Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjennskap til Humvee?


Miki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Humvee og hummer er 2 forskjellige utgaver av samme til. humvee er militær utgaven og hummer er sivil utgaven mener jeg. H1 er den gamle typen. ganske stor ca 2.5 meter bred og tung. H2 er en utgave som har kommet i sener3e tid og er en ny utgave som er penere og litt mindre. mer som en vanlig suv. H3 er den siste i rekken og er visst betydlig mindre enn de forrige utgavene. skal visst være mindre enn 3.5 tonn som gjør at man slipper førekort for lett lastebil.

Lenke til kommentar

Takker så mye for utfyllende og informative svar. En annen ting jeg lurer på er bensinforbruket. Jeg kan ikke finne noe fornuftig på de aktuelle linkene eller noe annet sted jeg har søkt. På Wikipedia står det å lese at H2 har blitt kritisert for det høye bensinforbruket, da den bruker 15 mpg, noe som virker helt merkelig da dette høres utrolig lite ut. Noen som har peil?

Endret av Miki
Lenke til kommentar

"For typical travel on improved roads, users report fuel economy of between 15 and 25 miles per gallon, which converts to between 17 and 24 L/100 km. Worst case urban driving is said to be in the range of 8 to 14 U.S. mpg (17 to 29 L/100 km)"

 

 

Altså så mye som 2.9 liter per mil for en H2.

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Faren min har en cheverolet surburban 2002 til å flytte båten med, jeg låner den av og til når jeg skal frakte store ting og slikt og selv når bilen er tom sliter jeg med å komme under 3,5 per mil. Det sitter en 6,1 v8 i den mener det er samme motor som i h2 mener også at de veier ca det samme så det burde ikke være så langt unna hva h2 bruker per mil.

Lenke til kommentar
Jeremy Clarkson i TopGear påsto at han kunne se tankmåleren gå nedover ved fullt pådrag ved test av H2!

 

Det sier litt om forbruket. ;)

8322392[/snapback]

Men så er jo Clarkson kjent for sine overdrivelser. :) Men i samme review kunne en se at kjørecomputeren viste at H2 under normal kjøring klarte 1MPG. Og det er så dårlig at det er vanskelig å fatte. Det er 28 liter på mila. Men er nok litt overdrevet.

 

Faren min har en cheverolet surburban 2002 til å flytte båten med, jeg låner den av og til når jeg skal frakte store ting og slikt og selv når bilen er tom sliter jeg med å komme under 3,5 per mil. Det sitter en 6,1 v8 i den mener det er samme motor som i h2 mener også at de veier ca det samme  så det burde ikke være så langt unna hva h2 bruker per mil.

8322464[/snapback]

Du skal ikke glemme det faktum at H2 er like airodynamisk som en god gammeldags låve.

Lenke til kommentar
Faren min har en cheverolet surburban 2002 til å flytte båten med, jeg låner den av og til når jeg skal frakte store ting og slikt og selv når bilen er tom sliter jeg med å komme under 3,5 per mil. Det sitter en 6,1 v8 i den mener det er samme motor som i h2 mener også at de veier ca det samme  så det burde ikke være så langt unna hva h2 bruker per mil.

8322464[/snapback]

 

En slik bil bruker bensin, ja. Men 3,5 liter pr mil er mer enn den behøver å bruke. Det bør være mulig å komme ned på 1,5 liter med normal kjøring. Kan det være på tide med en aldri så liten service? Skifte luftfilter, f.eks.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...