Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste lett MC på fart/bunndrag


Leaf

Anbefalte innlegg

skulle jeg valgt mellom disse hadde det nok blitt enten Sash XTC eller Aprillia RS 125. Mer ukomfertabel sykkel enn derbi må du leite lenge etter, bare kjørt nuden, men antar det er lik tank på begge, du kvester alt av utstyr nedentil ved litt hard nedbremsing..

 

4-takt er mye mer behagelig å kjøre enn en 2 takt, du slipper å bli forvekslet med en moped på lyden og du slipper veldig mye vibrasjon, støy og gressklipperfølelse :p, men er du opptatt av å knuse alle fartsgrenser så er såklart 2 takter veien å gå. fordel med 4 takt er at man slipper å drive å fylle olje samtidig som bensin, såfremt du ikke har extren oljetank, du slipper å gire opp og ned hele tiden og får litt mer drag gjennom hele registeret :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulle jeg valgt mellom disse hadde det nok blitt enten Sash XTC eller Aprillia RS 125. Mer ukomfertabel sykkel enn derbi må du leite lenge etter, bare kjørt nuden, men antar det er lik tank på begge, du kvester alt av utstyr nedentil ved litt hard nedbremsing..

 

4-takt er mye mer behagelig å kjøre enn en 2 takt, du slipper å bli forvekslet med en moped på lyden og du slipper veldig mye vibrasjon, støy og gressklipperfølelse :p, men er du opptatt av å knuse alle fartsgrenser så er såklart 2 takter veien å gå. fordel med 4 takt er at man slipper å drive å fylle olje samtidig som bensin, såfremt du ikke har extren oljetank, du slipper å gire opp og ned hele tiden og får litt mer drag gjennom hele registeret :)

I stedet tror "folk" du kjører tung-sykkel. Skuffelsen blir derfor veldig stor når du ikke klarer vippe den på hjulet, og tar en evighet å ta en forbikjøring. Vibrasjonen er større på en 4-takt enn en 2-takter, spesielt en 1-sylindra 4-takter. Støy kommer an på, originalt skal alle sykler holdes innenfor visse desibel-regler, så her er det nok lite forskjell. Gressklippere er 4-takt, så hvordan en 2-takter gir gressklipperfølelse må du nesten forklare nærmere.

 

ahh, trodde den måtte blandes jeg, mente jeg blanda sist gang jeg prøvde å kjøre nsr, kjørte 4-takt sykkel jeg skjønner du :p

Mange som trimmer 2-takterne sine kobler ut oljepumpa og fyller i tanken for å være sikre på at motoren får det den skal. Derimot krever alle 2-taktere å få olje tilsatt i bensina, som oftest skjer dette gjennom en oljepumpe og oljetank, slik er det også på Mito. Som du kanskje forstår er oljepumpa bare en lettere måte å blande inn olja.

 

Scotty: Mange sykler som ikke har oljetank (av 2-taktere). Blant annet KTM EXC og Husqvarna WR. Selvfølgelig har ikke 4-taktere separat smøresystem siden de kun trenger motorolje til å avkjøle.

Lenke til kommentar

det kommer helt ann på, gressklipperen, den vi har på hytta må vi fylle på olje i bensinen på, hvis du har mista lappen før, så er det ikke så jævla kult lengre og vippe sykler opp på bakhjulet og suse fordi ungdomsskolen i 140 lengre, samtidig som man kjører forbi skolebussen. Og vibrasjon, NSR`en har myye mer vibrasjon enn en CBR,

Lenke til kommentar

Merke er det på klipperen dere har på hytta? og at du sier at 2-taktere på lett-mc gir gressklipperfølelse bare pga du har en med 2-takts motor, gjør det ikke til at alle får den samme følelsen. det er faktisk ytterst sjelden gressklippere er 2-takt! Etter hva jeg har fått med meg var det kun noen få produsenter som prøvde seg på 70-tallet med dette, men pga høyt drivstofforbruk og dårlig holdbarhet var ikke dette noen suksess.

Bare fordi man har 30hk betyr ikke dette at du konstant skal kjøre villmann. ang vibrasjon kommer det nok an på veldig mye. jeg vet iallfall at rsen min har mindre vibrasjon enn cbr.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...