Gå til innhold

Ps3 knuser salgsrekorden satt av Wii i UK


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Ikke for å være ekstremt obvious her, men det kan tenkes at Xbox-konsoller som står og støver ned står der fordi de fleste har rukket å kjøpt seg xbox innen nå?

 

Hvis jeg har misforstått argumentasjonen helt, ignorer denne  :D

8272838[/snapback]

 

Dette er faktisk et veldig godt poeng. Sony har tidligere sagt at MS lett klarer å selge 10 mill enheter til hardcore-gamere. Det er den neste 100 millionen som er vanskelig.

 

Her har Sony et helt annet kundegrunnlag vil jeg tro, siden de dyrker kundene sine mer langsiktig jfr PS2. Vinner Blu-Ray format-krigen (som ser mer og mer realistisk ut), så vil nok dagens PS2 eiere lett investere i en PS3 om 1-3 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er faktisk et veldig godt poeng. Sony har tidligere sagt at MS lett klarer å selge 10 mill enheter til hardcore-gamere. Det er den neste 100 millionen som er vanskelig.

 

Her har Sony et helt annet kundegrunnlag vil jeg tro, siden de dyrker kundene sine mer langsiktig jfr PS2. Vinner Blu-Ray format-krigen (som ser mer og mer realistisk ut), så vil nok dagens PS2 eiere lett investere i en PS3 om 1-3 år.

8273051[/snapback]

 

Det er store sjanser for at du har rett her IMHO.

Sitter selv med en pstwo slim og kan se meg selv med en ps3 om et år eller to.

Er ikke hardcore lenger, spiller mindre og mindre, men faller prisen samtidig med et priskutt eller to sitter jeg der med en svartlakkert grill i stua.

360 har jeg liksom ikke vurdert ( sier ikke noe negativt om konsollen BTW, sikkert en flott maskin). Det er vel bare slik at er man fortrolig med en merkevare så er det bekvemmelig å holde seg til den, vi er tross alt late vanedyr.

Lenke til kommentar
360 har jeg liksom ikke vurdert ( sier ikke noe negativt om konsollen BTW, sikkert en flott maskin). Det er vel bare slik at er man fortrolig med en merkevare så er det bekvemmelig å holde seg til den, vi er tross alt late vanedyr.

 

Jepp. Jeg tror MS vil slite ekstremt med å selge særlig fler maskiner nå. Er jo helt tydelig hvordan de sliter når butikker selger forskjellige 360 bundles til spottpriser her.

 

For en tredjedel av prisen på en PS3 kan man få 360 og Gears of War, likevel står de bare å støver ned i butikkene. Ser ikke helt hva mer de kan gjøre. Det er nok kjørt for MS nå her i Europa.

Lenke til kommentar
Meget bra salg i Norge også. PS3 skal allerede ha tatt igjen mye av forspranget til Wii.

8272360[/snapback]

Det må vi vel vente litt med for å se. At en konsoll selger bra med en gang den kommer ut er en selvfølge. Det interessante er å se når hypen har lagt seg.

 

 

For en tredjedel av prisen på en PS3 kan man få 360 og Gears of War, likevel står de bare å støver ned i butikkene.

PS3 står og støver ned i butikkene i resten av verden. Det solgte bra med en gang den ble sluppet, men nå har de overflod av maskinen i både USA og Japan.

Lenke til kommentar
PlayStation 3 surpasses 100,000 consoles sold in Spain

 

Ingen tvil om at ps3 launchen var en suksess over hele Europa.

 

Kilde

 

Lurer på hvor mange konsoller Sony sendte ut til butikkene rundt om i Europa. Det ble også sagt i ett intervju at en del konsoller ble holdt igjen for å kunne sende de ut til de butikkene som raskest ble tomme. Sony vil nok passe på å sende nok konsoller til Europa.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Hvordan vet du noe om tallene om Europa egentlig? Hvordan vet du at folk har slutta å handle den?

 

Er vel solgt 340000 360 i Japan. I USA så er det vel 6 mill som har handla. Det blir 4 mill på Europa det.

8281016[/snapback]

 

Såvidt meg bekjent er det et par verdensdeler til om man kikker på globusen. ;)

Lenke til kommentar

Sånn kjapt innpå. Hvor mange PS3 er solgt verden over i forhold til Wii/360?

 

Snakket forresten med en fyr igår:

Meg: når skal du skaffe deg PS3?

Han: 19. oktober tydeligvis...(GTA)

 

Så det er liksom ikke til å stikke under en stol at folk venter på eventuelle prisdrops og heftige spill. (jeg vet GTA kommer til X360 også..)

 

Gøy at PS3 gjorde det godt på launch i EU

Lenke til kommentar
Hvordan vet du noe om tallene om Europa egentlig? Hvordan vet du at folk har slutta å handle den?

