Gå til innhold

Jeg har skrevet noen sangtekster.


saluttknall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, vent nå litt. Kanskje denne kompisen er saluttknall, som i frykt for å bli hetset sier at det er en kompis, som av en eller annen merkelig grunn ikke vil registrere seg.

8234355[/snapback]

Slik som i alle ukebladene som jeg aldri leser:

 

"Hei

 

En venninne av meg har følelser for en ....

Hun føler ... Hun synes ..."

Lenke til kommentar
Ok, jeg skrev dem selv og karakterene fant jeg bare på.

8234722[/snapback]

 

Etter ekstremt gruppepress klarte vi å knekke deg!

Vi vant!

 

Det blir vanskelig å lese tekster som verken er på norsk eller engelsk, men noe midt i mellom. Slutt med det og lær deg engelsk.

Lenke til kommentar

I sitting on a party in the darkest Usa.

For det første er det noe vesentlig gale med engelsken din her, men ser vi bort i fra det er det fremdeles ikke noe bra. Det gir vel egentlig ingen mening. Hvor/hva er the darkest USA?

 

We playing raegge music into the night being gray.

Fremdeles; engelsken. Hvor er sammenhengen til første linje? Syns det burde komme noe som omhandler dette darkest USA, ellers hadde du vel ikke helt trengt å nevne det. Darkest, mørkt...også plutselig grått? Var det for å få det til å rime på USA? Det blir for dumt å måtte la rimene stryre teksten for å få til et enstavelsesrim. Uansett, skal du beskrive noe, så gjør det hvertfall sånn at man kan se det for seg.

We smoke Marihuana and we have it verry fun.

Tror jeg slutter å nevne rettskrivingen, jeg. Ble en veldig barnslig linje. Veldig lite troverdig. Men om du absolutt skal røyke og ha det gøy så prøv å si det litt mer inndirekte/spennende. Finnes f. eks utallige synonymer til fun som ville passet bedre.

 

But soh it’s come a man with trowses and with gun.

Her skjønner jeg faktisk ikke hva du snakker om. Det kommer en mann med en pistol? Samme som ovenfor; lite troverdig, alt for direkte og kjedelig sagt, og rett og slett barnslig. Fun - gun rimer fint, men her også har jeg en følelse av at du valgte det første du fikk til å rime, uten å tenke over hva det var du egentlig ville si.

 

And I see that he been a problem

Shit dude here is many lot of many dudes

Denne tror jeg faktisk du skal få lov å forklare for meg. Hæ?

 

 

Du mangler engelskkunnskaper, du mangler en god historie (du prøver deg på en historie virker det som), du mangler noe som får teksten interessant. Metaforer, ordspill, nyskaping og orginalitet. Øv deg lenge før du legger ut noe mer.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...