veluci Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 noen som har erfaring med denne siden.. har bestilt ett spill der..og lurer på om eg kommer til og få spillet på lanseringsdatoen, eller om det blir sendt ut da.. takker for svar
Kannath Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Play.com er en butikk de fleste kan anbefale, vet ikke om du får den til releasedatoen, men det er helt trygt å handle der. Har du handlet for over 200 kr, må du betale Mva.
veluci Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Skrevet 29. mars 2007 bestilte altså guitar hero til xbox der idag.. det har realease den 5.4. håper derfor og få det den dagen siden det er helligdager frem til den 10. etter det
JV Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 *gulp* om jeg ikke har regnet helt feil vil dette komme seg på den nette sum av 1100,- kr! for ett spill!! makan. (100.99€ ~ 800 * 1,25 + 90 = ~1100)
Zeph Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Stemmer nok desverre bra det JV. Når det gjeld spel er det sjeldan noko å hente på å bestille frå Play.com. Prisane er i utgangspunktet ikkje spesielt gode og med ein gang du kjem over 200 kroner må du betale moms, som øker prisen med 25%. CDON.no har det til 700,-
Erlec Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Siden play.com befinner seg i england, kommer det til å ta tid for spillet kommer til norge og postkassa din. Cirka to ukers ventetid blir det. Jeg ventet 1 og 1/2 månder for kh2 >.<
Tor Rasmussen Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Glem Play.com De er ultratrege på levering. Som regel tar det 7-10 dager. Du må betale moms osv.....' Men, du kan fortsatt går inn og slette din ordre på sidene til Play.com
PantZman Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Bestiller ofte DVDer fra play.com. Har sikkert kjøpt 20-30 dvder derfra iløpet av et par år og ikke hatt et eneste problem så langt. Leveringstiden har tatt en 5-7 dager noe jeg synest er ok. Har bare bestillt ting som koster under 200kr, tror det tar lengre tid om du må betale toll.
Saykin Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Det tar bare lang tid hvis det er over 200 kr, for det blir igjen hos tollen i norge en dag, en dag for å tolle den og enda en dag for å sende den ut igjen. Mest sansynlig pluss de dagene play.com og posten bruker for å få den fram. Er ikke verdt det.
Zeph Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Dersom du får varene til ein billig penge sjølv med moms så kan det være verdt det, må du betale meir enn her i landet og i tillegg vente lengre er det selvfølgelig betre å kjøpe i Norge.
artifushion Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Stemmer nok desverre bra det JV. Når det gjeld spel er det sjeldan noko å hente på å bestille frå Play.com. Prisane er i utgangspunktet ikkje spesielt gode og med ein gang du kjem over 200 kroner må du betale moms, som øker prisen med 25%. CDON.no har det til 700,- 8263279[/snapback] Play.com er veldig bra når det gjelder DVD til Norge, men ikke noe særlig om man skal kjøpe ting over 200kr, men det er ikke play.com sin feil. Heller de Norske tollereglene. Og når det kommer til leveringstid så har jeg mine dvd'er hjemme i postkassa 3-4 virkedager etter at ordren har blitt bekreftet. De er ikke treig i motsetning til mine erfaringer hos norske sider. Endret 29. mars 2007 av artifushion
Dragoncrest Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har handlet hos play.com i flere år, og har mottat over 100 varer fra dem i løpet av årene. Det er en kjempebra nettbutikk som jeg anbefaler på det varmeste. Men som flere sier her så vil det evt ikke lønne seg å handle ting der som koster over 200 spenn, du vil få en ekstrakostnad i form av norsk moms og ekstra avgifter fra posten på topp av dette (hvis du ikke fortoller selv). Vil anbefale deg å avbestille fra Play og heller vurdere å kjøpe fra f.eks cdon.com.
Szmekken Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Glem Play.comDe er ultratrege på levering. 8265071[/snapback] Haha det er det dummeste jeg har hørt, det har rett og slett ingen rot i virkligheten! Jeg har kanskje bestillt 15 varer derfra, og hver gang har de sendt pakken første virkedag etter jeg bestillte. Selvsagt så langt de hadde den på lager. Det trege leddet er nok i såtilfellet posten selv. Har vel pleid å ta rundt 5 virkedager for min del, med unntak av juletiden.
XtaZ Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Glem Play.comDe er ultratrege på levering. Som regel tar det 7-10 dager. Du må betale moms osv.....' Men, du kan fortsatt går inn og slette din ordre på sidene til Play.com 8265071[/snapback] Ja vel.. Da er du en av de få som får treg levering. Første gangen jeg bestilte fra dem så tok det 7 dager men etter det så har jeg kjøpt minst 100 filmer på bare et halvår og alle gangene så har jeg fått varen i løpet av 3-4 dager (litt lengre hvis jeg bestiller i helgen). Og jeg må bare nevne at når jeg bestilte Jurassic Park triologien kl 3 om dagen så hadde jeg den faenmeg dagen etterpå kl 2! Lurer fortsatt på hvordan de greide å levere den så fort men utrolig godt gjort var det iallefall Eneste negative er at jeg har fått en filmer med floaters men ingen har fått riper eller blitt ødelagt på noenmåte heldigvis
Wooho Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Glem Play.comDe er ultratrege på levering. Som regel tar det 7-10 dager. Du må betale moms osv.....' Men, du kan fortsatt går inn og slette din ordre på sidene til Play.com 8265071[/snapback] Da har jeg og du veldig uflaks. Bestilte en BR film fra play.co og det tok evigheter, men det er nok posten her i nærområdet som suger vilt.
Blomvik Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Vist en bestiller varer på over 200,- fra play så er det noen andre enn posten som tar seg av tollklareringen og de tar seg bedre betalt enn posten.
Zeph Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Har kjøpt 50-60 filmar og nokre T-skjorter frå Play.com og kan så absolutt anbefale butikken. Leveringstida varierer litt, men eg har det aldri så travelt at ei vekes leveringstid er noko problem. Har meir enn nok usette filmar. Har og ved to tilfeller kjøpt varer til over 200 som med moms og heile pakka vart billigare enn om eg skulle kjøpt det i Norge.
Tor Rasmussen Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Til trådstarter: For å si det slik. (Ja, jeg har lang og mange års erfaring med handel hos Play.com) 1. De er ikke flink til å sende ting noe særlig før release dato. 2. Det tar minst 5 arbeidsdager å få pakken fram. Så med mindre den ble sendt i dag, så har du den ikke før etter påske. Dag 1, fredag 30. mars. Dag 2, mandag 2. april. Dag 3, tirsdag 3. april Dag 4, onsdag 4. april. Dag 5, tirsdag 10. april. BluRay filmen jeg bestilte ble sendt søndag 25. mars. Den var ikke i posten i dag. I følge mine erfaringer kan jeg vente den muligens i morgen. Den skal ikke momses. Du kan være ultraluckyheldig å få din gitar til påskeaften, men jeg ser på det som heller tvilsomt. Særlig siden den skal innom for momsing også. Og totalprisen din blir 1.100,- mot å hente det f.eks hos Platekompaniet for 899,- Endret 29. mars 2007 av trykkertor
mikaelt Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Har kjøpt et par spill fra play.com, pga pris under 200kr. Men kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Orker ikke vente 2-3 uker for å få spill en gang til. Det som er positivt er at frakt er inkludert i prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå