Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjennskap til Humvee?


Miki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

H1 er slettes ikke dårlig på snøen. Poenget er vel heller at ingen ting med vanlige hjul kommer frem i 2 meter snø. Da må man ha noe som ruller på belter. Angående GW. Har hørt at forsvaret bruker mere penger på å kjøpe disse å bygge de om til forsvarets bruk, enn det hadde kostet å kjøpe inn H1'er.

Lenke til kommentar

Hørte at en av grunnene til at forsvaret ikke kjøpte H1, var at lakken på den ikke var miljøvennlig (vannbasert) :!: Heia Norge!!

 

Faktisk er det mer miljøvennlig å kjøre en vanlig bensin/dieselbil enn f.eks. en Prius. Da det å lage en Prius genererer mer utslipp enn å produsere en vanlig bil. Samt at batterier og slikt inneholder masse grisete kjemikalier som er svært miljøskadelige og må håndteres som spesialavfall.

Lenke til kommentar
Hørte at en av grunnene til at forsvaret ikke kjøpte H1, var at lakken på den ikke var miljøvennlig (vannbasert) :!:  Heia Norge!!

 

Faktisk er det mer miljøvennlig å kjøre en vanlig bensin/dieselbil enn f.eks. en Prius. Da det å lage en Prius genererer mer utslipp enn å produsere en vanlig bil. Samt at batterier og slikt inneholder masse grisete kjemikalier som er svært miljøskadelige og må håndteres som spesialavfall.

8495864[/snapback]

Tviler sterkt på at forsvaret ikke kjøper Humvees på grunn av lakken. :) Dersom du spør meget pent, og antyder at du betaler de få dollarne i forskjell per bil, så får du nok den lakken du vil ha.

 

I forhold til Prius, er problemet med produksjonen at det slipper ut en del stoffer som har gjort områdene rundt fabrikkene til ørkener. :) Det beregnes at utslippene ved produksjonen jevner seg ut med utslippene etter fem år, i motsetning til noe slikt som 4 år med en vanlig bil med en normal forbrenningsmotor.

 

Men så må jo batteripakken på Prius byttes fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at forsvaret ikke kjøper Humvees på grunn av lakken. :) Dersom du spør meget pent, og antyder at du betaler de få dollarne i forskjell per bil, så får du nok den lakken du vil ha.

8499165[/snapback]

Vel, i motseting til deg så har jeg faktisk en pålitelig kilde for det jeg påstår. Hvordan kan du tvile på noe du ikke vet noe om? Bare sitter du der bak PC'n din å antar til du blir blå i trynet?

 

Det å bytte lakktype, spesielt fra løsemiddelbasert til vannbasert betyr faktisk at man må bytte ut alt utstyr i lakkeringsprosessen, og da blir det neppe "noen få dollar pr bil" spesielt siden norske forsvaret antagelig aldri ville kjøpt mer enn kansje 20 biler. Men ja, det var faktisk et kriterie forsvaret ikke gav seg på.

Lenke til kommentar
H1 er slettes ikke dårlig på snøen. Poenget er vel heller at ingen ting med vanlige hjul kommer frem i 2 meter snø. Da må man ha noe som ruller på belter.

8495856[/snapback]

I følge GM skal Hummer H1 kunne pløye gjennom ca. 1m snø :)

Med sine 40cm. bakkeklaring er ikke slikt noe problem.

 

Tror ikke denne hummeren slitter på glatta heller :)

Hummer Super Arctic

 

 

 

Angående GW. Har hørt at forsvaret bruker mere penger på å kjøpe disse å bygge de om til forsvarets bruk, enn det hadde kostet å kjøpe inn H1'er.

Jeg har hørt at forsvaret bruker ca. 800.000,- pr. bil de pansrer, og gjør klar til strid.

Husk at ikke forsvaret betaler avgifter, og mva. ( de heldige svina :) )

Endret av EvilDick
Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at forsvaret ikke kjøper Humvees på grunn av lakken. :) Dersom du spør meget pent, og antyder at du betaler de få dollarne i forskjell per bil, så får du nok den lakken du vil ha.

