Gå til innhold

Crysis på vei til Ps3?


tidus2k4

Anbefalte innlegg

Looks like the Crysis to PS3 rumor has gained some considerable leverage as Crytek is now looking to hire additional PS3 programmers:

 

Responsibility:

 

* Development of a Next-Generation GameFramework based on CryEngine 2.0

* Work on various aspects of porting to PS3 and creating solutions to get the utmost out of the PS3

* Cross platform code development

* Create and maintain documentation

* Complete all tasks in a timely manner and to a consistent high quality standard

 

It makes all the sense in the world to port this to Netgen consoles, the hype behind this game is only growing and just using the engine on a future title and not porting Crysis would be a huge lost oppertunity to make some easy ca$h.. What do you think. Crysis coming to PS3 and possibly 360?

 

Kilde

 

Det hadde vore noe.. hadde vært digg å slippe å punge ut for ny pc for å spille dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det er Crysis. Derimot kan det være en tittel som er basert på CryEngine 2. Om det så er tilfelle vil Crysis bli utsatt til 2008, det er jeg nesten sikker på. Forhåpentligvis skjer ikke det.

 

Jeg tror heller det er for en utgave av CryEngine 2 for PS3 (og kanskje 360).

Lenke til kommentar

Jeg tror dette fullt mulig kan være crysis.. men det må ikke være det.

 

De kan fort gi dette ut til pc og gi ut en port på et senere tidspunkt. De trenger ikke nødvendigvis å skyve pc versjonen tilbake.

 

I det minste kan vi vel tolke det som at de jobber med noe for ps3 i hvertfall :p

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at de ville ønske å fange momentumet til Crysis, istedet for å lansere spillet når interessen har "død ut". Det er såklart ikke umulig, men jeg tviler. Crytek har sagt at Crysis ikke ville kunne kjøre på 360/PS3. EA kan ha presset dem riktignok, ikke overraskende det egentlig. Men Crytek er en selvstendig utvikler, så det kan være til en ny tittel for konsollene.

Lenke til kommentar
Tviler på at det er Crysis. Derimot kan det være en tittel som er basert på CryEngine 2. Om det så er tilfelle vil Crysis bli utsatt til 2008, det er jeg nesten sikker på. Forhåpentligvis skjer ikke det.

 

Jeg tror heller det er for en utgave av CryEngine 2 for PS3 (og kanskje 360).

8403118[/snapback]

Vel, det du sier her hadde vært helt greit og forståelsesfult hadde det ikke vært for at det stod i arbeidsoppgaven at de skulle drive med å porte spill over til PS3. Da må det jo være et spill som er klart for å porte over og ikke et som ikke har begynt. Da vil vi nok se Crysis først på PC, for så på PS3 et halvt år til år etterpå.

Lenke til kommentar
De søkte jo etter X360 programmere i fjor uten at vi har hørt noe mer om noen X360 utgave. Blir kanskje en versjon ala det vi fikk med Far Cry på konsollene.

8403247[/snapback]

Eneste jeg kan se for meg akkurat nå. Men vi får nok vite slikt om ikke så altfor lenge tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

EA sa i et intervju for noen dager siden at Crysis ikke er planlagt for verken 360 eller PS3. Men det ble nevnt at et spill basert på CryEngine 2 kan komme. Dog er ingenting planlagt.

Lenke til kommentar

Husk på at Crytek, som ID, Epic, Valve og andre store spillprodusenter lisensierer ut spillmotorene sine, så at motoren offisielt støtter 360 eller PS3 betyr ikke at et enkeltspill produsert med den vil komme ut på noen av dem.

 

Ville imidlertid vært interessant å se hvordan de "utdaterte" skjermkortene i 360 og PS3 klarer seg mot et DX10-skjermkort.

Lenke til kommentar
Husk på at Crytek, som ID, Epic, Valve og andre store spillprodusenter lisensierer ut spillmotorene sine, så at motoren offisielt støtter 360 eller PS3 betyr ikke at et enkeltspill produsert med den vil komme ut på noen av dem.

 

Ville imidlertid vært interessant å se hvordan de "utdaterte" skjermkortene i 360 og PS3 klarer seg mot et DX10-skjermkort.

8410917[/snapback]

Det vil være mulig å gjøre lignende effekter via programvare. Minuset blir at det krever en del i motsettning til å kjøre det via maskinvaren.

Lenke til kommentar

Utviklerene har sagt at Crysis aldri vilkomme på konsoll, men de har sagt at Crysis "spin offs" er det gode sjangser vi får se på konsollene.

 

Ville imidlertid vært interessant å se hvordan de "utdaterte" skjermkortene i 360 og PS3 klarer seg mot et DX10-skjermkort.

Microsoft har vel sagt ett par ganger at deres kort kan oppdateres til en "primitiv DX10" med software oppdatering.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Regarding the latest rumours on Crysis coming to console platforms, Crytek has responded with a "no comment" statement. The latest speculation about the shooter heading to console started with an advert for a PS3 programmer appearing on Crytek's website, the responsibilities of the role including "Cross platform code development".

 

    quote:

 

    "Nope, no comment on this", Crytek CEO Cevat Yerli told CVG when contacted about the speculation earlier today. "We are hiring for CryEngine 2 Development primarily at this stage", he added.

 

Ser ikke ut som noe er bestemt enda kanskje.. det er i hvertall ikke noe de vil si noe om :hrm:

Lenke til kommentar

Ingen software oppdatering vil gi Xenos ekstra funksjonalitet. Foruten unified shaders har Xenos shader utførelse og instruksjons antall til å være DX10 dyktig og med MEMEXPORT overgår den DX10 på et punkt, men mangler andre funksjoner en DX10 GPU har som FP32 HDR (heller ikke FP16 HDR som ikke gjør den DX9 SM3.0 compliant) og geometry shader.

Uansett er Crysis hovedsaklig DX9 SM3.0 og selv om Crysis ikke kommer til konsoll i den form den er i på PC ville det vært rart om dem har designet CryEngine 2 uten tanke på Xbox360 og PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...