Gå til innhold

Microsoft gir etter


Anbefalte innlegg

Er vel ikke så villedende som jeg kan se det
"...The Windows Vista Capable logo is designed to assure customers that the PCs they buy today will be ready for an upgrade to Windows Vista and can run the core experiences of Windows Vista."

Der står det ganske klart og tydlig. Men jeg skjønner at folk har reagert på det. Greit nok at MS nå ender slik at det kommer tydeligere frem. Men uansett ser jeg ikke helt grunnlaget for søksmålet.

8349044[/snapback]

Skulle akkurat til å sitere det samme. Det står jo svart på kvitt akkurat der! Forbrukeren for heller kjøpe seg briller. Da hun klarer tydeligvis ikke å lese..

8349437[/snapback]

 

Kanskje på tide at vi nerder heller tar på oss amatør-briller og tenker litt utenfor de vante rammene? (Du vet, den plastikk-kanten rundt skjermen din.)

 

Aero er jo blant de tyngst markedsførte nyhetene rundt Vista, og for den vanlige mannen i gata vil det visuelle fort være det som oppleves som en "kjerneopplevelse".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje på tide at vi nerder heller tar på oss amatør-briller og tenker litt utenfor de vante rammene? (Du vet, den plastikk-kanten rundt skjermen din.)

 

Aero er jo blant de tyngst markedsførte nyhetene rundt Vista, og for den vanlige mannen i gata vil det visuelle fort være det som oppleves som en "kjerneopplevelse".

8349676[/snapback]

Aero har ingenting med "the core experiences" til Vista å gjøre... Med det menes det som Vista Home Basic leverer.

 

Du vil nok bli overrasket når du finner ut hvor mange som deaktiverer Aero Glass i Vista. Folk trenger det ikke, altså er det ikke noe med med "kjernen" til Vista å gjøre.

 

*rettet versjonsnavnet

Lenke til kommentar
Kanskje på tide at vi nerder heller tar på oss amatør-briller og tenker litt utenfor de vante rammene? (Du vet, den plastikk-kanten rundt skjermen din.)

 

Aero er jo blant de tyngst markedsførte nyhetene rundt Vista, og for den vanlige mannen i gata vil det visuelle fort være det som oppleves som en "kjerneopplevelse".

8349676[/snapback]

Er det ikke standard folkeskikk å lese om hva du kjøper? Ingen som kjøper hovedkort og CPU uten å sjekke om det passer?

 

Skjønner ikke hvorfor du skal undervurdere folk heller. Folk klarerer å lese, og jeg betrakter ikke Aero som kjerneopplevelse. Men mere som et "explosivt" tillegg som Vista kan skjilte med..

Lenke til kommentar
Kanskje på tide at vi nerder heller tar på oss amatør-briller og tenker litt utenfor de vante rammene? (Du vet, den plastikk-kanten rundt skjermen din.)

 

Aero er jo blant de tyngst markedsførte nyhetene rundt Vista, og for den vanlige mannen i gata vil det visuelle fort være det som oppleves som en "kjerneopplevelse".

8349676[/snapback]

Er det ikke standard folkeskikk å lese om hva du kjøper? Ingen som kjøper hovedkort og CPU uten å sjekke om det passer?

 

Skjønner ikke hvorfor du skal undervurdere folk heller. Folk klarerer å lese, og jeg betrakter ikke Aero som kjerneopplevelse. Men mere som et "explosivt" tillegg som Vista kan skjilte med..

8350068[/snapback]

Som sagt, kan være greit å se litt utenfor skjermen ja! Svært svært mange som kjøper PC'er har null og niks peiling på hovedkort,skjermkort, minne etc. de skal bare ha en PC som fungerer "slik de leser i reklamen".

Overraskende hvor mange som overhodet ikke evner å sette seg inn i andres situasjon.

Still deg i kø på feks. "Datakjeden" eller annen tilsvarende butikk så skjønner du raskt at svært mange lever i en helt annen verden, "utenfor skjermen". Spesielt han/hun som står rett foran deg og må bruke 20min for hver minste ting...

Lenke til kommentar
Kanskje på tide at vi nerder heller tar på oss amatør-briller og tenker litt utenfor de vante rammene? (Du vet, den plastikk-kanten rundt skjermen din.)

 

Aero er jo blant de tyngst markedsførte nyhetene rundt Vista, og for den vanlige mannen i gata vil det visuelle fort være det som oppleves som en "kjerneopplevelse".

8349676[/snapback]

Er det ikke standard folkeskikk å lese om hva du kjøper? Ingen som kjøper hovedkort og CPU uten å sjekke om det passer?

