Gå til innhold

Hestene våre i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det nesten dyreplageri...

 

Vasker stallen? :S

 

Sorry, men dere har så mye penger, så skaff dere noen stalljenter eller gutter. De fleste er villige til å gjøre jobben gratis. Mot at de får ri på hestene, så møkker de og steller hestene. Det er en vinn-vinn situasjon for dere. Hvis ikke, så selg hestene før de blir helt ødelagte.

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen av dere har tid til å "fikse stallen selv". Det må møkkes en gang for dagen i hver boks, hestene skal strigles, hovene skal stelles.

Lenke til kommentar
Hvorfor har dere hester om interessen ikke strekker seg lenger enn å se på dem? JoachimR altså.

8547660[/snapback]

Hvorfor ikke? Dessuten spiser de gress:P

 

Men vi kjoper en haug med hoy for dem da.

8549372[/snapback]

 

For de fleste hester er ikke gress og høy nok for at de skal få alt de trenger. Det er vanlig å supplere med litt kraftfor.

 

Hvorfor ikke? Fordi det er dyremishandling å ikke gi dem regelmessig trening. Dere ødelegger hestene. Det er store sjaner for at de enten bli urolige og aggressive, eller helt apatiske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så fint Joachim :)

 

Syns forresten mange av dere er urimelige i kritikken her, darkness| er kritisk til at de lar dem gå på to mål, dog hvor de får mat to ganger om dagen, Joachim forteller også at hestene står inne om natten (fordi faren møkker), i hvert fall når faren er hjemme. De får også vask en gang i måneden.

 

Hva sier du darkness| da til unghestslipp? Hos islandshester er det vanlig å la unghester i alderen 1 - 3-4 år gå helt uten kontakt med mennesker, gjerne langt ut på vidda.

 

Men selvsagt, de trenger trening. Derfor er det kjempepositivt Joachim :thumbup:

Lenke til kommentar

De aller fleste profesjonelle hestehandlere har jo akkurat de hestene pga status. Jeg har jo mest erfaring med islandshester, og innenfor denne raser betyr jo hestens stamtavle kjempemye, en god tavle betyr eventyrlig mer penger ved salg.

 

Det er ikke så mange igjen i dagens samfunn som ikke har hester for å se på den, avle på den, konkurere, selge osv. For i dagens kapitalistiske samfunn er alt blitt konkurranse, og salg.

 

(Og jeg sier ingenting om jeg er enig i dette her, jeg opplyser bare)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...