Gå til innhold

Hviket spillfirma lager best spill ?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Jævla tåpelig tema...ikke gjennomtenkt.

 

 

Disse "spillfirma" dere snakker om LAGER IKKE SPILLENE, men kjøper dem av spillutviklere som Cris Taylor, Sid Myers, Silas Warner osv osv.....

 

De gir disse folka penger for å kunne utvikle sine "syn" av spillet. De presenterer sine ideer til disse selkapene i håp om at dem vil kjøpe deres spill.

 

Tema skulle heller vært "Hvem er den beste Spillutvikler".

 

Det er snakk om PERSONER som er skaperene folkens.....

 

 

Dette er like dumt som å si "Apple designer beste PCer", mens det er jo JONATHAN IVE som er mannen bak.

8344204[/snapback]

 

 

Greit det, men alle spillfirmaer har jo hundre vis om ikke tusen vis av ansatte som også jobber med spillet. Selv om en person har ideen og bestemmer hvordan det skal se ut, så hadde det jo ikke hjulpet hvis han var alene. De jobber jo som et lag og spillet blir tilslutt utviklet av firmaet, ikke en enkelt person.

 

EDIT: La til quote.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om en person har ideen og bestemmer hvordan det skal se ut, så hadde det jo ikke hjulpet hvis han var alene. De jobber jo som et lag og spillet blir tilslutt utviklet av firmaet, ikke en enkelt person.

 

8344257[/snapback]

 

 

Der svarte du på egen kommentar.

 

Det starter med 1 persons syn. Det er disse det er snakk om.

 

Som Clifford Bleszinski (designer) mannen bak Gears of War.

 

Men men, det er bare min meining om hva som er den korrekte måten å diskutere dette tema på.

Lenke til kommentar
Og selvsagt Bullfrog :)

8269944[/snapback]

Endelig en som var enig. Måtte til side 4 for å finne han..

 

Men utover Bullfrog (Lionhead Studios), liker jeg mere spillene enn spillutviklerne.

 

En liten liste:

Bullfrog (Lionhead Studios)

Bungie

Microprose

Esembles Studios

id Software

Raven Software

Epic Games

LucasArts Studios

BioWare

 

+++

 

Update:

Blizzard

Crytek

Ion Storm, Inc.

Westwood

Rockstar Games

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar

Sier meg enig på Blizzard. Har vel aldri lagd et spill som ikke har solgt gull eller i det hele tatt ikke blit stor suksess.

 

Warcraft serien - rene klassikere

Starcraft serien - det samma der

World of Warcraft - 8 millioner spillere, mer trengs vel ikke å sies

Diablo serien - klassikere

 

Pluss noen småspill til SNES osv. som jeg (tror) slo godt ann, husker iallefall Rock&Roll Racing til Mega Drive og Blackthorne til SNES hvis jeg husker riktig :)

Lenke til kommentar
Jævla tåpelig tema...ikke gjennomtenkt.

 

 

Disse "spillfirma" dere snakker om LAGER IKKE SPILLENE, men kjøper dem av spillutviklere som Cris Taylor, Sid Myers, Silas Warner osv osv.....

 

De gir disse folka penger for å kunne utvikle sine "syn" av spillet. De presenterer sine ideer til disse selkapene i håp om at dem vil kjøpe deres spill.

 

Tema skulle heller vært "Hvem er den beste Spillutvikler".

 

Det er snakk om PERSONER som er skaperene folkens.....

 

 

Dette er like dumt som å si "Apple designer beste PCer", mens det er jo JONATHAN IVE som er mannen bak.

8344204[/snapback]

 

 

Unnskyld meg.. men snakker om lite gjennomtenkt... Hva slags tøv er det du sier her? Lager ikke blizzard eller id software spillene sine? Det virker som du ikke har den minste snøring på åssen ting funker. SpillUTVIKLERE som id software, ubisoft, flagship studios, blizzard, pirahna bytes osv osv LAGER spillene. UTGIVERE, som electronic arts, vivendi universal og activision GIR UT spillene, og sørger for ting som promotering, trykking og distribusjon.

 

SpillDESIGNERE som f. eks Chris Taylor og Will Wright jobber for utviklingsstudio, der de i samarbeid med andre designere skaper ideer og veileder utviklingen av spillet. Ta maxis for eksempel, under Will Wright's ledelse jobber det 4 co-designere som hjelper han å utvikle de forskjellige delene av spore. Utviklingen av spill er en dynamisk prosess, da designere samarbeider med, og samkjører, resten av teamet. Prototyper utvikles, det diskuteres rundt hva som bør, ikke bør, kan og ikke kan være med i spillet. Prototyper utvikles, og teamet oppfordres til å spille mest mulig og gi feedback på hva som funker og ikke funker, og hva som kunne vært kult. Feedback fra de forskjellige avdelingene er med å forme spillet. Designere har en viktig jobb, på samme måte som en fotballtrener er viktig for laget. Men det er ikke treneren som scorer målene.

 

Å si at en enkeltperson utvikler spill er like teit som å si at Peter Jackson skal ha all æren for suksessen med Lord of the rings, eller at Jonathan Ive har æren for at apple lager "beste pcer". Ive jobber med industrial design. Med andre ord, han jobber med utseende, form og funksjon. Han utvikler ikke hardware eller software. Hva hadde apple vært uten hardware og software som funket bra?

