Gå til innhold

Den mest grusomme personen i historien!


Juden

Den mest grusomme personen i historien  

759 stemmer

  1. 1. Den mest grusomme personen i historien

    • Stalin
      146
    • Hitler
      313
    • Josef Mengele
      153
    • Keiser Nero
      24
    • djengis Khan
      38
    • Idi amin
      20
    • Ed Gein
      24
    • Countess Elizabeth (Erzébet) Báthory
      41


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Josef Mengele var grusom, ja. Jeg må plassere ham øverst. Jeg mener han var historiens mest grusomme person av de jeg vet om.

 

En som ikke er nevnt er Kim Jong-Il. Jeg har hatt et prosjekt samt brukt Nord-Korea som tema i en tentamensoppgave. Hva som skjer i Nord-Korea vet vi lite om. Men det vi vet, er tragisk og til tider grusomt.

 

Hitler gjorde mye grusomt også, men jeg synes Kim er nevneverdig ettersom han er dagsaktuell samt ikke nevnt i dette topicet før.

Lenke til kommentar
Jeg er enig, men Hitler sørget jo for tapet av 71millioner mennesker hvorav 40 Millioner var sivile...Kilde

 

Disse tapene hadde ikke skjedd hvis ikke WW II hadde inntredd, så for meg er Hitler langt værre en Stalin. Selv om Stalin får en god andreplass med de mange politiske fangene og gulag!

8357090[/snapback]

Da tror jeg Hitler går 30 i minus, siden Stalin drepte rundt 100 millioner (Mao rundt 80 forresten, men merkelig nok nevner ingen han?). De var nok på mange måter veldig like, men Stalin hadde nok enda bedre kontroll på samfunnet enn det nazistene hadde. Alle diskusjoner om hvem som er historiens verste er forresten helt absurd. Man må ikke glemme at ting som propaganda kom kraftig utover 1900-tallet, noe som ofte gir oss helt feil opplysninger om hva som faktisk er riktig om folk. Man skal heller ikke prøve å få det til å virke som om at det var Hitler som oppfant alt som heter jødehat og jødeforfølgelser, dette har nok Europa stått for i mange tusen år, og høyreekstreme parti i Tyskland lenge før Hitler i det hele tatt var et tema. Til slutt vil jeg si at dere nok ikke ville ha kunnet sittet her og skrive på PCene deres uten ww2 :tease:

Endret av Antimon
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle nevne for alle dere som mener Hitler var en galning. Er egentlig enig i det. Men denne teorien om at den ariske rasen var overlegen var faktisk "akseptert" i europa. I slutten av 1800-tallet og begynnelsen av 1900-tallet var det en stor forskning på såkalt rasehygiene i europa (tro det eller ei). Flere nasjoner i Europa drev faktisk med aktiv forskning på rasehygiene. Institut för Racebiologi i Uppsala var et av verdens ledende på omrpådet. Spesielt i Storbrittania og Skandinavia var det mye forskning på dette. Denne forskninga var likestilt med all annen forskning(som medisin, biologi)og var like allment akseptert blant folk. I Tyskland var det faktisk jøder som underviste i dette på universiteter. Forskninga gik ut på å finne ut åssen den typiske landsmannen var( Tyskeren, franskmannen, nordmannen osv) og man skulle "foredle" den. Man ville dele opp befolkningen i svake og sterke :hrm: Rasepolitikk ble sett på som et "must" blandt politikere, leger og prester. Problemet var vel at Nazistene tok det litt lenger med sin tankegang. etter andre verdenskrig ble alt dette glemt og lite snakket om senere.

 

Er like mye imot det Hitler og nazistene gjorde under andre verdenskrig som alle andre, men syntes det var litt lurt å nevne dette.

Dette stod i illustrert Vitenskap nr.6 2007.

Lenke til kommentar
Hvor ble det av Jesus i pollen da? Han slår alle rekorder på antall døde!

8394199[/snapback]

Forklar...

8396853[/snapback]

 

Hvem har forårsaket mer død gjennom historien enn Jesus? Alle de andre personene har ført til elendighet gjennom sine liv, Jesus har ført til død over hele verden i 2000 år!

Lenke til kommentar
Griffar @ For det første, det kristendommen er den dag i dag er ikke slik Jesus ville.  For det andre, han bad aldri noen lage en religion etter seg. Kristendommen er ikke Jesus!

8402760[/snapback]

"Gå ut og gjør alle folkeslag til mine disipler". Virker litt som om han ønsket nettopp det da. Men skal være enig i at det er de som laget bibelen som har skylden, da Jesus i den skikkelse kristne hevder aldri har eksistert. Morsomt at et slikt eventyr kan ha så mye å si for historien, og forårsake så store mennesketap.

Lenke til kommentar
Jeg nekter å avlegge stemme før George W Bush står på listen, noe annet ville være historieløst.

8402767[/snapback]

 

Georg W Bush har vel gjort særs lite personlig som gjør at han fortjener sådan tittel? Er ikke slik at han klekker ut en heftig plan, så følger resten med. Klandre heller USAs ledelse i sin helhet, selv om jeg vil påstå at det har vært verre nasjoner gjennom historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...