Gå til innhold

Opteron 146. Har jeg fått en dårlig klokker? NEI:)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Weeeeeeeeee :D  :D  :D

 

Sjå herpost-100562-1176966409_thumb.jpg

 

Trikset var Systool.... Har ikke prøvd å kjøre den lengre.. Mistenker at speedfan ikke leser rett temp... Viste 30grader hele tida...

8419313[/snapback]

 

Nydelig oc.... satser på å få min 3800+ opp i 2.8 - 2,9 ghz nå som jeg har litt bedre hk...Har jo meget bra kjøler eg fikk av deg da... .funker fint som fan den...

 

 

Skal igrun klokke ganske ok det hk du har der...

Endret av galdurah
Lenke til kommentar
@galdurah: Hva skjedde med x2 4200+ jeg solgte deg?

8419411[/snapback]

 

 

Den avgikk med døden...... aldri så liten nybegynner feil... bøyde to pinner på cpuen og skulle bøye dem på plass igjen... klarte å brekke en...

 

Skikkelig flause fra mi side..... Hadde nok vært en bedre klokker den enn x2 3800+ jeg har nå...

Lenke til kommentar
Bøyde en pin på cpu'en min i går jeg også, tok av IHS, var ganske skjelven der en stund.. Klarte heldigvis å bøye den tilbake og lirke den oppi socketet.

 

Tempen gikk ned ca 8 grader på å gjøre det. Tror det er så som så med kontakt mellom kjernene og IHS på en del x2/Opteron..

8437009[/snapback]

 

Du klarte heldigvis ikke å gruse en ?resistor? da. Slike jeg gjorde :whistle:

 

Edit: Da har jeg nådd maks klokk med 146'n. 3023mhz... (Stabil?? neppe :!: )

 

Lurer på en voltmod på ett hk, men jeg er usikker på om jeg har nok kjøling til det. Bruker en zalman cnps7700b cu...

 

På 3023mhz, 1.53vcore lå tempen ved load på rundt 40grader...

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Klarte å holde meg unna resistorene eller hva det er..

 

Bra klokk du har der.

 

Man bør vel ha vannkjøling ved voltmods med mindre man har et hk for mye... Har vært inne på tanken selv, har til og med handlet inn utstyr, men må øve meg på noe skrot først :)

 

Grei temp det der, synes å huske jeg lå i underkant av 40 grader med min 3700+ på litt lavere klokk :)

Lenke til kommentar

Da var vi igang..

 

Første runde lover ikke bra... Blåskjerm på 3000mhz.. Bruker systool da maskinen nektet å boote 280fsb stillt i bios..

 

Noen andre forslag til oc software?

 

Edit: Glem software.. Fikk til bios :D

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

1,63 var det vel... Den klokka var forresten komplett ustabil, hehe. Blåskjerm i starten av en wprime 32m runde...

 

Edit: Nå tror jeg at jeg tar kveld med klokkinga for i dag.. Er lei av all støyen... Oppdatering følger i morra...

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...