Gå til innhold

Scrubstråden vol. 2


Anbefalte innlegg

Eg har alle sesongane på DVD og angra ikkje eit sekund, tok 2-3 episodar før eg var solgt til denne serien. Er i gang med å lage ein digital kopi av alle episodane på PC i full kvalitet, ikkje heilt bestemt meg for om eg skal ha på engelsk tekst eller ei. Har snakka med fleire som ikkje likte serien, eg ba dei sjå eit par episodar og vips så var det visst kjempegreier.

 

Det at serien ikkje har publikum og latterboks er for meg eit teikn på at denne serien overgår det meste av dei andre tåpelege komiseriane frå landet over bekken.

 

Min meining er at Scrubs er den beste serien eg noko gong har sett, med Friends på andreplass. Kongen av Queens er ikkje i nærleiken.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Fjerner Gigantisk Quote*

 

Scrubs er fantastisk. Blir aldri lei. Etter min mening er 3/4/5 de bestes sesongene, men alle er sinnsykt gode fordiom.

 

Angående lattertingen i andre serier; I support you! Klarer ikke å se Friends o.l. lenger. :)

 

Scrubs er jo svært lite "nabb" siden det går på TV2, de har jo berre sett at Scrubs er en "hit", så de kjøpte opp rettighetene for å få høyere seertall. Forstår ikke hvordan han mener kongen av Queens ikke er nabb da. Går jo på TV2 det også.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
Scrubs er jo svært lite "nabb" siden det går på TV2, de har jo berre sett at Scrubs er en "hit", så de kjøpte opp rettighetene for å få høyere seertall. Forstår ikke hvordan han mener kongen av Queens ikke er nabb da. Går jo på TV2 det også.

 

Tipper kompisen mente at det var nabb å laste ned programmet, når det gikk på TV2. Hvorfor ikke se det på TV liksom?

 

 

Jeg laster ned *host*

Men nå har jeg faktisk kjøpt sesong 1-5, så det kan vel forsvares. Skal kjøpe sesong 6 så raskt som mulig også. Problemet med å se serier på TV er at du ikke kan se de når du vil, i tillegg til at du faktisk må huske et klokkeslett :p

 

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Eg har alle sesongane på DVD og angra ikkje eit sekund, tok 2-3 episodar før eg var solgt til denne serien. Er i gang med å lage ein digital kopi av alle episodane på PC i full kvalitet, ikkje heilt bestemt meg for om eg skal ha på engelsk tekst eller ei. Har snakka med fleire som ikkje likte serien, eg ba dei sjå eit par episodar og vips så var det visst kjempegreier.

 

Det at serien ikkje har publikum og latterboks er for meg eit teikn på at denne serien overgår det meste av dei andre tåpelege komiseriane frå landet over bekken.

 

Min meining er at Scrubs er den beste serien eg noko gong har sett, med Friends på andreplass. Kongen av Queens er ikkje i nærleiken.

 

Vi er 100% samstemt.

 

EDIT: Jeg har forresten sett ALLE episode sendt på TV i USA av Scrubs. Det vil si alle frem til My Number One Doctor som var den siste episoden som gikk i USA.

Endret av Olav93
Lenke til kommentar

Det er klart eg har sett alle episodane i sesong sju så langt.

er jeg den eneste som syns Carla er utrolig teit av og til?

 

Nei, du er ikke den eneste. Hun er til tider forbandet teit?

Nei, det synest eg ikkje, ho er ein viktig karakter synest eg, ein som ikkje er så full av galskapen som alle dei andre, som balanserer det heile. Det er uttalt frå Bill at Scrubs er serien mellom drama og komedie, Carla er eit viktig moment for dramadelen. Ho har i tillegg sine geniale augeblikk, når dei er sjeldne blir det mykje betre.

Lenke til kommentar
Det er klart eg har sett alle episodane i sesong sju så langt.

er jeg den eneste som syns Carla er utrolig teit av og til?

 

Nei, du er ikke den eneste. Hun er til tider forbandet teit?

Nei, det synest eg ikkje, ho er ein viktig karakter synest eg, ein som ikkje er så full av galskapen som alle dei andre, som balanserer det heile. Det er uttalt frå Bill at Scrubs er serien mellom drama og komedie, Carla er eit viktig moment for dramadelen. Ho har i tillegg sine geniale augeblikk, når dei er sjeldne blir det mykje betre.

