Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker jeg skal forsøke å sette opp en server for første gang med denne...

første gang jeg bruker linux, så det blir nok noen spørsmål :p

9420346[/snapback]

 

 

Du har lest denne?

9420552[/snapback]

 

Jupp, det har jeg, kommer til å bli brukt flittig når jeg kommer i gang.

Innen jeg får den egentlige serveren min til å fungere har ejg fått en annen pc til å leke meg med. Har innstallert en gang, men den klarer ikke boote kubuntu, så jeg forsøker å installere igjen.

Lenke til kommentar
Nå er 4. utgave av Full Circle Magazine ute.

 

Edit: Tull med kodingen

9416713[/snapback]

 

Er det noen her som har vurdert å oversette FC til norsk? :hmm:

 

Noen av artiklene dekker spørsmål som *ofte* kommer på forumet her (hvordan brenne iso på cd, hvordan parisjonere/installere)

 

Så litt på dem selv, men teksten var veldig "engelsk" og må skrives helt om før den oversettes.

Lenke til kommentar
La inn Ubuntu forrige helg og satan så fornøyd jeg er =) Omtrent alt funker out of box, og det jeg ikke fikk til var ganske lett å få fikset enten ved forumet eller google.

9491947[/snapback]

Har du drevet noe med Linux før?

9492259[/snapback]

 

Ikke egentlig. Hadde Ubuntu Edgy installert på PC-en på skolen i fjor, men fikk aldri testet det noe særlig.

Lenke til kommentar

Begynner å bli noen uker siden sist jeg prøvde å legge inn Ubuntu. Da var det mislykket, på grunn av ATI og deres drivere (tror jeg). Tenkte å prøve igjen, vil det fungere nå? Eller trenger de enda lenger tid til å utvikle drivere for Linux?

 

 

Redigert: Prøvde å installere det på en annen pc (nVidia, Intel...) og jeg er overasket over hvor utrolig simpelt det er! Når alt går smertefritt riktignok da :p

 

Men den bråker som en flymaskin. :ermm:

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Og Gutsy Beta er også ute. :D

Da er det ikke lenge til final.

 

Edit:

Den helt klart største endringen siden feisty er printer konfigurasjonen som nå er HAL basert:

- Automatisk printerkonfigurasjon gjennom hal-cups-utils.

- Forhåndsinstallert cups-pdf

 

Ellers er det ting som:

- Ut av boksen skrivestøtte til NTFS.

- Dynticks fra siste linux-kernel som gir lavere strømforbruk og varmeproduksjon.

- Xorg 7.3

- GNOME 2.20

- Restricted manager har fått et løft med støtte for ufri firmware.

 

Under panseret er det nok flere forbedringer også, slik som:

- At flere programmer er tilpasset Upstart og dermed kan utnytte slikt som SMP (flere prosessorkjerner) for å starte flere tjenester samtidig under oppstarten og nedstengingen av maskinen.

- AppArmor

- Forbedringer for tynnklienter.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Jeg har testet ut siste Ubuntu i virtualbox. Det nye GUI for oppsett av Xorg(Graphical configuration tool for X) er en stor forbedring. Det ligger en rekke skjermer klar som man kan velge mellom, jeg fant merke for min skjerm - men feil nummer. Det er ikke et problem siden jeg alt har satt opp min korrekt(og kan vel bare lime den inn i neste versjon). Men det jeg lurer på; vet dere om denne listen vil bli oppdatert, og kan folk bidra?

 

Ellers rotet jeg litt med nettverkskablene i huset. Når jeg dro den ut mistet vista kontakten, og når jeg satt den tilbake måtte jeg reaktivere nettverkskortet(de fleste vil vel gjerne starte maskinen på nytt), Når jeg gjorde det samme med Ubuntu så dukket det opp en melding at kontakten var ute - og når jeg satt den tilbake meldte den om det, _og_ var tilbake på nett uten videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...