Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjennskap til Humvee?


Miki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:no:

 

Hvor stor del av værdens miljøutslipp kommer fra personbiler?

 

Det er kansje barnslig av meg å kalle han komunist, jeg blir bare så oppgitt av mennesker som dette.

 

Jeg har INGEN mulighet til og påvirke miljøe i noe betydlig grad.

Om min bil bruker 1.7 - 2.0 liter diesel på mila, har dette praktisk talt ikke noe å si.

Dette er bare noe de som virklig synder bruker som sin unskyldning.

Presse og aviser har hengt seg opp totalt i det.

 

Eneste grun til at staten vil ha høye avgifter, er for og sikkre seg selv høye inntekter. Ville de gjøre noe med miljøet, kunne vi brukt noen av milijardene vi har pumpet opp av bakken til å invistere i fornybar energi.

 

Vi har tjent oss styrtrike på og selge forrurensning.

 

Jeg mener at de som forurenser mest burde betale mest. Her er vi enige. Men jeg koser meg ikke over andres skatter, og avgifter. Det er bare latterlig!

Lenke til kommentar

Når en er inne på miljø og utslipp: Vel, hva med alle backpackere ala studenter som bruker studielånet på å reise, eller folk som jobber et år og så flyr jorden rundt? En av dem slipper ut mer CO2 enn 10 Humvees i løpet av et år, eller like mye som Jens Stoltenberg :!:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Bare ler jeg. Må da faen meg folk få lov å kjøpe seg hvordan bil de vil uten at andre skal trakkasere vel. Helt ærlig. Skattene på biler å bensinprisene her til lands er helt bak mål i mine øyne.

 

En annen ting. Kjøper man en SUV her til lands, så river de faen meg ut baksetene på den. Så må du betale 50% mer hvis du vil ha de inn igjen. Prøver du å forklare dette til noen andre i andre land enn i Norge, så skjønner de ikke hva du mener engang, å når du har forklart det så blir de helt overgitte å tror du kødder. Bare i Norge sier jeg bare..........

8473201[/snapback]

Jeg må få lov å trakassere folk i dress som kjører cabriolet hele året vel? :!:

 

Men hva er egentlig vitsen med en SUV? Flesteparten har ikke bedre plass inni enn en vanlig stor personbil (som er billigere). Svært få av dem har noe som kan kalles terreng-egenskaper, og egenskapene på vanlig vei er den store personbilen jeg nevnte over langt bedre. Også bruker de mer bensin og går ikke fortere enn normale biler (jeg mener, en skal jo ha litt glede av all bensinen en brenner opp?)

 

Men igjen, nå er ikke en Humvee noen SUV.

Lenke til kommentar

Når man er såvidt inne på dette her med at bilen blir ekstremt mye billigere som varebil. Burde det ikke vært motsatt? Billigst med flest mulig seter slik at man kunne presset fler folk inn i bilen :p

 

At det skal være så mye billigere med SUV så lenge du tar ut baksetene virker helt idiotisk.. Hadde faktisk vært mer logisk om det hadde fungert andre veien, flere seter = billigere bil..

Lenke til kommentar
Like utdatert som en amerikansk familiebil.

8473212[/snapback]

 

Her har vi den perfekte familiebilen i mine øyne. Å den har en svær HEMI V8'er. Hadde jeg hatt pengene hadde jeg kjøpt en på flekken. Parkerer faktisk porsche Cayenne også :D

8473408[/snapback]

Det er en amerikansk SUV.

 

Amerikanske personbiler er i veldig stor grad piss. De er bedre enn for bare noen år siden, men de har en lang vei å gå.

Lenke til kommentar

Tja, tenkte på familibiler jeg, men greit nok person biler da. Skal være enig i at det kanskje ikke er like mye bra der som blandt annet tyskere, men de har nå endel kule synes jeg da. Regner med vi snakker om 4 dørere her?

 

Her er ihvertfall 2 jeg liker veldig godt.

 

Dodge Charger SRT8

 

charger_front2_big.jpg

 

Chrysler 300 SRT8

 

05_300_4.jpg

 

Skal nok si meg enig i at de kanskje er litt vel store for det Norske markedet, men det er biler jeg godt kunne tenkt meg. Vet mange sikkert kommer til å si at fytti grisen dette var stygt. Dere om det. Opinions are like assholes. Everybodys got one :)

Lenke til kommentar
Tja, tenkte på familibiler jeg, men greit nok person biler da. Skal være enig i at det kanskje ikke er like mye bra der som blandt annet tyskere, men de har nå endel kule synes jeg da. Regner med vi snakker om 4 dørere her?

 

Her er ihvertfall 2 jeg liker veldig godt.

 

Dodge Charger SRT8

 

*snip*

 

Chrysler 300 SRT8

 

*snip*

 

Skal nok si meg enig i at de kanskje er litt vel store for det Norske markedet, men det er biler jeg godt kunne tenkt meg. Vet mange sikkert kommer til å si at fytti grisen dette var stygt. Dere om det. Opinions are like assholes. Everybodys got one :)

8475390[/snapback]

Mjo, liker Charger. Liker 300C også. Men så er jo 300C en Mercedes-Benz E-klasse. :p

 

Tilbake til Hummer. Her har vi en som er for dere som har hytta VELDIG langt på skogen :D

 

*snip*

8475631[/snapback]

Er ikke det systemet norskutviklet? I alle fall burde den ta seg frem greit i snødekt terreng. :)

Lenke til kommentar
Tilbake til Hummer. Her har vi en som er for dere som har hytta VELDIG langt på skogen :D

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
800px-Humvee_equipped_with_four_snow_treads.jpg

8475631[/snapback]

 

Trenger vel noe sånt for å få Hummer frem på vinteren. Husker når jeg var på Joint Winter, de gode gamle GW'ene dro seg mye bedre frem i snøen enn Hummeren :p

Lenke til kommentar

GW i terreng er en vits, spesielt om vinteren. Slutt å lure dere selv. Er en grunn til at forsvaret kun bruker beltekjøretøy utenfor brøytete veier om vintern. Uansett kan man ikke tappe luften ut av dekkene på en GW sånn uten videre slik man kan på en Humvee, som er alfa og omega for fremkommelighet i terreng og ikke minst i snø...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...