Gå til innhold

Diskusjon rundt Lene Alexandra


xxm0rtyque

Anbefalte innlegg

Hehe, det er litt morsomt å se den samme gamle greia "hvorfor så mye negativitet, janteloven bla bla bla..." "sur for at favorittbandet ikke får like mye oppmerksomhet"

 

Jeg var rett og slett negativ fordi jeg synes det er en helt forferdelig dårlig sang. Ærlig talt så kunne det ikke brydd meg mindre hvor mye eller lite oppmerksomhet bandene jeg liker får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Låta er ikkje bra, den blir litt betre om du samtidig ser på musikkvideoen sidan den tar oppmersomheten vekk frå lyden, men dette er ikkje akkurat noko eg har behov for å lytte på.

 

Det er litt synd at så enkel musikk som har meir fokus på puppene enn lyden får lov til å blomstre.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Fatter ikke negativiteten, er kun janteloven som snakker her.

Alle her er vel sure for at favorittbandet ikke klarer å få den samme form for oppmerksomhet som fru aleksandra.

 

Hva er galt å selge på utseendet når alle andre gjør det, selv metall og indie og alle andre sjangre.

8275912[/snapback]

 

Eneste grunnen til at hun får oppmerksomhet, er jo nettopp pga utseendet, samt at hun har vært å driti seg ut i media før. Jeg vil tro at folk flest kun vil høre denne låta for å høre hvor dårlig det faktisk kan bli. Det er vel ingen som tror at dette er starten på en stor musikk karriere?

 

Det å selge på utseendet innenfor musikk strider mot alt det musikk står for. For å drive med musikk, må man ha et talent. Så langt har ikke Lene Alexandra overbevist meg, og vil nok aldri gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Det er litt synd at så enkel musikk som har meir fokus på puppene enn lyden får lov til å blomstre.

8275994[/snapback]

 

Helt enig.

 

Det er greit at du ikke liker låten men det er feil når folk klager over alt annet enn låta men går til angrep på henne.

8275999[/snapback]

 

Beklager for at jeg tramper på ronkefantasien din, men jeg har aldri taklet dette kvinnfolket. Nå som hun er enda mer i media, så får jeg hvertfall nok av henne.

 

Man skal få lov til å selge på utseende sitt, hvis det er alt man har.

8276032[/snapback]

 

Men da kan man drive med noe annet enn musikk, slik at fokuset kan flyttes over på artister som er seriøse og vil framover i musikkverdenen, og ikke at ei bimbo som tror hun kan synge, skal leke seg i rampelyset i 2 måneder før det hele er over.

 

Siden du liker in flamen, spiller ikke de på utseende, virker som om alle metallfolk skal ha farget(sort) og langt hår og gå i sorte klær og masse tatto.

 

De selger image, akkurat som vakre fru Lene.

8276056[/snapback]

 

Dette er en myte. Det finnes folk der ute som liker metal som ikke føler behovet for å kle seg i sort og ha langt hår. Utseendet og image er forresten to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Siden du liker in flamen, spiller ikke de på utseende, virker som om alle metallfolk skal ha farget(sort) og langt hår og gå i sorte klær og masse tatto.

 

De selger image, akkurat som vakre fru Lene.

8276056[/snapback]

In Flames

 

1) Bortsett fra i Black Metal og Gothic Metal kan jeg ikke komme på hvor det er vanlig innenfor metal å farge håret køl svart.

 

2) Langt hår går tilbake til rock'n'roll, bare enda lengre nå.

 

3) Se 1

 

4) Ja, jeg blir jo ekstremt kåt av å se tattoeringer.

 

Pointet er at Lene er som hver annen pop-stjerne, - hun er pen, noe som sikrer henne fans og karriere, selv om musikken nødvendigvis ikke er bra. Jeg skal ikke si at all pop er dårlig, men pop som Lene driver med har jeg ingen respekt for (hvilket er også tilfelle for nyere In Flames, selv om de ikke tiltrekker fans via pupper).

 

Å sammenligne andre hår/klesstiler fra andre sjangre er totalt meningsløst når de ikke fremstår som et sexsymbol (som Lene), som er mange i denne trådens poeng.

