Gå til innhold

Opteron 146. Har jeg fått en dårlig klokker? NEI:)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jau. Da er maks "bench-stabile" klokk 3000mhz. vcore: 1,63

Temp: load 51grader maks

 

Tør ikke gi mer spenning nå.. Har rett og slett for dårlig kjøling... Får komme tilbake til saken når jeg en eller annen gang får råd til noe fornuftig kjøling :hrm:

Lenke til kommentar
3ghz er ikke dårlig det heller da. :)  Bra klokk på luft det.

8534934[/snapback]

 

Jo... Klarte til slutt dennepost-100562-1178304246_thumb.jpg

 

Klarte også en wprime 32m runde på 3100mhz. Har klart å boote på 3200mhz, med spenning på 1.73v :whistle::whistle: Det ble ikke varmt i det hele tatt, hehe.

 

Edit: vcore på skjermdumpen kan ikke være rett....

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Mangler bare 60mhz før du slår klokken min da. :)  Hadde 1,6vcore ved 3,2ghz. :) Tenkte jeg skulle prøve 1,7 men hk ville ikke gi mer volt.

8537726[/snapback]

 

Spenning er det minste problemet mitt.. Får vel gitt over 2 volt om jeg ikke husker feil.. Anyway, det er synd den er så strømsugen.. Jeg sitter i Finnmark med nesten kuldegrader ute, alle vinduer åpne og jeg fryser... Tror jeg skal røske av kjølern og legge ny pasta. Tror det ble litt tjukt... Jeg gir meg ikke selv om kjølingen er elendig...

 

Edit: Det er litt kjipt med ramen.. Nekter å boote med divider fsb3:dram2. Synes det er litt rart... Minnet klarer som regel 250mhz før det blir ustabilt.. Men jeg mistenker minnekontroller på cpu som ikke vil på de hastighetene...

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
rimelig fin klokk det der! Men jeg irriterte meg grønn over trippel/dobbel postingene dine når jeg leste tråden :p

 

GJ tho.

8561439[/snapback]

 

Takker ;) Når det gjelder dobbel/trippel/kvadruppel- posting, så er det bare å bli vant til det med en gang. Prøver bare å oppdatere folket...

 

Anyway. Lukter litt på en pot :ph34r: Kan visst få tak i en til 1150... Men jeg får se hva banken vil.. Er jo mulig Bærtil ikke vil mer heller.... Tiden får vise, mohahaha. Må si det frister...

 

Edit: Kan jo gå for en billigere i aluminium, men skal man først flippe over på tørris, så kan man vel flippe til med kobber med en gang :hmm:

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
rimelig fin klokk det der! Men jeg irriterte meg grønn over trippel/dobbel postingene dine når jeg leste tråden :p

 

GJ tho.

8561439[/snapback]

 

Takker ;) Når det gjelder dobbel/trippel/kvadruppel- posting, så er det bare å bli vant til det med en gang. Prøver bare å oppdatere folket...

8561716[/snapback]

 

9. Bumping og spamming er forbudt.

 

Desverre :p Det er bare å bli vant til det.

Lenke til kommentar
Da var vi igang..

 

Første runde lover ikke bra... Blåskjerm på 3000mhz.. Bruker systool da maskinen nektet å boote 280fsb stillt i bios..

 

Noen andre forslag til oc software?

 

Edit: Glem software.. Fikk til bios :D

8523586[/snapback]

 

Systool kan lage BSOD, eller bluescreen om du vil. BSOD = BlueScreen Of Death!

 

Ikke bruk SysTool, prøv deg på a64tweaker eller noe sånt istedet.

Lenke til kommentar
Takker for tipset, men jeg har fått til bios klokking. Det var bare jeg som glemte å gi chipset litt mer juice, hehe.

8585256[/snapback]

 

Northbridge eller southbridge? Sjekker bare... southbridge er chipset hos AMD, northbridge styrer minne (timings og slikt).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Opty 146 10x multiplier til vanlig? Min 144 har bare 9x, og det irriterer meg... Det er HK som gjør at jeg stopper på 2925 (325 x 9) med 1.4 i volt. Har prøvd å stille opp volt og alt det der (sjekka HTT, minne, temp, osv). Ingenting av det hjelper.

Lenke til kommentar
Har Opty 146 10x multiplier til vanlig? Min 144 har bare 9x, og det irriterer meg... Det er HK som gjør at jeg stopper på 2925 (325 x 9) med 1.4 i volt. Har prøvd å stille opp volt og alt det der (sjekka HTT, minne, temp, osv). Ingenting av det hjelper.

8672887[/snapback]

 

Ja Opteron 146 har 10x multiplier. Skaff deg et DFI-kort ;)

Endret av skongsli
Lenke til kommentar
Har Opty 146 10x multiplier til vanlig? Min 144 har bare 9x, og det irriterer meg... Det er HK som gjør at jeg stopper på 2925 (325 x 9) med 1.4 i volt. Har prøvd å stille opp volt og alt det der (sjekka HTT, minne, temp, osv). Ingenting av det hjelper.

8672887[/snapback]

 

Ja Opteron 146 har 10x multiplier. Skaff deg et DFI-kort ;)

8674613[/snapback]

 

Tenkte meg nesten det. Takk for svar! ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
hei, har samme CPU men HK stopper på 2650, Hva slags HK og Minne har du?

8865760[/snapback]

 

Hk er Dfi Lanparty Ut nF4 Ultra-D.

Minnet er to slitne 512mb corsair value select.

 

Når jeg klokker må minnet kjøres sakte. Jeg klarer ikke boote med minnet tilnærmet 200mhz engang... Så denne klokka jeg har fått til er ikke noen bencheklokke.. Det er bare en tyning av cpu.. Hadde jeg hatt bedre kjøæling kunne jeg nok dratt den myyyye lengre.. Problemet på 3140mhz er varmen..

 

Edit: Hvilket hk bruker du?

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...