Gå til innhold

Dårlig ytelse under XP med GF2MX-400'n min...


Anbefalte innlegg

Enda en "jeg har et problem" post :smile:

 

For noen dager siden bytta jeg til Windows XP Pro Norsk fordi ME var UTROLIG ustabil og vill.

Jeg lastet ned XP sertifiserte drivere på nvidia.com

men XP sa så at de ikke var sertifiserte. Klikka på aksepter for det... :smile:

 

Skulle teste om jeg fikk samme 3Dmark score i XP, ca. 2700 i ME. Men det kom en melding om at cpu'en ikke støttet MMX! Må nok bare reinstalleres.

 

Brukte da RTCW og fraps. Fikk circe 16-20 Fps med alt på max 1024x768. Med ME fikk jeg minst 40!

 

Noen tips?

 

OG på busstype står det: AGP (Pci modus)

hva skal det bety? På enhetsbehandling står det:

 

IRQ 9 PCI spor 7 PCI buss 1

 

Før hadde jeg IRQ 11, men det har vel ikke noe å si?

Min hardware:

 

AMD Athlon type B 133FSB 1.1Ghz

Asus A7V-E KT133 6PCI + 1AGP

256MB SDRAM

(er det noe poeng å oppgradere til 512 nå?)

Mener jeg bruker 5 pci slots.

 

Software:

Direct X 8.0

XP PRO 5.??

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når alle kortene har samme IRQ kjører du antagelig ACPI allerede. Se i "device manager -> computer". Har du innstalert XP med ACPI, vil det stå "ACPI uniprocessor PC" e.l.

 

Da vil ACPI kontrolleren styre IRQ, og alle kort vil vise samme IRQ# (IRQ# til ACPI kontrolleren). Hvis et av kortene dine eller en av driverene dine ikke er helt gode, kan det skape krøll med ACPI.

 

Sjekk at du bruker nyeste versjon av alle drivere og om det er ny bios til hovedkortet. Innstaler hovedkortdrivere først av alt. Deretter skjermkortdrivere o.s.v.

 

Vil du prøve uten ACPI, bør du helst ta helt ny install av XP uten ACPI. Kan du ikke slå av ACPI i bios, så trykk F5 helt i starten (Press F6 if you want to specify additional mass storage devices, trykk F5 istedet), da skal du velge "standard pc".

 

Du kan bytte til standard pc etter at du har innstalert, men det kan også føre till krøll. Gå til device manager -> computer -> update driver -> standard pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...