 

Skjønner ikke hvorfor du skal undervurdere folk heller. Folk klarerer å lese, og jeg betrakter ikke Aero som kjerneopplevelse. Men mere som et "explosivt" tillegg som Vista kan skjilte med..

8350068[/snapback]

 

Jeg mistenker at argumentene mine faller på steingrunn her på hw.no, men som sagt: Jeg tror for de aller fleste PC-brukere (det vil si alle de millioner som tror harddisk, PC og kabinett er det samme) er kjerneopplevelsen av et OS selve brukergrensesnittet. Derfor forstår jeg at det finnes de som blir skuffet over å ikke kunne kjøre Aero på en maskin som lover å kunne levere kjerneOPPLEVELSEN av Vista.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Stiller meg enig at folk kan bli skuffet over det. Men å saksøke Microsoft for 5mill. Det er som å skyte seg selv i hodet med en hagle, for så å klage til Smith & Wessen..

 

Hun kunen fått tilbake pengene hun betalte for PCen heller..

8350624[/snapback]

 

Njaaaa... det USAske rettssystemet virker for meg ganske underlig mange ganger, men jeg syns det ikke er så dumt at et firma som driver med villedende markedsføring faktisk kan rammes av konsekvenser som svir, i stedet for som her til lands hvor man risikerer NOK 5000,- i bot pluss porto og klask på lanken av Sjonkel Politi.

 

Tror kanskje dét er hensikten med å tillate slike søksmål, tror neppe "offeret" har lidd så umenneskelige smerter og tap ved et litt kjipere UI :)

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Men markedføringen er jo ikke villedende.. Etter mitt skjønn, eneste jeg ser. Er ei dame som bare vil tjene penger..

8351074[/snapback]

Tull og tøys. Dette er ikke et søksmål som er gjort i eget vinnings-øyemed.

Å sjekke kildene skikkelig før man begynner å uttale seg er en god idé.

At selv ikke HW.no som refererer til historien har klart å få med seg "Class Action Lawsuit" som tom. står med store bokstaver i overskriften til kilden deres , tyder ikke på annet enn ekstremt slett "journalistikk". :thumbdown:

Lenke til kommentar
Som sagt, kan være greit å se litt utenfor skjermen ja! Svært svært mange som kjøper PC'er har null og niks peiling på hovedkort,skjermkort, minne etc. de skal bare ha en PC som fungerer "slik de leser i reklamen".

Overraskende hvor mange som overhodet ikke evner å sette seg inn i andres situasjon.

Still deg i kø på feks. "Datakjeden" eller annen tilsvarende butikk så skjønner du raskt at svært mange lever i en helt annen verden, "utenfor skjermen". Spesielt han/hun som står rett foran deg og må bruke 20min for hver minste ting...

8350217[/snapback]

Vil ikke si at det er problemet med at vi ikke kan sette oss i andres situasjon. Er fullstendig klar over hvor "dumme" forbrukere er.

 

Poenget er at det står svart på hvitt hva brukeren får. At de ikke forstår det er ikke MS sin feil. Ser på ingen måte at dette søksmålet har noen sak i hele tatt grunnet det jeg merket tidligere.

 

Om en forbruker spør om PC-en kan kjøre Vista, så er svaret stort sett ja. At han kan kjøre Vista med alt pakken leverer er ikke spesifisert i beskrivelsen av "Vista klar". Brukeren får Vista og det Vista kan gjøre, selv om Aero Glass ikke kan brukes på maskinen.

Lenke til kommentar
Tull og tøys. Dette er ikke et søksmål som er gjort i eget vinnings-øyemed.

Å sjekke kildene skikkelig før man begynner å uttale seg er en god idé.

At selv ikke HW.no som refererer til historien har klart å få med seg "Class Action Lawsuit" som tom. står med store bokstaver i overskriften til kilden deres , tyder ikke på annet enn ekstremt slett "journalistikk".  :thumbdown:

8351756[/snapback]

Ser ikke heller at innlegget ditt fremmer noen kilder heller..

 

Enlighten me!

Lenke til kommentar
Dette bekrefter i grunn koldtbordteorien: Folk er som ville dyr og gribber når det er mulig å få noe gratis eller tjene lette penger.

8349111[/snapback]

Så hvem vil egentlig ha gratis/lettjente penger hva MS sin feilmerking gjelder??

8349501[/snapback]

Siden du stiller det som et spørsmål så antar jeg at du mente det som et retorisk spørsmål med svar Microsoft. Microsoft har faktisk laget et produkt. Det er mer enn man kan si om Bob som har sett på Minority Report og også vil ha et sånt tøft hi-tech grensesnitt med tilhørende hansker.

 

"Vista capable" er en helt korrekt språklig beskrivelse.