8499165[/snapback]

Vel, i motseting til deg så har jeg faktisk en pålitelig kilde for det jeg påstår. Hvordan kan du tvile på noe du ikke vet noe om? Bare sitter du der bak PC'n din å antar til du blir blå i trynet?

8499502[/snapback]

Da foreslår jeg at du sier at du har det fra en pålitellig kilde, det tror jeg deg på. Slik du framsatte det kunne det like gjerne komme fra en du kjente som kom tilbake fra førstegangstjeneste som hadde hørt det fra noen i et annet kompani, som hadde hørt det fra noen andre. :)

Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du sier at du har det fra en pålitellig kilde, det tror jeg deg på. Slik du framsatte det kunne det like gjerne komme fra en du kjente som kom tilbake fra førstegangstjeneste som hadde hørt det fra noen i et annet kompani, som hadde hørt det fra noen andre. :)

8499859[/snapback]

Hvorvidt du tror meg eller ikke er et fett. Du er en skrønemaker og et forumtroll som tydeligvis har problemer med egen og andres troverdighet. :ph34r:

 

Og til dere andre (minus Evil Dick, som var der selv og fikk historien) så har jeg det med miljølakken fra dem skulle importere og selge Humvees til forsvaret med alt av ombygging og tilpasninger som måtte til. :thumbup:

Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du sier at du har det fra en pålitellig kilde, det tror jeg deg på. Slik du framsatte det kunne det like gjerne komme fra en du kjente som kom tilbake fra førstegangstjeneste som hadde hørt det fra noen i et annet kompani, som hadde hørt det fra noen andre. :)

8499859[/snapback]

Hvorvidt du tror meg eller ikke er et fett. Du er en skrønemaker og et forumtroll som tydeligvis har problemer med egen og andres troverdighet. :ph34r:

8501035[/snapback]

Det er trolig den mest usaklige og minst underbygde påstanden jeg har sett på veldig mange dager. :)

 

Ha en ellers fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du sier at du har det fra en pålitellig kilde, det tror jeg deg på. Slik du framsatte det kunne det like gjerne komme fra en du kjente som kom tilbake fra førstegangstjeneste som hadde hørt det fra noen i et annet kompani, som hadde hørt det fra noen andre. :)

8499859[/snapback]

Hvorvidt du tror meg eller ikke er et fett. Du er en skrønemaker og et forumtroll som tydeligvis har problemer med egen og andres troverdighet. :ph34r:

8501035[/snapback]

Det er trolig den mest usaklige og minst underbygde påstanden jeg har sett på veldig mange dager. :)

 

Ha en ellers fin kveld. :)

8501782[/snapback]

 

Det som var off-topic, eller litt on-topic ?? :)

Kansje vi skal legge drittkasting til side, og konsentrer oss om tema?

Så denne 5 siders suppa kan avsluttes før vi alle fremstår som idioter?

Lenke til kommentar
Det som var off-topic, eller litt on-topic ??  :)

Kansje vi skal legge drittkasting til side, og konsentrer oss om tema?

Så denne 5 siders suppa kan avsluttes før vi alle fremstår som idioter?

8501816[/snapback]

Du vet, sånn går det når folk fra OT-baren ramler innom fagforum og slenger med leppa uten å ha skillz :!:

Lenke til kommentar

Kjører tilbake til On topic litt jeg:

 

Hummer H1 (og H2+H3) er da helt greie i litt dyp snø, ikke noe spesielt værre enn noen andre tilsvarende 4x4. Et raskt søk på youtube viser det i hvertfall (

).

 

Nå skal det sies at det finnes folk med slike biler som også er overmodige og biter over mer enn hva de kan svelge - for faktum er at Hummer er IKKE det ultimate terrengkjøretøyet. Et slikt kjøretøy finnes ikke (men det finnes ting som kommer nært).

 

Dog finner jeg ekstreeeemt lite filmsnutter av Honda, Mitsubishi og Toyota sine "folke-suv'er" når man leter etter disse + offroad.. :)

Lenke til kommentar
Det som var off-topic, eller litt on-topic ??  :)

Kansje vi skal legge drittkasting til side, og konsentrer oss om tema?

