Gå til innhold

SONY vil betale deg for datakraft


boundishh

Anbefalte innlegg

Ta opp lån, kjøp 100 Ps3, la de knuse tall 24/7 og tada! Du er en rik mann som slapp skatt.

8377461[/snapback]

Omtrent like lurt som å låne 500 tusenlapper og selge dem for 3,50 per stykk, tenker jeg.

8379848[/snapback]

 

Er det ingen som fikk med seg det andre innlegget da? Selg Psn kontoene du lager til noen som vil ha kreditt. Eller lå det en smule sarkasme i det hele? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan jo Sony tjene penger på, og dermed komme seg litt lenger unna konkursens rand ;)

8378496[/snapback]

 

Fantastisk! Sony på konkursens rand! Riktignok har de hatt endel setbacks de siste årene, men konkursens rand, det skal litt mer til enn noen feilslåtte produktkonsepter (les; MD-spillere) og endel batterier som ikke holdt mål.

Vet ikke om du er klar over det, men Sony er ledende på Plasma og LCD tver, Bilstereo og selvfølgelig konsoller (ja ingen selger så mye som ps2). Vidre er de giganter på Stereo, PC komponenter, mobiltelefoner og handholdte medier.

Nei det skal litt til at sony skal gå konkurs, og du kan banne på at Sony ikke kommer til å ta denne babyen av markedet.

For neste gang, går ann å ta en titt får du kommer ut med slike grunnløse kommetarer....

8379669[/snapback]

 

Hehe, du fikk ikke med deg den ;) han skrev?

Forøvrig, Sony har vel sluttet med plasma. Så spesielt ledende er de vel ikke på akkurat det markedet..

De lager vel ikke akkurat så veldig mange mobiler heller. Ihvertfall lenge siden isåfall.

Lenke til kommentar
snip

 

Hehe, du fikk ikke med deg den ;) han skrev?

Forøvrig, Sony har vel sluttet med plasma. Så spesielt ledende er de vel ikke på akkurat det markedet..

De lager vel ikke akkurat så veldig mange mobiler heller. Ihvertfall lenge siden isåfall.

8382499[/snapback]

 

Ta en tur inn på en webshop og se hva du finnet.. :nei:

Lenke til kommentar

OT:

Sony har minimal profitt (om noen i det hele tatt) på f.eks. LCD-tvene sine. De bruker hele tiden astronomiske summer på nye fabrikker til å hele tiden lage tver med ny teknologi (1080-skjermene er det f.eks. svært få fabrikker som produserer). Samtidig markedsfører de tvene for alt de er verdt - og enda litt til - for at de skal kunne selge nok. Foreløpig tjener de kun på "branding". Altså ved å forsterke inntrykket til folk flest av at Sony er gode aktører innen feltet og ved å promotere både Sony-navnet samt Bravia, Vega og alle de andre jalla navnene som de pimper tvene sine med. Om noen år, når teknologijaget har roet seg litt, og LCD-teknologien begynner å nå sitt klimaks, vil nok produksjonskostnadene gå ned, og Sony kan endelig putte inntjente penger i lommeboka.

 

Urgelol:

Aksjekursen betyr omtrent nada i slik sammenheng.

Lenke til kommentar
OT:

Sony har minimal profitt (om noen i det hele tatt) på f.eks. LCD-tvene sine. De bruker hele tiden astronomiske summer på nye fabrikker til å hele tiden lage tver med ny teknologi (1080-skjermene er det f.eks. svært få fabrikker som produserer). Samtidig markedsfører de tvene for alt de er verdt - og enda litt til - for at de skal kunne selge nok. Foreløpig tjener de kun på "branding". Altså ved å forsterke inntrykket til folk flest av at Sony er gode aktører innen feltet og ved å promotere både Sony-navnet samt Bravia, Vega og alle de andre jalla navnene som de pimper tvene sine med. Om noen år, når teknologijaget har roet seg litt, og LCD-teknologien begynner å nå sitt klimaks, vil nok produksjonskostnadene gå ned, og Sony kan endelig putte inntjente penger i lommeboka.

 

Urgelol:

Aksjekursen betyr omtrent nada i slik sammenheng.

8382602[/snapback]

 

Vil gjerne se kilder som beviser din påstand om at Sony ikke tjener penger på lcd tv salget deres.

