Gå til innhold

Plassering av skilt på parkeringsplasser


oro2

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg har fått en parkeringsbot jeg uenig i.

 

Legger ved flyfoto av parkeringsplassen (utenfor Arenum i Bergen).

 

Jeg parkerte ved den rød prikken. Skiltet om at man måtte betale for å stå parkert her står ved den grønne prikken. Innkjøringen er ved den blå pilen.

 

Slik jeg forsto det var det parkeringsplassen til venstre for den jeg sto på som var avgifsbelagt, eller kanskje den under også. Men jeg hadde ikke passert noe skilt.

 

Kan den likevel gjelde også på den plassen jeg sto?

post-10281-1176734988_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var veldig dårlig informasjon om avgiftparking gitt.

Stod det ikke andre skilt i hele tatt? Eller noen skilt merket automat og pil?

Slik jeg ser det, om det ikke var andre skilt enn du merket opp, så stod du ikke på avgiftspliktig område. Det er sikkert andre her som vet mer om dette enn meg.

 

Du har ihvertfall full mulighet til å klage.

Lenke til kommentar
Det var veldig dårlig informasjon om avgiftparking gitt.

Stod det ikke andre skilt i hele tatt? Eller noen skilt merket automat og pil?

Slik jeg ser det, om det ikke var andre skilt enn du merket opp, så stod du ikke på avgiftspliktig område. Det er sikkert andre her som vet mer om dette enn meg.

 

Du har ihvertfall full mulighet til å klage.

8398471[/snapback]

Det var ingen andre skilt som jeg kunne se, i hvert fall ikke i nærheten der jeg var. Slik jeg forstod det var parksingsplasen delt, slik at jeg stod på den delen som hørte til de bedriftene som lå på den siden, mens de plassene som var forbi skiltet hørte til Arenum messesenter, som jeg var klar over var avgiftsbelagt. Med mindre noen kommer med en veldig god grunn til å ikke gjøre det, så har jeg tenkt å klage på boten.
Lenke til kommentar

Hva har du å tape på å klage? Jeg ser ingen grunn til at du ikke bør klage ihvertfall. Men det kan hende at om det er privat parkering for firmaer, så trengs det parkeringstillatelsemerke i frontruta.

Men det stod ikke skiltet noen plass at plassene var reserverte eller noe... Så jeg tror du har stor sjans for få igjennom klagen. Men siste ord er sikkert ikke sagt... Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar

Takk.

 

Jeg tror meningen var at skiltet borti gaten skulle gjelde den parkeringsplassen også. Det var i hvert fall samme firma som stod på boten og skiltet (Protect). Mangefull skilting bør i hvert fall ikke gå ut over kundene.

 

Jeg sender nå en klage, så får vi se hva som skjer. Samtlige jeg har vist bildet til har i hvert fall vært enig med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...