Gå til innhold

Blizzard skal fikse raiding!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ikke et sekund for tidlig, måtte reparasjonskostnader for plategear også gjøres betraktelig billigere.

8301928[/snapback]

hvorfor det?

warriors - dyrt å reparere

palas - dyrt å reparere og må buffe, men har billige reagents(afaik)

hunters - mail armor og har FD men må betale for piler

rogues - billigere å reparere men må ha poisons osv.

locks - billig armor å reparere, men må farme shards

mages\priests billig armor å reparere men må kjøpe buffereagents

så har vi shammies da, er ikke så vandt med å ha dem med :p

8302034[/snapback]

Poisons koster jo null og niks i forhold til å reparere som prot-warrior.. En rogue bruker 20 ganger kortere tid på å farme samme mengde penger som en tank, dette gjelder også alle andre klasser bortsett fra healers, men disse har ikke samme problemer med repair-kostnader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke et sekund for tidlig, måtte reparasjonskostnader for plategear også gjøres betraktelig billigere.

8301928[/snapback]

hvorfor det?

8302034[/snapback]

Sett fra warrior-øyne vil jeg ikke nøye meg med bare "dyrt å reparere"...

Men legge til:

- Må reparere desidert mest dersom de gjør det warriors gjør best (tanking)

- Må respecce fler gang i uka dersom de vil gjøre noe annet enn tanking (tenker da på farming\pvp), vet dette ikke er direkte linket til repaircosts men nok en faktor som tilsier at warrior kan være ufattelig dyrt i forhold til andre classes.

- Blacksmithing, man går i totalt underskudd og mange warriors har denne proffesionen, skal dog ikke påstå at dette heller er direkte relativt til det med repaircosts , men igjen en faktor.

Ble litt mer whining om warrior-stuff generelt her, men synes dette med at warrs i de fleste tilfeller i endgame er de som repairer mest er et meget godt poeng.

Skrevet

8301928[/snapback]

hvorfor det?

8302034[/snapback]

Poisons koster jo null og niks i forhold til å reparere som prot-warrior.. En rogue bruker 20 ganger kortere tid på å farme samme mengde penger som en tank, dette gjelder også alle andre klasser bortsett fra healers, men disse har ikke samme problemer med repair-kostnader.

8302181[/snapback]

Min erfaring er at skal du farme som tank har du to valg: gjør det med en alt eller respecc. så da ikke alle har alt chars på høyeste level er man 50 gull fattigere med engang samt 50 når man skal tanke igjen.

world of castercraft gjør seg berettiget til sitt kallenavn også her

Skrevet

8301928[/snapback]

hvorfor det?

8302034[/snapback]

8302181[/snapback]

Min erfaring er at skal du farme som tank har du to valg: gjør det med en alt eller respecc. så da ikke alle har alt chars på høyeste level er man 50 gull fattigere med engang samt 50 når man skal tanke igjen.

8302214[/snapback]

har du prøvd å farme med en holyspecca prest? nei. det suger så evig baller.

Skrevet

8301928[/snapback]

hvorfor det?

8302034[/snapback]

8302181[/snapback]

8302214[/snapback]

har du prøvd å farme med en holyspecca prest? nei. det suger så evig baller.

8302522[/snapback]

Jeg har faktisk prøvd det da jeg spilte priest som main i over et år, det blir det samme. Men warr blir dyrere pga det som alt er nevnt.

Skrevet

Er en grunn til at jeg skaffet meg en alt som seinere blei til main gitt. Funker ikke med prot warr asså. Desverre har den mining og skinning, så må farme litt på den uansett:(

Skrevet

8301928[/snapback]

hvorfor det?

8302034[/snapback]

du glemte priest og druid

Skrevet

8301928[/snapback]

hvorfor det?

8302034[/snapback]

du glemte priest og druid

8304075[/snapback]

Han glemte kun Druids.

Skrevet

Aaaah, endelig! Har venta på noe som det her. Høres veldig bra ut at de også hører på oss som klager om nivå-forskjellen normal-heroic-raid, bra det balanseres. Det er ikke alle som bare raider hele tiden :S

Skrevet
De gir fortsatt f i hunters? Er det mulig...

8301493[/snapback]

Bli god venn med en shadowpriest og finn ut en god spec for DPS, så får du se det virkelig potensialet ditt.

8301604[/snapback]

Jeg tror faktisk jeg har funnet speccen min. Den er tro det eller ei BM. Jeg ligger hakk i hælene på en av serverns beste dps warriors i 5man groups. Fornæyd med det egentlig.

8301706[/snapback]

Anbefaller deg å respecce fort hvis du skal i 25 manns raid. Pets overlever ikke så lenge i karazhan, Gruul og Magtherion.

Skrevet (endret)
Nå er ikke alle detaljene ute, men dette er faktisk en nerf for rogues i krigen mellom rogues og dps-warriors. Med glancing blow-fiks vil begge gjøre mer skade, men warriors vil få betraktelig mer rage. Om dere husker ragebuffen warriors fikk i forrige patch, så er det snakk om noe lignende nå, avhengig av omfanget, på 73 elites.

Dette er selvfølgelig trist for rogues, og jeg synes det virker litt rart at Blizzard velger å gjøre det på den måten.

