Gå til innhold

COD3 vs COD2


Jakoozie

Anbefalte innlegg

Jeg er generelt sett ikke en veldig stor fan av spill fra 2. verdenskrig. Men jeg har lenge hatt lyst på et COD spill til Xbox 360. Spørsmålet er hvilket.

Online del er viktig for meg, vet blant annet at det er en del bedre online funksjon på COD3. Men så har jeg også hørt at det er nesten ingen som spiller det online.. Er iikke noe vits med online funksjoner hvis en ikke har noen å spille med :hmm:

 

COD2 fikk jo bedre kritikk, men uten om at spillene er like hva annet er det som eventuelt gjør 2ern bedre enn 3ern?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt problemer med å finne CoD3-spill over Live, så det virker som om det er mange som spiller det. Har faktisk hatt større problemer med å finne spill for CoD2 for tiden.

 

Ellers så synes jeg CoD2 har en bedre single player enn CoD3, mens CoD3 har en bedre onlinedel over Live. Har du tenkt å spille splitscreen offline med kamerater, så er det forresten bare å glemme CoD3 da banene er alt for store for 4 stykker. Cod2 er helt genialt når det kommer til offline multiplayer. Men hvis du skal spille over live, så ville jeg valgt CoD3 og her kan man også spille opptil 4 stykker samtidig over live på en maskin.

 

Så ideelt sett burde du vel hatt begge to, men hvis du skal velge ett, så må du se på hva styrkene til de to spillene er.

 

CoD2:

+Veldig bra singleplayer

+Veldig bra offline multiplayer

 

-Kanskje litt utdatert grafikk (hvis du bryr deg om dette)

-Bare støtte for en spiller per maskin over live

-Begynner å bli litt vanskelig å finne random folk å spille med (min erfaring)

 

CoD3:

+Bra singleplayer

+Bra grafikk

+Veldig bra online multiplayer

+Støtte for opptil 4 stykker per maskin over live

+Lett å finne spill online

 

-Ubrukelig offline multiplayer

Lenke til kommentar

Takk for et langt og flott svar!

+Støtte for opptil 4 stykker per maskin over live

 

Dette avgjør det for meg. Blir ofte til at jeg og noen kamerater sitter å spiller Gears online på samme maskin. Noe som er utrolig morsomt og som sikkert kommer til å bli en suksess med COD3.

 

Off topic.

Tror du det fins noen som vil bytte Just Cause mot COD3?:p

Holder på på bytteklubbe.no, men hvis ingen kommer til å svare så kan jeg like godt kjøpe det selv.

Lenke til kommentar
Jeg er generelt sett ikke en veldig stor fan av spill fra 2. verdenskrig. Men jeg har lenge hatt lyst på et COD spill til Xbox 360. Spørsmålet er hvilket.

Online del er viktig for meg, vet blant annet at det er en del bedre online funksjon på COD3. Men så har jeg også hørt at det er nesten ingen som spiller det online.. Er iikke noe vits med online funksjoner hvis en ikke har noen å spille med  :hmm:

 

COD2 fikk jo bedre kritikk, men uten om at spillene er like hva annet er det som eventuelt gjør 2ern bedre enn 3ern?

8292400[/snapback]

 

 

 

Hva mener du med at det nesten ikke er noen som spiller det? Har ikke noe problem med å finne games,for å si det sånn :cool: Det som jeg ikke likte med cod3 er sniperen! Den er så mye vanskeligere å bruke enn i cod2 :hmm: Noen andre som også har lagt merke til det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

COD3 har en utrolig kjiip singleplayer campain sammenlignet med Call of Duty 2, men desto mer å tilby av moduser for nettspill. Singleplayer-delen er, dersom har Live Gold og nett på boksen, uansett der du vil bruke minst tid, så det er ikke sikkert at den er SÅ viktig for deg.

Lenke til kommentar

Ikke for å gå off topic her, men har du vudert spill som R6 og GRAW1/2? Siden du starter innleget med å si at du ikke liker WWII-spill, så vil kanskje disse spillene gi deg mer. GRAW 2 har en utrolig bra multiplayerdel (og jeg mener det skal være mulig å spille fire stk i splitscreen der). R6 er veldig avhengigskapende på multiplayerdelen (også splitscreen), samt en veldig bra enspillerdel (som man også kan kjøre co-op med opptil fire andre over Live).

 

Personlig ble jeg ikke imponert over COD3, hverken enspiller eller multiplayer. Rett og slett dørgenes kjedelig begge deler. Byttet det bort med Enchanted Arms på bytteklubben.no. Et spill som faktisk ga meg mye mer underholdning.

Lenke til kommentar

jeg ville gått for cod2.....har begge men synes 2ern er bedre og spiller bare den online om dagen.

Grafikken på cod3 er nok litt bedre men 2ern holder grafikkmessig i massevis.

Du kan jo laste ned singleplayer demoen å teste selv.....både grafikk+gameplay.

Cod2 har jeg sett mange steder til under 200,- også.....spesial utgaven.

Lenke til kommentar

Finnes ikke noe mer intenst enn en skikkelig 4 player lokal deathmatch i COD 2. Geniale baner, flott balanserte våpen og man kommer lett inn i det. COD 3 dummer seg litt ut på våpnene axis vs allies. Axis sine våpen opplever jeg som dårligere enn allies sine, noe som trekker spilelt langt ned. Med andre ord. 4 mot 4 over live har alltid endt med seier i allies sin favør når jeg har spilt det. Dessuten er COD 2 sin singleplayer på Veteran utrolig artig og krevende å komme seg igjennom, noe som ihvertfall ga meg mye glede.

Lenke til kommentar

Enig i at det er litt ubalanserte våpen, men man bør ikke la være å spille det av den grunn. Er jo strengt tatt ikke så ille, eneste er vel Allies sin M1 Garand'en som er semi-auto og har 8 skudd i ett magasin. Men..Axis Kar'en er mye kraftigere og det er som regel one-shot-kill hvis du treffer fra belte og opp. Ellers mener jeg resten av våpna er balanserte.

 

Btw, sikter ikke til deg Imidura.

Lenke til kommentar

Har Vegas. Graw er greit nok, men klarer ikke helt å like det. (har prøvd demoen). Men har ikke satt meg inni det. PLuss at jeg pleier ikke like demoer (Digget Vegas spillet men ikke demoen)

Kanskje jeg burde bytte Just Cause mot Graw1. Er det en god deal syns dere? (Er jo en ganske stor pris forskjell)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...