Lenke til kommentar

Let selv. Ikke for å være hoven, men dette kildemaset ditt er fryktelig slitsomt. Tror du jeg dikter opp dette for å fremme et poeng? Hva skulle isåfall motivet mitt være? Og hva skulle i det hele tatt POENGET være? Det er jo ikke som om jeg kritiserer tvene til Sony - noe som ikke hadde vært særlig logisk, da tvene er ganske gode. Hva hjelper det i det hele tatt deg om Sony tjener penger på tvene sine?

Lenke til kommentar
Let selv. Ikke for å være hoven, men dette kildemaset ditt er fryktelig slitsomt. Tror du jeg dikter opp dette for å fremme et poeng? Hva skulle isåfall motivet mitt være? Og hva skulle i det hele tatt POENGET være? Det er jo ikke som om jeg kritiserer tvene til Sony - noe som ikke hadde vært særlig logisk, da tvene er ganske gode. Hva hjelper det i det hele tatt deg om Sony tjener penger på tvene sine?

8382681[/snapback]

 

Så vi skal altså ta ditt ord for god fisk? Selv om det strider mot all fornuft? :w00t:

 

Du som kommer med påstandene, og da år du jaggu finne kilder også.. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Tenkte i god ånd å opplyse mine felles forummedlemmer. Det er hverken viktig for meg eller DISKUSJONEN om dere tror meg, så jeg gidder dessverre ikke bruke min begrensede tid på jorden på å lete internettet istykker etter diverse uttalelser for å overbevise dere.

 

Merkelig at det så langt kun er Sonyboys som reagerer på uttalelsen min. Gjør det virkelig dere noe om Sony ikke tjener en sillion på tvene sine? Isåfall kan jeg skyte inn at de aller fleste som produserer markedsledende (rent teknologisk) LCD-tver har lite overskudd.

Lenke til kommentar
Tenkte i god ånd å opplyse mine felles forummedlemmer. Det er hverken viktig for meg eller DISKUSJONEN om dere tror meg, så jeg gidder dessverre ikke bruke min begrensede tid på jorden på å lete internettet istykker etter diverse uttalelser for å overbevise dere.

 

Merkelig at det så langt kun er Sonyboys som reagerer på uttalelsen min. Gjør det virkelig dere noe om Sony ikke tjener en sillion på tvene sine? Isåfall kan jeg skyte inn at de aller fleste som produserer markedsledende (rent teknologisk) LCD-tver har lite overskudd.

8382740[/snapback]

 

De tjener faktisk gode penger på LCD tv'ene sine ser du.. :) Det er altså god ånd å komme med påstander som du ikke har hold for og så begynne å kalle folk navn fordi du ikke klarer det?

 

Well, point made.. :thumbup: Dessuten er vi far off topic her nå..

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at jeg ikke så motivasjonen deres til å bli så voldsomt defensive over hva jeg sa. Jeg klarte ikke å begripe hvorfor dere nektet å tro at Sony ikke tjente nevneverdig med penger på LCD-tvene sine. Hadde dere reagert likt om jeg kanskje heller hadde nevnt Samsung sine tver? Det kan jeg dessverre ikke. Samsung har produsert LCD-tver i lengre tid og i langt større omfang. Derfor har de per i dag flere og mer effektive fabrikker og en større markedsandel. Som et resultat av dette tjener de mer penger enn Sony (og de aller fleste andre LCD-fabrikantene) på tvene sine. Er dette også vanskelig for dere å tro? Isåfall: HVORFOR? Det er jo enkel logikk. Sony startet sin store satsning på LCD-tver sent i 2005, og hadde derfor mye å ta igjen med tanke på markedsandeler og teknologi. Det er bare naturlig å anta at en slik prosess vil koste både tid og penger. For å blidgjøre dere kan jeg derimot si at de har vært relativt suksessfulle. I dag er både Bravia og Sony svært gjenkjente og respekterte merkenavn i LCD-tv-bransjen. Om et år (kanskje mer, kanskje mindre) vil de nok håve inn store summer penger på tvene sine. Var det det dere ville høre?

 

Diskusjoner er ikke særlig innbydende om de hele tiden skal bli til primitive kverruleringer over kildehenvisninger, særlig når man skulle tro at man kunne resonnere litt logisk, og komme frem til det samme svaret. Det blir som om jeg skulle si at Volvo har laget biler i mange år, og tjener gode penger, for så å bli bedt om kilder på tilogmed den uttalelsen. Hva hadde det gjort dere om Volvo hadde tjent gode penger på bilene sine? Hvorfor er det dønn umulig å tro at Sony tjener lite penger på LCD-tvene sine?

