Gå til innhold

Ps3 knuser salgsrekorden satt av Wii i UK


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Og dere hadde trodd at Sony skulle fortsette å selge 165000 per andre dag i UK? Hadde blitt 30 millioner konsoller i løpet av ett år det.. Tenkt dere litt om!!

8304599[/snapback]

 

Nei, men hadde heller ikke trod at det skulle ramle 82% etter releasen. Er normalt at konsoller ramler litt i salgstallet, men er skjeldent de ramler utfor et tusen meters høyt stup så kort tid etter.

8304610[/snapback]

 

Javel? Ikke så vanlig? Bruker tall fra japan, siden det er de eneste sikre tallene jeg finner nå i farta...

 

Wii solgte 375500 første uken i japan. Neste uke solgte den 101250, det er en nedgang på nesten 73 %.

 

Ps2 i sin tid solgte 706,250 første uken i japan. Og 172,750 neste uke, det er en nedgang på 76 %.

 

Xbox 360 solgte 55750 første uken i japan, og 11000 nesten uke, det er en nedgang på 81 %.

 

Gamecube solgte 182,250 første uken i japan, og 34,250 neste uke, det er en nedgang på nesten 82 %.

 

Hmm ikke så vanlig sa du??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm det ble solgt 165000 de to første dagene i UK, hvor mye som ble solgt resten av uken vet vi ikke. 18% den andre uken er 30000. Det blir i værste fall 195000, noe som betyr at det må ha blitt ganske så utsolgt i UK. Sony hadde også leveringsproblemer de første ukene i usa og japan.

Lenke til kommentar
Hmm ser ikke slik ut om du leser litt rundt på forskjellige forumer. Mange PS3 tilgjengelige over alt i UK. Det er vel heller at Sony klarte å mette markedet skikkelig ved å levere tilstrekkelig konsoller ved launch.

8305468[/snapback]

 

Hmm.. Det ser ut som om du ikke har noe konkret å komme med når det gjelder hvor mange PS3er som er tilgjengelige i UK. :hmm:

Lenke til kommentar
Hmm ser ikke slik ut om du leser litt rundt på forskjellige forumer. Mange PS3 tilgjengelige over alt i UK. Det er vel heller at Sony klarte å mette markedet skikkelig ved å levere tilstrekkelig konsoller ved launch.

8305468[/snapback]

 

Hmm.. Det ser ut som om du ikke har noe konkret å komme med når det gjelder hvor mange PS3er som er tilgjengelige i UK. :hmm:

8305563[/snapback]

 

Like konkret som påstanden om at UK var skrapet for PS3 mener du?

 

Siden jeg ikke bor i england så er det vanskelig å verifisere påstanden med egne øyne men om du leser rapporter fra folk som bor der og som skriver at PS3 er tilgjengelig så kan du velge å tro på dem eller ikke. Dette med at bruktpriser er lavere en ny pris indikerer også at PS3 er alt annet en utsolgt.

 

Men for all del, 30k er da bra tall men jeg tror ikke de kommer til å klare det igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Javel? Ikke så vanlig? Bruker tall fra japan, siden det er de eneste sikre tallene jeg finner nå i farta...

 

Wii solgte 375500 første uken i japan. Neste uke solgte den 101250, det er en nedgang på nesten 73 %.

 

Ps2 i sin tid solgte 706,250 første uken i japan. Og 172,750 neste uke, det er en nedgang på 76 %.

 

Xbox 360 solgte 55750 første uken i japan, og 11000 nesten uke, det er en nedgang på 81 %.

 

Gamecube solgte 182,250 første uken i japan, og 34,250 neste uke, det er en nedgang på nesten 82 %.

 

Hmm ikke så vanlig sa du??

8305237[/snapback]

 

Wii hadde leveringsproblemer og klarte ikke levere. Hvordan det er med de 2 andre skal jeg ikke utale meg om, men envær vet at når det er tilgjengelig konsoller i hyllene men salget ramler så mange prosent så sier det sitt.

 

Det er tilgjengelige maskiner i hyllene som ikke blir solgt, vi opplever det samme som i statene hvor maskiner ble stående i hylla uten å bli solgt.

 

Det er normalt med slike drop når det er mangel på konsoller, men her er det ikke mangel på enheter, det er mangel på folks interesse å spy 6k spenn i en konsoll de ser lite nytt i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...