Gå til innhold

Low budget maskin med E4300 og 8800gts(*nå kjøpt*)


Anbefalte innlegg

Regner med at jeg kommer til å bestille dette i løpet av denne uka.

Noen endringer som anbefales i siste liten ??

Vil go bitene mine få et "godt" hjem i den billige Antec kassa?

Vurderer også denne og denne. Noen som har erfaringer med noen av disse ?

Regner med at at det blir best en 22" skjerm snart også, hvordan blir ytelsen på den med gts'en på bare "320 mb"

Er det ellers noe annet som bør endres? Har vurdert og endre cpu til E4400, hvordan klokker/yter denne i forhold til E4300 ??

8453060[/snapback]

 

Du må gjøre handlevognen tilgjengelig for alle. Vet ikke med kabinettet. Finne noen reviews kanskje? Tror forskjellen på E4400 og E4300 kun er antallet gHz de leveres med fra Intel. Blir vel som E6300 vs. E6400, E6600 vs. E6700 osv... Sånn sett er nok E4300 det beste kjøpet dersom du skal klokke, noe man vel nærmest plikter til når man kjøper den prosessoren :p

320MB skal visst holde godt tilde oppløsningene man får på en 22" etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, tenkte bare jeg skulle komme med litt tilbakemld på den kassa jeg endte opp med denne

Fikk alle delen forrige fredag og bygde denne i løpet av helgen, alt har gått knirkefritt og maskinen bootet på første forsøk :w00t:

Til min store overraskelese er kabinettet og maskinen generelt svært stillegående, ihvertfall ift. min gamle agp maskin.

Har klokket opp cpu til 3.0 ghz og scorer nå med en mild klokking av gpu ca 9500 i 3d mark 06. Målet er vel etterhvert å prøve å komme over 10 K, men det får bli på sikt når maskinen og eier har kjørt seg inn.

Syntes selv jeg har fått en knall maskin til en forholdsvis billig penge, du får alt sammen for rett over 7 000 kr i skrivende stund fra amentio.

Til slutt vil jeg si tusen takk til dere som hjalp meg med å sette sammen delene til pc'en min...kunne ikke klart det uten dere :D:D:D

Btw kjøpte meg også en 22" Samsung Syncmaster 226BW som prikken over i 'en til denne maskinen.

Lenke til kommentar
Har klokket opp cpu til 3.0 ghz og scorer nå med en mild klokking av gpu ca 9500 i 3d mark 06.

 

utrolig bra :thumbup: hva kjører du gpu på? hadde jo vært utrolig artig og se deg runde 10000 med dette systemet :yes:

 

hvilke settings har du på systemet? volt? temps? kjører du 3,0 med stock vifte?

Lenke til kommentar
Har klokket opp cpu til 3.0 ghz og scorer nå med en mild klokking av gpu ca 9500 i 3d mark 06.

 

utrolig bra :thumbup: hva kjører du gpu på? hadde jo vært utrolig artig og se deg runde 10000 med dette systemet :yes:

 

hvilke settings har du på systemet? volt? temps? kjører du 3,0 med stock vifte?

8525113[/snapback]

 

 

You're wish is my command :D

 

Proof

 

Kjører stock vifte ja, temp v load ca 47 C @ 1.43 v

 

@mompen har bare testet need for speed - most wanted og flat out 2 (lan gamings) på maskinen og det fungerte jo kjempefint....men har ikke test spill som er veldig krevende enda så jeg kan desverre ikke gi deg noe godt svar på hvordan et slikt oppsett vil funke på fear osv.

 

Noen som kan hjelpe meg litt med å få litt mere fart på ram'en på denne maskien....kjører "unlinked" i bios men tror jeg har såpass bra ram at jeg kan dra den et stykke til ? Har dog veldig lite greie på klokking av ram...please help :)

 

Edit: funker link'en ?

Endret av ticket2fly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...