Gå til innhold

Verdens beste spiller


Toska92

Anbefalte innlegg

Greit nok, men å si at Scholes har bedre pasninger enn Zidane hadde er latterlig. Beklager, jeg synes Scholes er utrolig god, men Zidane var tidenes beste på veldig mange områder, noe Scholes ikke er i nærheten av.

8696791[/snapback]

Ser du på statistikk så banker Scholes han på pasninger. Er vel bare teknikk Zidane slår Scholes på, ellers er det i mine øyne dødt løp med unntak av skudd der Scholes gruser han. Zidane var oppskrytt. Skal du prate om geniale pasninger tar du frem Veron og Riqelme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Hyrlen.

 

Jeg mener at Sholes er undervurdert, vis du ser på pasningene, roer ned spillet og har den spilleforstålsen så er han like bra som Zidane. Men Zidane hadde teknikken som mange syns var helt forgudene, så klart han var god men jeg mener han var for oppskrytt.

Scholes har en treffsikkerhet på pasningene med 91% og det er utrolig bra.

I år har Scholes vært en gud på banen, det er kanskje ikke mange som ser det men fy faen han har vært god :=)

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Jaja, det er vel greit å være uenige, jeg mener allikevel at Zidane er en av tidenes beste pasningsleggere,særlig lure gjennomspill. Man så det i VM og man så det særlig i Real Madrid. Se for eksempel på første klippet i denne videoen:

, sånne hadde han uendelig mange av. Scholes' er verdensklasse uten tvil, Zidane var en gud. Endret av Anigmama
Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at Pirlo er så god til organisere midtbanen på Italia og Milan er at Gattuso spiller attme han. Det er også usaklig å dra inn at Pirlo greier å skyte ballen i tverliggeren fem ganger , det har ikke noe med hva de gjør i kampene. Pluss at det må understrekes at Pirlo ikke skjøt direkte på ballen når den kom tilbake etter å ha truffet tverrliggeren! Det er en større prestasjon at Scholes greier organiser midtbanen til United ettersom han ikke har så gode midtbanespillere attme seg som Pirlo.

Endret av PC91
Lenke til kommentar
Pirlo ikke skjøt direkte på ballen når den kom tilbake etter å ha truffet tverrliggeren!

8701121[/snapback]

 

OT, men når bruker ballen å komme tilbake til utgangspunktet etter at den blir slått i tverra 30 meter unna? Poenget var at Pirlo har så god teknisk kontroll på passningene sine at han klarte å treffe det samme punktet om han ville..

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

For det første: Pirlo organiserer, Gattuso kriger. Gattuso er ikke den mannen som er kreativ med ballen for Italia og Milan, det tar Pirlo seg av.

 

For det andre: Jeg ville understreke presisjonen til Pirlo. Så klart lå ballen død etter hver forsøk. Det er faktisk ikke usaklig å dra inn Pirlo her, siden denne spilleren leverer stort sett alle baller fra bakre ledd hos Milan. :)

Lenke til kommentar
Pirlo ikke skjøt direkte på ballen når den kom tilbake etter å ha truffet tverrliggeren!

8701121[/snapback]

 

OT, men når bruker ballen å komme tilbake etter at den blir slått i tverra 30 meter unna? Poenget var at Pirlo har så god teknisk kontroll på passningene sine at han klarte å treffe samme punkt om han ville..

8701152[/snapback]

Det som gjelder er det som skjer i kampene, Pirlo hadde heller ikke press på seg når han gjorde dette. Jeg er også 100% sikker på at Scholes hadde greid dette.

Lenke til kommentar
De som fortjener tittelen som verdens beste pasninger/overblikk er:

Totti

Pirlo

Zidane

 

 

 

Scholes er vel et sted rundt 10. plass

8700754[/snapback]

Totti, Totti... Du er ikke bare litt opphengt i den spyttende italieneren. Som jeg forøvrig også liker, men langt fra er noe ekstrem pasningslegger. Da kan man jo trekke inn Alonso, Bergkamp og Ballack i dette også.

 

Pirlo, altfor ustabil i mine øyne.

 

Sånn rent egentlig vil jeg si at Veron er noe av det mest ekstreme jeg har sett av pasningsleggere, synd at noen av intensjonene han ble litt for infløkte til tider. Men mannen var gudebenådet bare han fikk litt ro på seg.

Lenke til kommentar

Haha Hyrlen, du har ikke sett Totti tydeligvis, forventet egentlig et slikt svar fra noen som ikke har sett ham så mye. Men poenget er at han har en bedre kreativitet en de aller fleste i sin bransje. Alle landslagstrenere han har hatt har sagt at de vil bygge opp laget rundt ham

 

Se på en Roma-kamp (til og med ManU Roma 7-1) og tell hælpasningene. Alle treffer en medspiller og det er sjelden han må snu seg for å se hvor en medspiller er. Se på målet til Delvecchio i finalen i EM2000 og se hvordan Totti bygger opp angrepet. Se en video på youtube som heter Totti the master of cucchiao. Det er altså chip. Han har skoret sikkert over 15 mål i sin karriere bare på chip over keeper, og for å chippe må du han en usansynlig god kreativitet

 

Men on topic: Pirlo er vel egentlig på nivå med Totti nå siden Totti har begynt å spille mer spiss (selv om hans posisjon i Romas angrepstaktikk er komplisert) så får Pirlo mere tid. Pirlo er Gattuso's perfekte makker siden Gattuso jobber så godt for å gi Pirlo mere tid på ballen. Gattuso har faktisk ikke så dårlig teknikk som mange skal ha det til, han har forbedret seg kraftig siden han kom til Milan

 

Scholes er god men kommer nok aldri på nivå med Totti og Pirlo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...