 

Er vel solgt 340000 360 i Japan. I USA så er det vel 6 mill som har handla. Det blir 4 mill på Europa det.

8281016[/snapback]

 

Såvidt meg bekjent er det et par verdensdeler til om man kikker på globusen. ;)

8281077[/snapback]

 

Ja sant det. I Sri-lanka tar jo salget heeeelt av. Ja og de 2-3 konsollene i australia da.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du noe om tallene om Europa egentlig? Hvordan vet du at folk har slutta å handle den?

 

Er vel solgt 340000 360 i Japan. I USA så er det vel 6 mill som har handla. Det blir 4 mill på Europa det.

8281016[/snapback]

 

Såvidt meg bekjent er det et par verdensdeler til om man kikker på globusen. ;)

8281077[/snapback]

 

Ja sant det. I Sri-lanka tar jo salget heeeelt av. Ja og de 2-3 konsollene i australia da.

8281823[/snapback]

 

Australia

8000 Sony PlayStation 3's in two days.

Kilde

 

 

I Afrika har de 10 000 konsollene nesten solgt ut etter 2 dager på markedet.

Lenke til kommentar
PlayStation 3 hardware sales plummet 82 per cent

 

Sales of the PlayStation 3 have dropped dramatically on the second week of release in the UK, with official Chart Track figures revealing a fall of 82 per cent.

 

Chart Track data is gathered from 7000 UK retail outlets representing 90 per cent of the software market, including GAME, Gamestation, Play.com, Asda and HMV.

 

A spokesperson for Chart Track confirmed the figure to GamesIndustry.biz this afternoon, stating: "Yes, sales of PS3 hardware have dropped by 82 per cent."

 

Last week, Chart Track revealed that the PlayStation 3 had sold 165,000 units in the first two days following the launch, making it the fastest-selling home console in the UK.

 

"We publish the first week figures because there's such a clamour for them that we can't keep it a secret," said the spokesperson.

 

This week's software charts revealed that sales of the top two PlayStation 3 titles, Resistance: Fall of Man and MotorStorm, had dropped by over 60 per cent.

 

Sony Computer Entertainment Europe declined to comment.

 

Kilde

 

 

Da har fans'en fått sin PS3, mens resten venter på at prisen går ned. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hm, klarte ikke å holde seg stabil da? Synd egentlig, når Sony klarte å levere så mange konsoller og fikk et såpass godt salg iløpet av release at det skulle ramle så fort.

 

Men er vel prisen som forhindrer salget, og det kan se ut som det er den delen som kan felle salgstallet til PS3 grasalt. Kan bli tøft for Sony dette, håper de holder ut året og kommer sterkt tilbake når prisen til PS3 faller.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du noe om tallene om Europa egentlig? Hvordan vet du at folk har slutta å handle den?

 

Er vel solgt 340000 360 i Japan. I USA så er det vel 6 mill som har handla. Det blir 4 mill på Europa det.

8281016[/snapback]

 

Såvidt meg bekjent er det et par verdensdeler til om man kikker på globusen. ;)

8281077[/snapback]

 

Ja sant det. I Sri-lanka tar jo salget heeeelt av. Ja og de 2-3 konsollene i australia da.

8281823[/snapback]

 

Australia

8000 Sony PlayStation 3's in two days.

Kilde

 

 

I Afrika har de 10 000 konsollene nesten solgt ut etter 2 dager på markedet.

8288232[/snapback]

 

 

Å det var mye! Dællern trur eg døyr hEIR.

Lenke til kommentar
Hm, klarte ikke å holde seg stabil da? Synd egentlig, når Sony klarte å levere så mange konsoller og fikk et såpass godt salg iløpet av release at det skulle ramle så fort.

 

Men er vel prisen som forhindrer salget, og det kan se ut som det er den delen som kan felle salgstallet til PS3 grasalt. Kan bli tøft for Sony dette, håper de holder ut året og kommer sterkt tilbake når prisen til PS3 faller.

8303881[/snapback]

 

Og dere hadde trodd at Sony skulle fortsette å selge 165000 per andre dag i UK? Hadde blitt 30 millioner konsoller i løpet av ett år det.. Tenkt dere litt om!!

Lenke til kommentar
Og dere hadde trodd at Sony skulle fortsette å selge 165000 per andre dag i UK? Hadde blitt 30 millioner konsoller i løpet av ett år det.. Tenkt dere litt om!!

8304599[/snapback]

 

Nei, men hadde heller ikke trod at det skulle ramle 82% etter releasen. Er normalt at konsoller ramler litt i salgstallet, men er skjeldent de ramler utfor et tusen meters høyt stup så kort tid etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...