 

Ikke si ting som "jævla tåpelig tema" om ting du tydeligvis ikke vet noe om, da kan folk oppfatte deg som mindre intelligent. Bare et vennlig råd.

Lenke til kommentar
Jævla tåpelig tema...ikke gjennomtenkt.

 

 

Disse "spillfirma" dere snakker om LAGER IKKE SPILLENE, men kjøper dem av spillutviklere som Cris Taylor, Sid Myers, Silas Warner osv osv.....

 

De gir disse folka penger for å kunne utvikle sine "syn" av spillet. De presenterer sine ideer til disse selkapene i håp om at dem vil kjøpe deres spill.

 

Tema skulle heller vært "Hvem er den beste Spillutvikler".

 

Det er snakk om PERSONER som er skaperene folkens.....

 

 

Dette er like dumt som å si "Apple designer beste PCer", mens det er jo JONATHAN IVE som er mannen bak.

8344204[/snapback]

 

 

Unnskyld meg.. men snakker om lite gjennomtenkt... Hva slags tøv er det du sier her? Lager ikke blizzard eller id software spillene sine? Det virker som du ikke har den minste snøring på åssen ting funker. SpillUTVIKLERE som id software, ubisoft, flagship studios, blizzard, pirahna bytes osv osv LAGER spillene. UTGIVERE, som electronic arts, vivendi universal og activision GIR UT spillene, og sørger for ting som promotering, trykking og distribusjon.

 

SpillDESIGNERE som f. eks Chris Taylor og Will Wright jobber for utviklingsstudio, der de i samarbeid med andre designere skaper ideer og veileder utviklingen av spillet. Ta maxis for eksempel, under Will Wright's ledelse jobber det 4 co-designere som hjelper han å utvikle de forskjellige delene av spore. Utviklingen av spill er en dynamisk prosess, da designere samarbeider med, og samkjører, resten av teamet. Prototyper utvikles, det diskuteres rundt hva som bør, ikke bør, kan og ikke kan være med i spillet. Prototyper utvikles, og teamet oppfordres til å spille mest mulig og gi feedback på hva som funker og ikke funker, og hva som kunne vært kult. Feedback fra de forskjellige avdelingene er med å forme spillet. Designere har en viktig jobb, på samme måte som en fotballtrener er viktig for laget. Men det er ikke treneren som scorer målene.

 

Å si at en enkeltperson utvikler spill er like teit som å si at Peter Jackson skal ha all æren for suksessen med Lord of the rings, eller at Jonathan Ive har æren for at apple lager "beste pcer". Ive jobber med industrial design. Med andre ord, han jobber med utseende, form og funksjon. Han utvikler ikke hardware eller software. Hva hadde apple vært uten hardware og software som funket bra?

 

Ikke si ting som "jævla tåpelig tema" om ting du tydeligvis ikke vet noe om, da kan folk oppfatte deg som mindre intelligent. Bare et vennlig råd.

8357373[/snapback]

Er det ikke slik at UbiSoft og Serria osv, bringer spillene videre på en måte da?

Det er vel ikke Serria som "lager" f.eks F.E.A.R, men det tror jeg kommer ann på fra spill til spill jeg da..

Anarchy Online -selskapet for eksempel, selskapet heter jo Funcom, gjør det ikke det da? Det er jo de som lager spillene AO og AoC..

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at UbiSoft og Serria osv, bringer spillene videre på en måte da?

Det er vel ikke Serria som "lager" f.eks F.E.A.R, men det tror jeg kommer ann på fra spill til spill jeg da..

Anarchy Online -selskapet for eksempel, selskapet heter jo Funcom, gjør det ikke det da? Det er jo de som lager spillene AO og AoC..

8365236[/snapback]

Sierra er publisher av spill, mens Bungie, Lionhead og mange andre er utviklere.

Lenke til kommentar

Insomniacgames må da være min favoritt. Ratchet & Clank serien er jo noe av det beste til PS2, og spyro-spillene deres til PS1 var jo KONGE! Universals verson av Spyro derimot :nei:

 

Square Enix har jo flere gode spill, favorittene mine ligger på dagene fra Squaresoft, med FFVIII og FFIX. FFX var jo også ganske bra...ok, FFX-2 var en fatal skivebom...

 

og for å ikke glemme SCEI selv, Shadow of the Colossus er blant mine favoritter.

 

kan vel også si at Gamefreaks pokemonspill til håndholdt holder en hviss standard, selv om jeg har vokst i fra det hele.

Lenke til kommentar

I tillegg til Blizzard som har blitt nevnt uhorvelig mange ganger så vil jeg gjerne dra frem LucasArts.

 

  • Maniac Mansion (1987)
     
  • Zak McKracken and the Alien Mindbenders (1988)
     
  • Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure (1989)
     
  • LOOM (1990)
     
  • The Secret of Monkey Island (1990)
     
  • Monkey Island 2: LeChuck's Revenge (1991)
     
  • Indiana Jones and the Fate of Atlantis (1992)
     
  • Day of the Tentacle (Maniac Mansion 2) (1993)
     
  • Sam & Max Hit the Road (1993)
     
  • Full Throttle (1995)
     
  • The Dig (1995)
     
  • The Curse of Monkey Island (1997)
     
  • Grim Fandango (1998)
     
  • Escape from Monkey Island (2000)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...