Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intern: ekke så lett dette med den digitale alderen.. kommer så brått på. Lurer litt på hvordan kamera du har på din K850i med tanke på at jeg har digitalkamera i mitt.. hehe, på hele 5mpx... Du har kanskje engangs i ditt? :p
:p Greit nok at det tar store bilder, men synes ikke kvaliteten er mer enn "så der".

Sammeligner du mot et kompaktkamera til under 500,- så er kvaliteten vesentlig bedre på kompaktkameraet.

 

EDIT: Leif.

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Hvis ikke no av detta er bra, hvilken annen kjøler er å anbefale?

Jeg bruker zeroTHERM Nirvana NV120, den passet fint sammen med både P182 og hovedkortet mitt, eVGA 680i. Du bør nok google litt og finne ut om den passer med ditt hovedkort før du kjøper den. Jeg kjøpte fra QuietPC. Jeg ligger på ca. 62 °C under full belastning, overklokket til 3,00 GHz. Kjører på 3,20 GHz nå, har ikke målt temperatur ennå, men det er helt stabilt.

Lenke til kommentar
Hvis ikke no av detta er bra, hvilken annen kjøler er å anbefale?

Jeg bruker zeroTHERM Nirvana NV120, den passet fint sammen med både P182 og hovedkortet mitt, eVGA 680i. Du bør nok google litt og finne ut om den passer med ditt hovedkort før du kjøper den. Jeg kjøpte fra QuietPC. Jeg ligger på ca. 62 °C under full belastning, overklokket til 3,00 GHz. Kjører på 3,20 GHz nå, har ikke målt temperatur ennå, men det er helt stabilt.

62 grader på 3.0 er ganske høyt! Du bør ikke gå så mye høyere enn det tror jeg.

Hvis du sliter med temperatur gjorde det underverker å stripse fast en 120mmvifte under CDromen min foran, som blåser luft gjennom! Temperaturen gikk ned med 10 grader :)

Lenke til kommentar
Tar meg friheten til å poste mitt ubesvarte spørsmål en gang til :):

 

Vil et Antec P182 være bra nok kjøling for PCen jeg har i signaturen? Er redd for at de to 3850 kortene mine blir litt vell varme i det kabinettet.

 

Noen synspunkter?

 

Slettet svaret mitt... se svar lenger ned.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Hvordan funker det med vifte som blåser ned på CPU da? Ville tro at det gav litt dårligere luftgjennomstrømning (ugh, er så lei av det ordet nå) enn hvis du blåste ut bak med ett eller annet.

Men pent var det! Mandig kjøleblokk på skjermkortet!

er det ment til meg? (kabbis'et mitt?).

ISåfall, viftene over blåser ikke over, men ut av kabbiset...

 

ok, men er det noen her som kan bekrefte, har erfaringer, med TRUE kjøler i et Antec P190, altså at det passer?

Lenke til kommentar
Tar meg friheten til å poste mitt ubesvarte spørsmål en gang til :):

 

Vil et Antec P182 være bra nok kjøling for PCen jeg har i signaturen? Er redd for at de to 3850 kortene mine blir litt vell varme i det kabinettet.

 

Noen synspunkter?

 

Svaret er veldig enkelt: nei. Det vil du ikke. Men sørg for god lufting i form av smarte viftevalg, plassering og kabling. Lykke til ;)

 

Okey daså. Får vel glemme et nytt kabinett da.

Lenke til kommentar
Tar meg friheten til å poste mitt ubesvarte spørsmål en gang til :):

 

Vil et Antec P182 være bra nok kjøling for PCen jeg har i signaturen? Er redd for at de to 3850 kortene mine blir litt vell varme i det kabinettet.

 

Noen synspunkter?

 

Svaret er veldig enkelt: nei. Det vil du ikke. Men sørg for god lufting i form av smarte viftevalg, plassering og kabling. Lykke til ;)

 

Okey daså. Får vel glemme et nytt kabinett da.

Det er kun to kabbiser som er gode nok for meg ihvertfall, antec p190 og det silverstone TJ-kabbiset...sistnevnte er vell det beste, og utvilsomt det dyreste... :no: :!:

Lenke til kommentar
Tar meg friheten til å poste mitt ubesvarte spørsmål en gang til :):

 

Vil et Antec P182 være bra nok kjøling for PCen jeg har i signaturen? Er redd for at de to 3850 kortene mine blir litt vell varme i det kabinettet.

 

Noen synspunkter?

 

Svaret er veldig enkelt: nei. Det vil du ikke. Men sørg for god lufting i form av smarte viftevalg, plassering og kabling. Lykke til ;)

 

Okey daså. Får vel glemme et nytt kabinett da.

 

Når jeg i dag ser posten du har skrevet så må jeg nesten få ombestemme meg. Antec P182 vil absolutt være godt nok med tanke på kjøling.

Lenke til kommentar
Hehe, nå er du forvirrende andylove :p

 

Du har rett.

 

Hva mener du nå? Hvorfor sa du et helt klart "nei" i forrige post, og nå skriver du at det går bra?

 

Hadde vært fint hvis det hadde gått. Er møkka lei kabinettet jeg har nå.

 

Beklager alle sammen at jeg ikke er så konsekvent som jeg burde ha vært. Jeg har misforstått hva du har lurt på, så derfor ble det et noe rart svar. Men svaret mitt forblir at du helt klart kan stole på Antec P182/190's kjøleegenskaper. Men du kan med fordel bytte viftene slik at du får noen som dytter mer luft eller er mer stillegående. Utover dette kan jeg ikke se andre opplagte endringer

 

!! Viktig !!

Jeg har lagt en del teknisk info om Antec P182 i første post som går på dette med hvordan å få bedre luftflyt. Se selv om du er i tvil og hva som er best for deg.

Lenke til kommentar

Flott at du la til den linken. Jeg var gjennom akkurat det emnet der nylig, siden jeg hadde veldig dårlig airflow. Skal prøve å skjære dem til med kniv, som beskrevet i den threaden.. Men inntil videre har jeg deksel av, filter på. Har også en ufiltrert nexus foran, under DVD-rom, postet et par sider tilbake. Den åpne løsningen gjorde at det ble noe mer støy, men temp. falt med 10 grader med lukket dør, 14 med åpen dør (på CPU), og senket VGA temp med 5 grader idle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...