Gå til innhold

Bios update problem EVGA 680i


Roug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får ikke oppdatert min bios til den nyeste P27

 

Har prøvd alle oppdaterings muligheter, men får hver gang i awdflash beskjed om source file not found.

 

 

skjønner ikke hva problemet er!

 

 

 

Takk for alle svar :)

8376115[/snapback]

 

Visste ikke at awdflash fungerte heh. Jeg lagde bootable CD for aa flashe min bios. Enkelt og greit ;)

Lenke til kommentar

Jeg brukte windows til å flashe mitt 680i.

Det har jeg gjort 2 ganger nå uten problem.

 

Før jeg flashet til 27, avinstallerte jeg updatesenter og ntune.

Lastet ned nyeste ntune og updatecenter.Du må IKKE bruke eldre updatecenter. exe enn den nyeste.

Før flashing MÅ du sette BIOS til default.

Dette må du også gjøre etter flash.

 

 

http://www.evga.com/support/drivers/default.asp?switch=2

 

Det står ikke noe om å sette BIOS til default der tror jeg, men hvis du leser poster i forumet så finner du ut at dette er VIKTIG.

 

Lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

 

Hjalp nå en kompis med å flashe sitt Evga 680i SLI hovedkort, opp til P28, alt gikk glatt, og flashen var ferdig. Uten error. Vi booter, og LED'n på hovedkortet stopper på 41, mens den piper korte støt. På skjermen står det "BIOS ROM checksum error"

"Detecting floppy drive A media..."

"Drive A error. System halt"

 

Det ble flashet med CD rom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Ja, for all del. Gjør slik som det står beskrevet hos Evga. Hvis du ikke gjør det ender du opp med dødt hovedkort slik som jeg gjorde en stund tilbake. Endte opp med at jeg fikk nytt på garanti. Stor takk til Komplett.no!

Lenke til kommentar

Har tilnærmet samme problem som beskrevet i åpningsinnlegget.

 

En kamerat og jeg har 2 helt like PCer, og vi skulle begge oppdatere BIOS på våre EVGA nForce 680i-hovedkort.

 

Lastet ned BIOS fra evga.com (under NF68 Intel). Installasjonen gikk smertefritt hos meg, etter å ha fulgt oppskriften på evga.com. I dag gjorde kameraten min nøyaktig det samme, men fikk følgende feil:

 

"Program File's Part Number Does Not Match Your System".

 

Vi lastet ned BIOS fra nøyaktig samme sted, og jeg synes det er merkelig at han får denne feilmeldingen.

 

Idéer og hjelp mottas med stor takk! :)

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...