egentlig aldri likte det noe særlig. Etter det platekjøpet oppdaget jeg at jeg likte tøffere og "hardere" musikk (nei, påstår ikke at Blink 182 er hardt i det hele tatt, men noe hardere enn frk. Clarkson) og nå går det stort sett i rock, punkrock, punk og noe pop-punk-rock om det kan kalles en sjanger. Så jeg vil påstå det er Blink 182 som har forandra musikksmaken min mest foreløpig, men så er jeg jo enda bare femten år ; )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vell engang rundt 5. klasse jeg egentlig starta å høre på musikk. I starten likte jeg RHCP, så etterhvert Rammstein, som jeg nå vil si jeg er stor fan av. Siden har jeg begynt å høre på andre heavy band som Children of Bodom, In flames, Dimmu Borgir, Strapping Young Lad, Metallica, Maiden, etc etc

Lenke til kommentar

Hørte på blant annet Linkin Park og Metallica før. Så gikk det over til blant annet Pink Floyd, Led Zeppelin, The Doors, og litt mer alternativrock som Mew, Coldplay, Placebo, The Strokes. Nå hører jeg på ting som The Mars Volta, Sigur Rós, Múm, Jaga Jazzist, Mahavishnu Orchestra, Kent, At the Drive-in, Adam Green, Motorpsycho, Mono, Radiohead, og masse annet, pluss mye av det gamle.

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar

Kaizers gjorde sitt for meg :love:

Har aldri hørt maken til musikk. Slår all musikk jeg har vært borti. :)

Så energisk musikk og variert. Fant jo også ut at kusina mi sin kjæreste kjenner de i Kaizers og. Holdte på å hoppe ut av stolen.

 

Menmen..Har vel også vært så vidt borti InFlames og, men har vel ikke hørt nok sanger av dem til å si noe ;)

Lenke til kommentar

Likte veldig godt boy band før. A1 og backstreet boys hørte jeg mye på.

Den sangen som fikk meg over på punk rock må ha vært still waiting med sum 41.

En annen sang av Alinen ant farm kalt smooth criminal fikk meg også over på den hardere musikkstilen.

Så fulgte band som linkin park, the offspring, blink 182 og green day.

Lenke til kommentar

Det blir litt vanskelig å peke ut eksakt den artisten som formet min musikksmak, siden jeg da liker flere sjangere enn bare en. Men kan vel alltids fortelle min historie. :)

 

Det hele begynte med en Michael Jackson-konsert som jeg så på TV for lenge, lenge siden sammen med min søster og mor. Husker fortsatt hvordan han opptrådte med all time favouritt, Billie Jean. Helt siden da har musikken hans vært med meg stort sett, men av en eller annen merkelig grunn kjøpte jeg aldri en eneste plate av han - det meste hørte jeg på MTV. Videre viste min far meg sanger fra Elvis, og han liker The King veldig godt. Som far så sønn, så gikk vel musikken til Elvis inn på meg på et blunk.

 

Ettersom årene gikk, utartet musikksmaken seg videre. Jeg kan faktisk ikke huske helt hvordan det hele startet med hiphop-sjangeren, men jeg sitter her nå den dagen i dag og hører på hiphop-musikk som aldri før. Det som kan sies, er at TV-en står bak dette og kanalen MTV. Run DMC ble stadig vekk sendt på MTV tidlig på 90-tallet, det samme med diverse klassiske sanger fra Grandmaster Flash og Sugarhill Gang. Og jeg ble jo revet med og digget sjangeren mere og mere. En rapper (min favoritt) som tok meg dypere inn i hiphoppens miljø, var Nas. Med albumet ''It Was Written'' ble jeg rett og slett glad i denne mannen. Men allikevel vil jeg ikke si at Nas formet min musikksmak: jeg likte jo det jeg hørte av hiphop allerede.

 

De senere årene har jeg utforsket hiphop-kulturen, alt fra norsk rap til tysk rap: but it's nothin' like American hiphop. Soul, R&B, blues og jazz er også kjent for mitt vedkommende. :)

Lenke til kommentar

The Hives gjorde faktisk at jeg begynte å høre på rock/lett punk for 3-4 år siden. Og etter det har jeg hørt veldig masse på det. Etter det oppdaget jeg James Brown, som fikk meg til å gå mer i soul retning. Nå høre jeg mest på rock/soul/blues + masse annet tull

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...