Så denne 5 siders suppa kan avsluttes før vi alle fremstår som idioter?

8501816[/snapback]

Du vet, sånn går det når folk fra OT-baren ramler innom fagforum og slenger med leppa uten å ha skillz :!:

8502943[/snapback]

Skillz dat killz? :)

 

Dersom du skal kritisere det jeg sier, forventer jeg i det minste at du klarer å opptre med en viss saklighet, ellers kan du veldig gjerne hoppe opp og ned i ekstase, men vennligst ikke kom med crap. :)

 

Jeg betvilte en påstand du kom med, med god grunn, kan en vel kanskje si, og du påpekte at du hadde det fra en kilde som visstnok skal være velinformert, jeg godtok det, ser ingen grunn til at du skulle lyve, og du fortsetter med et totalt usaklig, urelevant og tåpelig personangrep. :) Hvor jeg kommer fra er ikke noe du skal bry deg spesielt mye med, men jeg fraråder deg virkelig å opptre som et barn, dette er en seriøs diskusjon, ikke en lekeplass. :)

 

/OT

 

Nå skal det sies at det finnes folk med slike biler som også er overmodige og biter over mer enn hva de kan svelge - for faktum er at Hummer er IKKE det ultimate terrengkjøretøyet. Et slikt kjøretøy finnes ikke (men det finnes ting som kommer nært).

Ganske normalt spesielt på 80-tallet, fortelles jeg. :) Menn med nye Geländewagons kjørte inn i snøskavler hver eneste vinter mens kone og halve nabolaget så på. :)

 

Dog finner jeg ekstreeeemt lite filmsnutter av Honda, Mitsubishi og Toyota sine "folke-suv'er" når man leter etter disse + offroad.. :)

8504506[/snapback]

Det er en grunn til det. De er på ingen måte offroadbiler. :) Dog, skal man ha japansk off road-moro er jo ikke en SJ413 noe dårlig valg. Tar seg frem som ei geit.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Det er en grunn til det. De er på ingen måte offroadbiler. :) Dog, skal man ha japansk off road-moro er jo ikke en SJ413 noe dårlig valg. Tar seg frem som ei geit.

8505715[/snapback]

 

Må du gi deg. Ja de kommer frem hvis ikke det er for mye motstand på hjulene. Har vært i heia med slike selv flere ganger. Ja de kabber frem mange rare plasser, spesielt pga de er knøttsmå, å har hjulene helt foran, å helt bak. Men så tok vi en tur ut i litt gjørme, å der sto vi. De er rett å slett for daue til å kaste nok gjørme til at man kom noen vei. Luktet stort sett bare svidd kløtsj. Å så er de faen så ubehaglige å kjøre. Nei, det kan jeg si med hånden på hjertet er en av de siste filmene jeg hadde kjøpt meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo sette opp en liten liste med priser Hummeren har vunnet :)

 

Team Hummers Victories:

1993 Baja 1000

1994 Baja 250

1994 Baja 500

1995 Gold Coast

1996 Vegas to Reno

1996 Baja 1000

1997 Mesquite

1997 Tonopah

1997 Vegas To Reno

1998 Mesquite 300

1999 Baja 1000 link

 

Allt dette er førsteplasser.

Dette er kopiert rett ut av produktkattalogen til Hummer fra 1999, så listen er sikkert lengre om noen gidder og lete.

 

Quote:

In just 13 short years of racing, the Hall family and Team HUMMER have built a resume that would be the envy of most race teams around the globe. In total, the Team as tallied a total of 10 class wins at the Baja 1000; 43 podium finishes in the Best in the Desert series races; and five BitD class championships. In fact, the Team is still today the only American team to finish the infamous Dakar Rally in the stock class – a feat it achieved in 1996.

link

Dette viser i allefall at bilen er av høy kvalitet, og tilpasset ekstreme tilstander. :)

Endret av EvilDick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...