Gå til innhold

Fallskjermjeger, for sent mht. trening?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
wh1te; fallskjermjegeropptaket kan du kun ta en gang, og det er enestående, FSK-opptaket er bygd opp på en helt annen måte.

8484730[/snapback]

 

Jeg vet, jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg hadde nok gått over til å trene vanlige push ups slik at du gjør det riktig i forhold til opptaket. Klatring er bra og stabiliserende trening, men du blir ikke veldig mye sterkere. Gå med sekk.

Lenke til kommentar
På knoklene? Push-ups med knyttede never? :dontgetit:

8494185[/snapback]

Ja, på knyttenevene likssom. Vet ikke om det er noen styrekmessig forskjell, men er bare slik jeg "alltid" har trent dem etter karaten. :)

8494198[/snapback]

 

Prøvde det nå. Det gjør jo skitvondt!

Lenke til kommentar

Skader neppe å ta et par overnattinger i skog og mark i litt kjølig klima med begrensede midler heller. Er vanskelig å holde motet oppe når alt av klær du har er vått, soveposen er kald og våt og du bare har ei mariekjeks å leve på de neste to dagene. Lær deg å presse egne grenser, så stiller du langt bedre til opptak vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Dette kan slå begge veier. Det kan være lurt å sove litt ute for å tilpasse seg litt, men jeg er imot å kjøre en "helvetes-weekend" for seg selv bare for å måtte mestre. Selv om det bare er noen dager uten mat, er det såpass ødeleggende for den fysiske treningen at du fort må trene i flere uker for å ta igjen det tapte, og da har i mine øyne vinninga gått opp i spinninga.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve deg på en "helevetes-weekend" med mye god mat da. Du kan fortsatt dyppe såveposen i kaldt vann, bade litt i minusgrader og gå konstant i 24t med 30 laken på ryggen ... Trenger ikke å gå utover maten imo.

 

Du kan fortsatt gjøre det et helvete for deg selv :)

 

 

 

At du økte ifra 7 til 20 push-ups har vel mer med teknikken å gjøre.

 

Jeg har økt ifra 25 til 30 på 3 uker liksom ... Går jævlig tregt!! (kan ha noe med formen min å gjøre, trener litt hardt for tiden, bryter ned endel etter 5 timer på fjellet med tung sekk (30kg++))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gå konstant i 24 timer med 30 kg på ryggen? Det er det nok ikke mange som klarer, i hvertfall ikke uten mye av både trening og energitilskudd underveis.

 

Du bryter ikke ned treningen med å gå 5 timers turer med 30 kg sekk. Jeg gjør det selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er ikke nødvendigvis enkelt når man er trent opp til å løfte tungt, gå lenge og leve i kulden på minimalt med næring.

8499571[/snapback]

Snakker du om de 5000 meterene nå? Det er vel i begynnelsen av opptaket, og da er du ikke trent til dette?

8499599[/snapback]

 

Man trener seg gjerne opp til kurset på forhånd. Jeg skal på opptak i høst og jeg løfter vekter og går med sekk for harde livet. Blir veldig lite løping, men jeg er heldigvis født med grei kondis.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk veldig usikker på hvordan jeg ligger ann på 5000 meteren.

 

Eneste faste holdepunktet mitt er at jeg løper 3000m på rundt 12 min i greit tempo. Så jeg burde klare 5000 på ihvertfall 23 min hvis jeg ikke bryter vel og merke. Har nå begynt med en 9km løping i uken, 1 fjelltur med sekk og en skogstur med sekk.

 

Jeg skal inn til grovuttak 21. juli ...

 

Eneste jeg sliter med er push-ups! klarer 35 maks, men 30 er fortsatt helt forj***lig tungt. Pumper bryst 1 gang i uken og har 2 dager med push-ups trening - så det burde gå rimelig i boks.

Lenke til kommentar

Du skal på opptak i sommer? 5000 meter klarer du greit, hvertfall på grovinntaket, da kan dere løpe i treningstøy og med joggesko. Personlig løp jeg denne på 17 minutter. I helvetesuka løper dere en gang til med feltuniform og AG på ryggen, dette bør gå fint for alle med normal kondis. Fokuser på gåing med sekk, spesielt på skrittlengde og frekvens på skrittene, på opptaket gås det fort, så de laveste må småjogge for å holde følge. IKKE gå på vei, gå i ulendt terreng. Da får du bygd opp ankelmuskler du kommer til å trenge i helvetesuka.

Lenke til kommentar

Tror du gjør det lurt i å gjøre det godt på sesjon da søkermassen til FJ er enorm og øker med årene. Man tar bare inn ca 300 til GROVUTTAK og da skjønner du raskt at mange aldri får lov å prøve seg engang når søkermassen i fjor var på 500 stk. Her spiller sesjon resultatet stort. Får du 9 i alt tror jeg du skal være rimelig trygg...

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Hvor mange hang ups tar du da?

8500042[/snapback]

 

med mine 75kg så klarer jeg 7-8 før det begynner å bli tungt (tar rundt 12 på en god dag/jeg ikke har trent tri (og bryst) dagen før)

 

 

dicktator: etter det jeg har hørt så får de fleste innkalling til grovuttak, og så lenge du består "minstekravene" på sesjon så har du gode/store muligheter for å prøve deg i juli.

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...