 

Husker dere den gode "Skråsikkerhetens Tyrrani"-tråden til Snorre? Jeg tror at enkelte har problemer med å skille hva de tror, og hva de håper. Om noen av dere vil at Sony skal være tidenes mest suksessfulle selskap - etc. - så nekter de å høre på noe annet.

 

Her har dere en link som iallefall understøtter noe av hva jeg har sagt. På samme side (Forbes) kan dere sikkert finne enda mer info om hva jeg har sagt. http://www.forbes.com/home/feeds/afx/2005/...afx2302512.html

 

:)

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
Poenget mitt var at jeg ikke så motivasjonen deres til å bli så voldsomt defensive over hva jeg sa. Jeg klarte ikke å begripe hvorfor dere nektet å tro at Sony ikke tjente nevneverdig med penger på LCD-tvene sine. Hadde dere reagert likt om jeg kanskje heller hadde nevnt Samsung sine tver? Det kan jeg dessverre ikke. Samsung har produsert LCD-tver i lengre tid og i langt større omfang. Derfor har de per i dag flere og mer effektive fabrikker og en større markedsandel. Som et resultat av dette tjener de mer penger enn Sony (og de aller fleste andre LCD-fabrikantene) på tvene sine. Er dette også vanskelig for dere å tro? Isåfall: HVORFOR? Det er jo enkel logikk. Sony startet å sin store satsning på LCD-tver sent i 2005, og hadde derfor mye å ta igjen med tanke på markedsandeler og teknologi. Det er bare naturlig å anta at en slik prosess vil koste både tid og penger. For å blidgjøre dere kan jeg derimot si at de har vært relativt suksessfulle. I dag er både Bravia og Sony svært gjenkjente og respekterte merkenavn i LCD-tv-bransjen. Om et år (kanskje mer, kanskje mindre) vil de nok håve inn store summer penger på tvene sine. Var det det dere ville høre?

 

Diskusjoner er ikke særlig innbydende om de hele tiden skal bli til primitive kverruleringer over kildehenvisninger, særlig når man skulle tro at man kunne resonnere litt logisk, og komme frem til det samme svaret. Det blir som om jeg skulle si at Volvo har laget biler i mange år, og tjener gode penger, for så å bli bedt om kilder på tilogmed den uttalelsen. Hva hadde det gjort dere om Volvo hadde tjent gode penger på bilene sine? Hvorfor er det dønn umulig å tro at Sony tjener lite penger på LCD-tvene sine?

 

Husker dere den gode "Skråsikkerhetens Tyrrani"-tråden til Snorre? Jeg tror at enkelte har problemer med å skille hva de tror, og hva de håper. Om noen av dere vil at Sony skal være tidenes mest suksessfulle selskap - etc. - så nekter de å høre på noe annet.

 

Her har dere en link som iallefall understøtter noe av hva jeg har sagt. På samme side (Forbes) kan dere sikkert finne enda mer info om hva jeg har sagt. http://www.forbes.com/home/feeds/afx/2005/...afx2302512.html

 

:)

8382928[/snapback]

 

Når du kommer med info som motstrider hva jeg selv har lest rundt omkring så spør jeg etter kilder. Ikke fordi jeg blir lei meg om Sony bare tjente 533 003 230 dollar på salg av lcd skjermer. Jeg vil rett å slett lese dette selv.

Lenke til kommentar
/on topic

 

Tviler på dette blir særlig lønnsomt for de som betaler strømmen sin selv...

8383180[/snapback]

Haha, nettopp. De få kronene man kanskje får til PSStore hjelper ikke mye når en kollosal strømregning kommer i slutten av måneden. Sier ikke at PS3 bruker abnormalt mye strøm, men har man en slik konsoll (360 likeså) stående på mange timer til dagen, blir det for svært dyrt.

Lenke til kommentar
snip

 

Hehe, du fikk ikke med deg den ;) han skrev?

Forøvrig, Sony har vel sluttet med plasma. Så spesielt ledende er de vel ikke på akkurat det markedet..

De lager vel ikke akkurat så veldig mange mobiler heller. Ihvertfall lenge siden isåfall.

8382499[/snapback]

 

Ta en tur inn på en webshop og se hva du finnet.. :nei:

8382591[/snapback]

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

Når det gjelder mobiltelefoner, så fantes ikke Sony som valg engang i prisguiden, og fant heller ikke noen Sony-telefoner i noen webshop jeg var innom.

 

Edit: http://www.idg.no/kunnskapssenter/lydogBil...article9533.ece

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...