Gå til innhold

Hjemme-PC (spill, surfing) bestilles i morgen


Anbefalte innlegg

Min handlevogn:

 

NY PC TIL HILRAM

 

Kort fortalt:

Athlon X2 5000+ 65W Energy Efficient

2 Gig RAM 800 MHz CL 4

2 x 250 Gig i RAID

GeForce 8800 GTS 640 MB

DVD-brenner seff.

 

Denne maskinen kjøpes gjennom hjemme-PC-ordningen, og blir følgelig min hoved-PC de neste 3 år.

 

Jeg kjøper den med Vista 64-bit ultimate edition. (Norsk.)

 

Kommentarer?

Endret av HilRam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kanskje valgt en engelsk versjon av vista i og med at nye oppdateringer kommer fortere på engelsk (har jeg hørt ihvertfall)

 

Hva skal du bruke pc`en til egentlig? Spilling? Isåfall ville jeg valgt en annen mus, G5!

 

Ellers så ser det bra ut :)

 

Lykke til :thumbup:

 

edit: er det bare meg eller er "dvd-brennern" din bare en vanlig dvd-leser? :hmm:

Endret av nilsMeister
Lenke til kommentar
Ville kanskje valgt en engelsk versjon av vista i og med at nye oppdateringer kommer fortere på engelsk (har jeg hørt ihvertfall)

 

Hva skal du bruke pc`en til egentlig? Spilling? Isåfall ville jeg valgt en annen mus, G5!

 

Ellers så ser det bra ut :)

 

Lykke til :thumbup:

 

edit: er det bare meg eller er "dvd-brennern" din bare en vanlig dvd-leser? :hmm:

8270184[/snapback]

Helt riktig, DVD-drevet er feil!

 

BTW - prisguiden er lite oppdatert når det gjelder å finne DVD-brennere som er SATA! Her må jeg tydeligvis lete manuelt på web-shoppene.

 

@ Gordion . Helt greit å foreslå Intel fremfor AMD, men de komponentene du har foreslått er nesten dobbelt så dyre som HK og CPU jeg har valgt. Da dreier det seg ikke lenger bare om å bytte ut - da kan vi snakke om "utbytting", da! :p

Lenke til kommentar
64bit Vista er jo ikke et drømme OS sånn mtp spill.

Intel har fortiden bedre pris/ytelsesnivå enn AMD

8271172[/snapback]

64-bit Vista er pr. dags dato et mareritt. Det er derfor jeg bare MÅ ha det. :D Elsker bare å løse sånne floker med drivere, konflikter etc. Dessuten er det en fordel at jeg støter på problemene før kundene mine støter på dem.

 

Intel E6400 vs AMD X2 5000 er stort sett "neck and neck" på Tom's hardware sin CPU-guide, men AMD er langt billigere, særlig hvis du ser kostnaden CPU/hovedkort samlet.

 

Ved full load så har AMD'en bedre termiske egenskaper enn Core 2 Duo. Merk - jeg kjøper 65W-versjonen av X2 5000.

 

Og dessuten er jeg fanboy. :tease:

Lenke til kommentar

Ok, nå er PC'en i hus, minus kabinett, høyttalere og viftestyring. :)

 

Jeg låner et gammelt Chieftek fra jobben så lenge. For det første er jeg meget fornøyd med at PC'en støyer mindre enn den gamle, til tross for at gammelmaskinen hadde passivt kjølt skjermkort, og jeg ennå ikke har fått satt på viftestyring og min Zalman 9500-kjøler.

 

Mesteparten av grunnen til denne positive overraskelsen er nok min deilige MIST 500W PSU. I tillegg er skjermkortet, et XFX 8800 GTS, mer stillegående enn jeg hadde våget å håpe!

 

Maskinen kjøres dual-boot med Windows XP og Vista 64-bit.

XP kjøres fra min Samsung 250GB SATA-disk, Vista kjører jeg fra Western-Raidet.

 

Vista Experience er satt til 5,1 pga. den settes ut i fra laveste score, i mitt tilfelle CPU. Er det noen som kan fortelle meg hva Core2Duo E6300 gir i Vista Experience index?

 

Alt det andre, dvs. grafikk, diskytelse mm. scorer til 5,9 hos meg. :cool:

 

Foreløbig har jeg en score i 3D Mark 2005 på 13470. Dette er før jeg har stilt RAM til riktig timings, prøvd overklokking av CPU mm. Det underlige er at under Vista 64 så scorer jeg ikke mer enn 12450.

 

Jeg reinstallerer Vista i kveld, det skal bli artig å kjøre løpende sammenlikning mellom Vista og Windows XP. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...