Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Har et par spm.

 

Hva slags PSU har dere?

Hva synes dere om kabellengden til PSUen?

 

Jeg har en MIST 500, vurderer ny PSU men i testene av noen PSUer står det at de synes kablene er litt korte. Har også lyst på en PSU med modulære kabler.

 

Sett flere som har Corsair 620w, har selv sett på Corsair 450w. Ønsker å høre litt hva slags erfaringer dere har med P18x/P190 (har selv P182) og PSU du bruker.

Jeg bruker Corsair HX620W i mitt P180. P4-kabelen(har ikke testet med P8) rekker akkurat opp på baksiden av hovedkortet med PSUen snudd slik at vifta peker ned. Resten av kablene er forøvrig lange nok også. Får alle sammen bak hovedkortet.

 

Selve kabinettet er derfor lett å holde ryddig, og gir en god luftflyt mellom komponentene(midlertidig bilde ser du på forrige side om ønskelig). :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk kabinettet mitt i dag, og stappet i hovedkort (MSI K9A platinum) + Mist 500W PSU med faste kabler. 24-pin-kabelen gikk helt fint bak hovedkortet, men 4-pin-kabelen var for kort. Ingen krise, men kjøper nok en forlenger når sjansen byr seg.

 

Ellers er jeg skikkelig imponert over kabinettet. Romslig og fint, masse snedige løsninger. Jeg gleder meg stort til å hive i CPU+skjermkort og fyre opp greien for første gang. :)

Lenke til kommentar
Har et par spm.

 

Hva slags PSU har dere?

Hva synes dere om kabellengden til PSUen?

 

Jeg har en MIST 500, vurderer ny PSU men i testene av noen PSUer står det at de synes kablene er litt korte. Har også lyst på en PSU med modulære kabler.

 

Sett flere som har Corsair 620w, har selv sett på Corsair 450w. Ønsker å høre litt hva slags erfaringer dere har med P18x/P190 (har selv P182) og PSU du bruker.

Har en Corsair HX520 og et P5k Premium hovedkort og alle kablene får jeg lagt på baksiden av hovedkortet. 8Pin gikk akkurat, har ikke prøvd 4pin.

Lenke til kommentar
En ting til...

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Corsair HX620, men den er tatt ut av sortimentet i Norge. Vil TX750 passe, eller bør jeg velge TX650 utgaven som er litt mindre (kortere). Dette for å unngå at kablene kommer for nært viften?

 

1. For min del virker Noctua 800-versjonen av viftene helt ideell, de er lydløse som standard men på de fleste viftestyringer kan man jo skru dem opp når det trengs. Den Akasa-saken jeg kjøpte som jeg nevnte her forleden gjør nettopp det automatisk ved en gitt temperatur. Jeg har nå overklokket den allerede varme Quad6600 fra Intel, og har 4 disker pluss et Nvidia 8800 gts-kort som også blir helt sykt varmt - men med 1 vifte innsug, 1 nede i midt og 2 ut oppe så holder alt seg fint, selv med vifter på tilnærmet lik lydløs setting, harddiskene er det man hører.

 

2. Jeg var også først ute etter samme strømforsyning som du har sett deg ut her, og hadde samme problemet med at den har gått ut. Jeg ble så tipset om en som er noe mindre hypet, men minst er like god. Seasonic sin serie er i utgangspunktet knallbra, men "energy plus"-modellene er ekstra tweaket for å yte mest mulig på selv lave laster, faktisk er det et krav til 80% ytelse ved 20% last - helt rått - og ja, den er klin lydløs... Les mer på http://www.silentpcreview.com/article656-page1.html

Selv også kjempefornøyd med denne, P4-kabelen strakk akkurat til på baksiden av kabinettet. Så først etter 550+, men gikk så for 650+ i stedet som koster noen kr mer enn mange andre psuer, men jeg handler sjeldent og for en stund av gangen ;)

 

Link til oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...p?waggon_id=988

Lenke til kommentar

Jeg er på luftbasen nede på Kjevik her nede (jobb jobb), men når jeg kommer hjem kan jeg vise noen nye bilder!

Har forsovet byttet ut de stock viftene med NF-S12 800rpm (hvor i all verden fikk du tak i P12 fra? De var ikke i norge når jeg kjøpte mine i alle fall!

Ville nok brukt P12 til å kjøle ting som har kjøleribber, utenom det er det nok ikke vits.