 

At hun er en viktig karakter har da ingenting med at hun til tider er utrolig teit.

 

T.eks. er mange av tilfellene hvor hun kjefter opp andre fra sin høye hest utrolig teit.

 

Episoden hvor hun prøver å være morsom hun også veldig teit.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Vel, eg synest ikkje det, at nokon er litt teite i serien ser eg på som positivt. Det er sånn karakteren til Carla er, stolt, ikkje villig til å ta drit frå andre og veldig flink til å pirke på ting. Episoden der ho prøver å være moromsam er knallbra, spesielt utbrotet til Cox og ikkje minst Ted etterpå:

"Carla, I'm not the hospitals sad sack, am I?"

"Ted, your pen is leaking"

"Aaaaaw" :D

 

Ikkje heilt korrekt sitat, men gidd ikkje finne fram episoden no.

 

Men eg skal ikkje motsei deg, alle har sine eigne meiningar om saker og ting, heilt greit det. ;)

Lenke til kommentar

Enig med dere. Jeg har ikke funnet noen i serien som jeg ikke liker, selv om jeg har en del favoritter ;)

 

Forresten, hvor blir det spillt inn? Det ser faktisk ut som om det er på et sykehus.

 

Jeg lurer på om de har kjøpt eller bygget settene inn i vanlige etasjer og bygninger siden når man ser på serien så får du ofte se tak, noe man sjeldent ser i andre serier, spesiellt sitcoms. I tillegg så er det en litt annerledes lyssetting, noe jeg ble veldig oppmerksom på etter episoden der vi får se hvordan Scrubs hadde vært med publikum osv :)

 

I tillegg er det jo utallige forskjellige scener utenfor sykehuset, så enten har det gjort en skikkelig jobb, ellers så er det faktisk der de filmer det meste.

 

Men det er bare min oppfattelse hittil ;)

Lenke til kommentar

Stemmer det, eit veldig godt poeng at det faktisk skjer i eit ekte sjukehus (riktignok nedlagt). Dei aller fleste scenane blir spelt inn på sjukehuset, utandørsscenane er som oftast tatt innanfor nokre meter frå sjukehuset, med ein ny kameravinkling.

 

Kjøp DVD-filmane og sjå ekstramaterialet, mykje artig der.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Stemmer det, eit veldig godt poeng at det faktisk skjer i eit ekte sjukehus (riktignok nedlagt). Dei aller fleste scenane blir spelt inn på sjukehuset, utandørsscenane er som oftast tatt innanfor nokre meter frå sjukehuset, med ein ny kameravinkling.

 

Kjøp DVD-filmane og sjå ekstramaterialet, mykje artig der.

 

Ja skal det :) Jeg får lønning i morgen, så da bestiller jeg nok alle sesongene der jeg finner dem billigst.

 

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe enten Friends eller Stargate, men går heller for denne nå.

 

Så nettop sesong 5 episode 20, "My Lunch", likte episoden veldig godt, syntes dette er den aller beste episoden hittil.

 

EDIT: Leif

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Det kan godt være dette er postet før, men jeg gadda ikke se igjennom hele tråden :p

 

Har hørt at 7. sesongen er den siste de skal spille in, er dette sant? I så fall så er det veldig trist imo! Jeg har litt lyst til å kjøpe sesongene, mest pga. ekstramaterialet men også for andre gunner. Kommer til å ha litt penger uten noe å bruke de på (enda :p) så får se litt hva de koster o.l. Men kan godt være jeg kjøper hvertfall en sesong, så er det en der kan anbefale eller burde jeg bare begynne på 1. sesongen? (Jeg har sett alle sesongene før, inkludert de episodene i 7. sesongen så jeg lurer bare på om det er en som har mer ekstra by på en de andre o.l.)

Lenke til kommentar

Det koster ikke mer enn ca. 1000 kroner for de første 5 sesongene. Det er jeg i hvertfall villig til å betale ;)

 

Men dumt at man må være 18 for å registere seg på cdon.com. Noen som vet noen andre steder de selger scrubs og andre serier hvor man kan få dem med norsk tekst og hvor jeg kan registrere meg og kjøpe fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...