8299416[/snapback]

Tror du overdriver litt her. Rogues får mer igjen for mindre glancing blow damage-reduction (rogues har normalt 50 %+ av damage output fra white damage, warriors har hva, 35-45 % avhengig av spec?).

Det rogues får igjen ekstra tar gjerne warriors igjen med den *lille* mengden ekstra rage de måtte få.

For en rogue snakker vi her 4-6 % total DPS, ok dette er optimalt resultat hvis glancing blows *fjernes*, ikke så langt unna det samme for warriors ville jeg tro.

Denne patchen er ingen revolusjon for melee DPS, og jeg tror fortsatt at warlocks og shadowpriests fortsatt blir å foretrekke på "ugly" fights i f.eks. Serpentshrine Cavern.

Er de virkelig interessert i å øke DPS-output for melee, så kan de heller se an armor på diverse mobs - leste div. posts på Elitist Jerks forum hvor man rapporterer 10 % reduksjon fra armor på en 5-pt sundered boss ved level 60, etter TBC og på level er det nærmere 15-20 %. Melee mister mer & mer damage, mens casters ignorerer fortsatt armor. Og kan ikke akkurat si at det virker som caster-resists er et stort problem - melee må fortsatt jobbe med dodge, parry og misses. (Og nei - ikke alle fights tillater at du kan stå bak en boss 100 % av tiden).

Likevel, skal bli en absolutt velkommen forandring at man virkelig kvitter seg med "ass-cleaves" og sweeping strikes, forhåpentligvis kan vi se fram til noen forandringer på rogue T4 & 5 også.

Endret av Gnurk
Skrevet

Skal bli fint hvis dem nerfer alchemy nok, deilig å kunne raide uten å farme herbs i en time eller to først.

Guildet jeg hadde druiden min i før (sluttet pgs all tiden som gikk med til andre ting enn raiding) flasket opp hele raidet for pre-nerf Gruul og til og med enkelte steder i Karazhan med Titan/Fortification. Det blir bare for dumt for entry level raids. Hvor mange brukte en eneste flask før godt inn i BWL i "vanilla" WoW? Kanskje et par gærninger som absolutt skulle ha world first Raggy eller Onyxia?

Kanskje på tide å se etter raiding guild igjen hvis dette blir bra :)

Skrevet

Er spent på hva de gjør med alchemy selv. Forhåpentligvis vil potions vare 30 min - 1 time og "persist through death" akkurat som flasks, men det er vel å håpe på for mye. Er jo mye rykter som svirrer rundt om at elixirs/potions blir delt inn i kategorier, "dps elixirs", "protection elixirs" osv, og at man kun kan ha en av gangen, men vi får se hva det ender opp med.

Uansett, farme herbs er nok noe vi bare må finne oss i, da de vil at det skal være en del av raiding. Herbalism er ihvertfall noe jeg ikke kommer til å kvitte meg med med det første uansett, men er mer fristet til å dumpe alchemy.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
:green: Er glad i tank-druid'n min. Ikke så store repair-utgifter + tankspecc og full DPS-specc er nesten helt likt.
Skrevet

Tror du overdriver litt her. Rogues får mer igjen for mindre glancing blow damage-reduction (rogues har normalt 50 %+ av damage output fra white damage, warriors har hva, 35-45 % avhengig av spec?).

Eh.. nei. En fury warrior har 55-60% hvit damage

Skrevet

Eh.. nei. En fury warrior har 55-60% hvit damage

8307988[/snapback]

Ok, I stand corrected =)

Uansett - hva melee DPS får for dette er ikke store greiene uansett. 6ish % hvis man fjerner glancing blow reduction totalt, så akkurat den biten er ikke så mye å rope hurra for - poenget er vel heller at end-game itemization / cleave-fix er mer å se fram til.

Skrevet

8301493[/snapback]

Fant dette i en blue post nå:

Ommra: "Hunter raid DPS is being looked at" - http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...geNo=5&sid=1#98

Klok av skade som jeg er, så har jeg ikke akkurat store forhåpninger. Hver gang vi får en buff, blir vi jo nerfa dobbelt så hardt etterpå :hrm:

8308170[/snapback]

Det de kan gjøre er å justere armor på BC-mobs - fully sundered / fairie fire osv, 0 armor. Så stiller vi likt med casters ;) Vil også påvirke tanks + melee DPS.

Skrevet

8301493[/snapback]

Fant dette i en blue post nå:

Ommra: "Hunter raid DPS is being looked at" - http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...geNo=5&sid=1#98

Klok av skade som jeg er, så har jeg ikke akkurat store forhåpninger. Hver gang vi får en buff, blir vi jo nerfa dobbelt så hardt etterpå :hrm:

8308170[/snapback]

Det de kan gjøre er å justere armor på BC-mobs - fully sundered / fairie fire osv, 0 armor. Så stiller vi likt med casters ;) Vil også påvirke tanks + melee DPS.

8311233[/snapback]

Det aller minste de burde gjøre er å buffe FF/sunder armor litt.

Og med tanke på rogues,så hadde en oppdatering til expose armor vært hyggelig.

Har aldri,og vil aldri forstå hvorfor EA ikke er prosentbasert og hvorfor den ikke stacker med sunder.

Kunne hjulpet på raid fysisk dps,og det hadde gitt rogues litt utility utenom skade,

siden blizzard tydeligvis har bestemt seg for at mages,locks,prester,shamans og warriors skal gjøre mer skade enn rogues.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...