 

Jeg har en noctua vifte foran VGA-kort (festet i hdd-kabinett), en med ULNA adapter nede med diskene (dvs 600rpm), samt en ut-port oppe med CPUen.

 

Jeg har 2 noctua-vifter til overs (netshop sendte meg litt for mange), men de spanderte noen andre greier jeg ville ha gratis og lot meg beholde dem :)

så nå har jeg to nf-s12 800rpm til overs, som jeg ikke tror jeg kommer til å bruke. Funker det bra å ha en vifte i 5.25 bay da? Det var det noen som sa lengre her oppe, hvis ikke jeg tar helt feil. Ville vel ikke kommet så mye luft inn til den..

 

Har også en Nexus 1000rpm vifte til en TRUE-kjøler som jeg ikke har hatt råd til å kjøpe enda :p

 

Tror dere det går an å kjøle et 8800GT-kort "passivt" med en TR HR03GT, når den noctua viften står bak og blåser på?

Hvis ikke, hvilken 92mm er optimal iht støy/luft?

 

Pics coming soon! :>

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen har erfaringer med ZEROtherm Nirvana NV-120 i dette kabinettet. Passer den, evt. passer andre som er like høye (150mm)? Etter mine beregninger bør det gå, så fremt det passer med hovedkortet mitt (eVGA 680i SLI). Problemet er at den må bestilles fra utlandet (tenker ovennevnte side), og jeg aner ikke hvordan det er med angrerett der. Vet noen noe om dette?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Har Antec P182 Gun Metal og er intet mindre enn imponert og storfornøyd. Makan til forseggjort kabinett skal man lete lenge etter, og for prisen (ca. 950,- flis) får man mye. Viftene er stille, og kabinettet demper kabinettet nokså mye støy uten videre modifikasjoner (Noctua-baserte vifter hjelper også betydelig på). Kan anbefales på det varmeste. Også pluss for at alt er silikondempet (HDD,PSU).

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Det har vært en del prat om kjølere her på forumet. Da skal jeg komme med et veldig billig alternativ som ikke krever stor plass, og er svært billig; Artic Cooling Freezer 7 Pro til knappe 152- nkr. Den tar ikke stor plass, veier litt over halvkiloen og har fått en veldig bra test hos AnandTech nå.

 

Og for de som ikke vil kjøpe fra shg kan den fås hos Clas Ohlson for kr 215,-. Bare et lite tips, som jeg tilfeldigvis oppdaget en dag jeg kjedet meg på CC.

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar

Heisann!

Flyttet komponentene mine inn i mitt nye P180 igår (samme som P182, men i sølv). Hadde forventet meg en super-stille og fin maskin i forhold til min LianLi skranglekasse med masse rare vibrasjoner i...

 

Men helt ærlig må jeg si at jeg ble litt skuffet. Syns det bråker en del jeg. Har satt inn en extra vifte foran diskene oppe da det står 2stk 74GB Raptor i Raid0 der. Raptor-diskene hører jeg ikke noe mindre nå enn jeg gjorde i LianLi kabinettet (riktignog montert i ramme med silikon og vifter). Dog hører jeg mindre vibrasjons støy fra de andre diskene.

 

Er litt usikker på om det er viftene som fulgte med kabinettet som bråker mest, eller om det er vifta i Antec TruePower Quattro 850W som er syndebukken. Alle viftene står på LOW.

 

MÅ man bytte ut viftene i dette kabinettet for at det skal bli stille og behagelig?

Lenke til kommentar

Å bytte ut viftene hjelper en del, men ikke så dramatisk mye.

Raptor-disker bråker jo som et uvær uansett.. Men hvis du tar på siden av kabinettet så bør du vel merke minimalt med vibrering i det. Gjør som psilocybe sier, stikk en blyant nedi viften før du starter den eller noe.

Kanskje det er CPU-kjølingen din som bråker? ^^

Lenke til kommentar

Det er ikke CPU kjøleren som bråker (ASUS Silent Square), og den burde jo ikke bråke mer nå enn i forrige kabinett... Grafikkortet er ASUS EN8600GTS (dere ser jo egentlig alt dette i signaturen min så vet ikke hvorfor jeg ramser det opp her.

 

Det må nesten enten være den nye PSU'en eller de nye kabinett-viftene som bråker mer enn jeg er vant til.

 

Skal prøve med blyant som foreslått her når jeg kommer hjem idag... Takk for tipset psilocybe. Utrolig at jeg ikke tenkte på det selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...