Gå til innhold

Skal lage et komplett image av en harddisk...noen anbefalnin


vandrewal

Anbefalte innlegg

Vurderte å putte dette i lagringsmedier, men det er tross alt programmet det er snakk om...Har nettopp kjøpt en ny harddisk, og har solgt de to andre jeg har. Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å beholde C: intakt, for å slippe alt slitet med å installere XP og alle spill og programmer igjen, og trenger derfor et program som kan lage et komplett image av en harddisk med all info intakt fra den gamle...noen programanbefalninger til denne oppgaven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar. Har lagt inn ghost nå, men har ikke mye peiling på hva som skjer videre...kan velge to ting: norton ghost explorer som sannsynligvis brukes til å se igjennom ghost-image-filer, og norton ghost boot wizard, som sannsynligvis er det jeg skal bruke for å få laga et image...men jeg er ikke sikker på hvor jeg går derifra. si at jeg har toprimærpartisjoner, c: (gammel harddisk, snart solgt) og d: (ny pr.partisjon, soon-to-be-c:). Hva er fremgangsmåten på å få kjørt alt over til d?

Lenke til kommentar

For å bruke Norton ghost burde du ha 2partisjoner.

Dumpe c: til d:

Boot inn i dos med windows98 plate o.l og ha ghost.exe fila på diskett.

 

a: ghost.exe og velg Local,partition,to image.

Velg så c: som skal ghostes, og dump dette imaget til d:

 

Velg High compression. Opp til ca 1.3gb får du på en cd(650mb)

 

Voila :smile:

Lenke til kommentar

Bra, da slapp jeg å lage en tråd om dette.

 

Jeg skal gjøre omtrent det samme, men jeg har ingen diskettstasjon..., har heller ikke CD-brenner på den maskinen som skal kjøre Ghost.

 

Kan jeg da lage en image, putte det i en annen partisjon, også lage en boot CD Fra en annen PC?

 

Hvis det går, hva skal inneholde i denne boot CDen?

 

Jeg bruker nero, og den kan lage boot CDer, men man kunne velge mellom noen Forskjellige, noen som vet hvilken jeg skal velge?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...