Gå til innhold

Opteron 146. Har jeg fått en dårlig klokker? NEI:)


Anbefalte innlegg

Jau. Fikk endelig min Opty i dag.. Men etter en liten klokke seanse, så må jeg si jeg er skuffet.. Chipen klarer maks 2500mhz... Dette er jo latterlig slappt.. Jeg stiller og justerer og holder på, men den vil ikke rikke seg over 2500mhz(250x10).

 

Mistenker at jeg gjør noe feil, men jeg kan ikke skjønne hva det skulle være... :(

Tenker og at det kan være psu, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke aner hvorfor :!:

Kan jeg virkelig ha vært så uheldig med chipen?

 

Stepping btw: CACJE 0607APAW

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyninga di skal holde den. Eneste jeg ser som kan være et problem er minnet. Egentlig er det så lite overklokket at det ikke skal ha noe å si, men det skader jo ikke å prøve å senke frekvensen litt, kansje det hjelper. HTT er grei, bare det ikke kommer langt over 1000mhz. Øk chipsettspenninga litt, og se om det blir noen forskjell. Evt kan du prøve å slenge vcore opp på 1,55v ca og prøve om du kommer videre da. Men dette krever at temperaturene ikke er skyhøye.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Strømforsyninga di skal holde den. Eneste jeg ser som kan være et problem er minnet. Egentlig er det så lite overklokket at det ikke skal ha noe å si, men det skader jo ikke å prøve å senke frekvensen litt, kansje det hjelper. HTT er grei, bare det ikke kommer langt over 1000mhz. Øk chipsettspenninga litt, og se om det blir noen forskjell. Evt kan du prøve å slenge vcore opp på 1,55v ca og prøve om du kommer videre da. Men dette krever at temperaturene ikke er skyhøye.

8409805[/snapback]

 

Jau. Ramen blir justert etter behov. Dem fikser som regel alt opp til 225mhz. Htt passes og på. Har gitt cpu mer volt og, men den ingen boot over 2500mhz. Har hatt fsb godt over 300 tidligere med den forrige cpu'en min så det er neppe problemet.

 

Når det kommer til chipset spenning så er det bare tre valg. Overvoltage enable/auto/disable. Står på enable nå...

 

Lurer på om hk kan være noe slitent, men det er nesten nytt...

Lenke til kommentar

Når minnet er greit, HTT er innenfor toleransegrensa og det ikke hjelper å øke volten, så har du mest sannsynlig møtt veggen. Det er da ikke noe som skal holde igjen, og cpu skal få fritt spillerom, men det stopper likevel. Mulig at hk kan ha noe å si, men når det tidligere hadde taklet 300fsb så skal den iallefall klare 250. Hvis du klokker i bios, kan det være mulig du er heldigere med klokkinga i windows. Dette skjedde med mitt ekstremt sta MSI kort. Jeg klokket siste rest med clockgen i windows. Min nekter å boote ved 2,6ghz i bios, og med klokking i windows klarer jeg 3,2ghz. Dette er da en enorm forskjell, så det kan hende det er problemet. Som en siste mulighet kan du prøve å øke PCI-E frekvensen til 105mhz og se om det hjelper, hvis ikke setter du den tilbake til 100mhz. Dette skal hjelpe i noen tilfeller på noen hk, men jeg har ikke kjennskap til ditt hk så det er bare å prøve å se.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Bios er oppdatert... Kanskje prøve en eldre?? Temperaturen ligger på 27grader ved 2500mhz idle, så jeg kan vanskelig tro at tempen er noe problem. Lavere multi og høyere fsb har vært eksperimentert til det ytterste... Jeg skal teste AsRock kortet i kveld engang for å se om cpu butter der og. Da kan jeg hvertfall utelukke hk som problemet,,,

Lenke til kommentar
Ha ha prøv en eldre!! :D  Skal jammen ikke utelukke det heller :)

Kjøpte du cpu'en brukt? I så fall er det sikkert en som visste at det var en dårlig chip...

8414364[/snapback]

 

Skal prøve snart. Neida, cpu er ny.. Steppingen skal ikke være for ille heller ifølge den lille infoen jeg klarte å google meg til :hmm:

Lenke til kommentar

Farsken. Var og så etter nye Bios oppdateringer på asus sine sider. Og plutselig kom jeg på det. Jeg har ikke oppdatert bios... -Har ikke diskettstasjon, og asus hadde ingen windows flash versjon av noen av biosene til dette kortet.

 

Da har jo jeg ett stort problem med å få oppdatert bios da... :hrm:

 

Edit: :blush::blush: Asus Update kanskje.... :blush::blush:

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...