Lenke til kommentar

Image er det siste eg bryr meg om. Eg har ikkje peiling på korleis fleire av mine favorittband ser ut eller kler seg. Dei kan ha lang krøllete hår, være skalla, male seg kvite blå eller gule for alt eg bryr meg.

 

Mange band har eit image, Black, Death osv... Metal er kanskje dei mest utprega på det området, men saken er at det er med i heile pakken. Når det gjeld Lene Alexandra så er utseende det einaste ho har. Høyrer folk låta på radioen er sikkert puppene hennar det einaste dei tenker på, er ikkje tilfeldig at låta har eit så fantastisk tåpeleg navn som "My Boobs Are OK".

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Mulig det, og folk kan få høyre og sjå på Lene Alexandra alt dei vil, men det eg synest er dumt er at ho får så mykje medieomtale. Ikkje at eg brukar VG og Dagbladet til å finne ny musikk, men ville heller sett seriøse, norske band som har ei framtid innan musikken.

Lenke til kommentar
Husk nå at i motsetning til Aylar og Rask så er ikke denne låta "seriøs" på samme måte. Det er en komitragisk-låt, noe annet enn det som de nevnte modellene prøvde på. De prøvde å være seriøse, det gjør ikke LA.

8276130[/snapback]

 

Det forandrer vel ingenting? Låta er uansett et tragisk oppkok, kun laget for at utseendet hennes skal selge den.

 

Vel, jeg lurer på hvorfor plateselskapene klager innbitt over at de ikke har mulighet til å tilby flere band platekontrakt siden piratkopiering ødelegger så mye, samtidig som de dytter denne dritten på folk. Morsom dritt, men fortsatt hyklersk fra plateselskapenes side.

 

Helt enig, godt sagt.

Lenke til kommentar
Man skal få lov til å selge på utseende sitt, hvis det er alt man har.

8276032[/snapback]

Men da kan man drive med noe annet enn musikk, slik at fokuset kan flyttes over på artister som er seriøse og vil framover i musikkverdenen, og ikke at ei bimbo som tror hun kan synge, skal leke seg i rampelyset i 2 måneder før det hele er over.

Hvis hun kan tjene penger på dette her, og det er det tydelig at hun kan, så er vel det grunn nok til å drive med det, for hennes del (kan ikke se for meg så veldig mange andre måter LA kan tjene godt på en anstendig måte)

Men det at hun i det hele tatt selger, syns jeg sier sitt om nordmenn, for mindre givende musikk skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Man skal få lov til å selge på utseende sitt, hvis det er alt man har.

8276032[/snapback]

Men da kan man drive med noe annet enn musikk, slik at fokuset kan flyttes over på artister som er seriøse og vil framover i musikkverdenen, og ikke at ei bimbo som tror hun kan synge, skal leke seg i rampelyset i 2 måneder før det hele er over.

Hvis hun kan tjene penger på dette her, og det er det tydelig at hun kan, så er vel det grunn nok til å drive med det, for hennes del (kan ikke se for meg så veldig mange andre måter LA kan tjene godt på en anstendig måte)

Men det at hun i det hele tatt selger, syns jeg sier sitt om nordmenn, for mindre givende musikk skal man lete lenge etter.

8276221[/snapback]

 

Så enig, så enig. Hun burde holdt seg til modellyrket, for der gjør hun seg hvertfall bedre enn i musikkbransjen. Det at folk kjøper møkka, støtter vel bare opp til at vi får servert en ny "super hit" senere.

Lenke til kommentar
Husk nå at i motsetning til Aylar og Rask så er ikke denne låta "seriøs" på samme måte. Det er en komitragisk-låt, noe annet enn det som de nevnte modellene prøvde på. De prøvde å være seriøse, det gjør ikke LA.

8276130[/snapback]

 

Det forandrer vel ingenting? Låta er uansett et tragisk oppkok, kun laget for at utseendet hennes skal selge den.

8276170[/snapback]

Selvfølgelig forandrer det mye. Folk synes garantert den sangen er morsom, noe i gata med boten anna om vi er uheldige, og da BLIR den populær!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...