Lenke til kommentar
Ser ikke heller at innlegget ditt fremmer noen kilder heller..

 

Enlighten me!

8351954[/snapback]

HW.no's originale kilde:

Class Action Lawsuit Claims 'Vista Capable' is Misleading

Hadde poenget vært å grafse til seg mest mulig penger så er det neppe lurt å dele med millioner av andre.

Siden du stiller det som et spørsmål så antar jeg at du mente det som et retorisk spørsmål med svar Microsoft. Microsoft har faktisk laget et produkt. Det er mer enn man kan si om Bob som har sett på Minority Report og også vil ha et sånt tøft hi-tech grensesnitt med tilhørende hansker.

 

"Vista capable" er en helt korrekt språklig beskrivelse.

8352237[/snapback]

Er enig i at den nye formuleringen er mer passende men nå var det jo ikke den nye som ble saksøkt, men den gamle. At den nå er forandret viser jo også at den forrige var uheldig med tanke på hva forbrukeren kunne forvente.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg tror at dette kan skape lite mye forvirring blant de jevne brukerene, og kanskje at flere føler seg lurt. Denne definisjonen bør vel egentlig være krystallklar og kun stå på pcer som klarer Vista med Aero uten problemer. Om det blir varianter så blir folk forvirret.

8348438[/snapback]

 

jepp,eventuelt at det stod begge alternativer,dær pcer som var i grenseland hadde den nye infoen og de som taklet alt hadde den gamle. :hmm:

8348500[/snapback]

Ja, men hvordan skal folk flest forstå hva definisjonene betyr, når selv betjeningen kan være usikker på det? :hmm: Jeg tror at to definsjoner eller flere ville skapt mer forvirring.

8348565[/snapback]

 

Hvor mange var det egentlig som forstod hva "centrino" klistremerket innebar? Har spurt flere selgere som har hevdet at det betød centrino-prosessor. Om dette kanskje har litt grobunn i virkeligheten så bommer man hvis man sier "centrino-prosessor" når kunden spør hvilken prosessor som står i maskinen.

 

Core vista høres for meg ut som os uten drivere og software. Aero er vel det minst "core" i det Os'et, dvs Aero har ingen funksjon utover at det ser annerledes ut.

Lenke til kommentar
Jeg tror at dette kan skape lite mye forvirring blant de jevne brukerene, og kanskje at flere føler seg lurt. Denne definisjonen bør vel egentlig være krystallklar og kun stå på pcer som klarer Vista med Aero uten problemer. Om det blir varianter så blir folk forvirret.

8348438[/snapback]

 

jepp,eventuelt at det stod begge alternativer,dær pcer som var i grenseland hadde den nye infoen og de som taklet alt hadde den gamle. :hmm:

8348500[/snapback]

Ja, men hvordan skal folk flest forstå hva definisjonene betyr, når selv betjeningen kan være usikker på det? :hmm: Jeg tror at to definsjoner eller flere ville skapt mer forvirring.

8348565[/snapback]

 

Hvor mange var det egentlig som forstod hva "centrino" klistremerket innebar? Har spurt flere selgere som har hevdet at det betød centrino-prosessor. Om dette kanskje har litt grobunn i virkeligheten så bommer man hvis man sier "centrino-prosessor" når kunden spør hvilken prosessor som står i maskinen.

 

Core vista høres for meg ut som os uten drivere og software. Aero er vel det minst "core" i det Os'et, dvs Aero har ingen funksjon utover at det ser annerledes ut.

8356520[/snapback]

Off Topic: Dersom en selger ikke vet bedre angående Centrino VS Celereon så ville jeg vært skeptisk til å handle på det stedet. Såsant det ikke var et supertilbud hos en av de store el-kjedene så ville jeg valgt en mer stødig forhandler selv ihvertfall. Angående Centrino merkingen så gir jo det mange fordeler som helt klart selgeren kunne hatt fordel av å markedsføre (utbrodere) for å få til ett salg enda enklere. Endret av G
Lenke til kommentar
Hadde poenget vært å grafse til seg mest mulig penger så er det neppe lurt å dele med millioner av andre.

8352766[/snapback]

Og så var det vel kanskje heller ikke intensjonen var å dele det med resten av verden? Publisitetshore eller plyndrer - det er samme grumset for meg.

Lenke til kommentar
Hadde poenget vært å grafse til seg mest mulig penger så er det neppe lurt å dele med millioner av andre.

8352766[/snapback]

Og så var det vel kanskje heller ikke intensjonen var å dele det med resten av verden?

8358466[/snapback]

Så du mener altså at man lager et Class-action lawsuit for å få publisitet rundt seg selv!? Den var ny må jeg inrømme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...