Gå til innhold

Hva syns du om S.T.A.L.K.E.R? LES FØRSTE POST


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan jeg joine DUTY? Får beskjed om at jeg må snakke med barkeeper'n, men han har ingenting å si.

 

Og hvor får jeg tak i en flashlight, eller nightvision googles? Er litt problematisk å finne streloks stash i og med at jeg nesten ikke ser fienden, og ender opp med å bli drept.

 

 

EDIT: Noen som vet hvordan jeg kan få mer fps? Begyner å bli lei av å få 4 fps hver gang jeg skal raide en bandit camp o.l.

8314073[/snapback]

 

Det går ikke an å joine duty, bare gjøre noen oppdrag for de! De får du ved å fortsette på hovedquesten, etterhvert...

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg joine DUTY? Får beskjed om at jeg må snakke med barkeeper'n, men han har ingenting å si.

 

Og hvor får jeg tak i en flashlight, eller nightvision googles? Er litt problematisk å finne streloks stash i og med at jeg nesten ikke ser fienden, og ender opp med å bli drept.

 

 

EDIT: Noen som vet hvordan jeg kan få mer fps? Begyner å bli lei av å få 4 fps hver gang jeg skal raide en bandit camp o.l.

8314073[/snapback]

 

Det går ikke an å joine duty, bare gjøre noen oppdrag for de! De får du ved å fortsette på hovedquesten, etterhvert...

8314306[/snapback]

 

Ifølge gamefaqs.com er det mulig å joine begge to.

 

EDIT: En del som påstår dem er alliert med duty/freedom.

Endret av Flexi
Lenke til kommentar

For min del skuffet spillet totalt. Glad jeg jobber i en spillbutikk og bare lånte det med meg hjem. Hadde vært rimelig lei meg om jeg faktisk hadde betalt penger for dette :no:

 

Dette blir som Doom3 for meg; stor glede, enorm skuffelse.

 

Ps! Ihvertfal glad for at ett av spillene jeg har ventet på gjør nytten; C&C:TW.

Lenke til kommentar

Spillet var drit bra!

Var som å spille Dues Ex 1 igjen. Mye nytt og interessant.

Endingsene var litt rusha da. Feks den "true ending" passa ikke helt med hva som skjedde i slutt filmen med hvor "brettet" slutta ol.

 

Men det er klart de måtte kutte veldig mange steder i forhold til hva som egentlig skulle inn i spillet, men jeg håper at FPS spillene endelig skjønner at denne måten å lage spill på er bedre en "railroad doom clones".

 

Next game: BIOSHOCK!

( Sikkert mer lik Doom 3 enn Dues Ex/STALKER, men men... )

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Håper noen gidder å lese alt dette, beklager at jeg ikke har stednavn med(edit la til stedsnavn), glemt hva det heter

 

Jeg er litt irritert på en ting jeg ser på som en feil i spillet:

Når man går fra et område til et annet, så spawner alle som skal være å gå rundt i området rett framfor deg, å starter samtidig som deg. Det gjelder dyr, monstre, mutanter, osv. Altså av folk som bare er der å går, som ikke har noen faste plasser. Dette gjør det nærmest umulig for meg der jeg er nå: Har gjort meg til uvenner med Duty, å har i tillegg gjort meg til venner med Freedom. Så tingen er at jeg har utryddet den lille Duty-outposten(som er før man kommer til Bar). Greit, det var ikke så vanskelig, men når jeg går tilbake(til Bar altså), altså den veien jeg kom ifra, fra det ene til det andre området, så spawner det ca 6 duty soldater akkurat der jeg spawner. Det er soldater som skal gå rundt på området, skjønner ikke hvorfor de spawner på en plass alle sammen. Har hatt samme sjokkopplevelse flere ganger: Der jeg var å drepte en liten Merc-outpost for eksempel, når jeg gikk tilbake til det gamle området jeg var på var det ca 20 hunder/monstre/mutanter som stod i en klynge å ventet på meg, jeg skvatt så jævlig at jeg neten begynte å gråte.

 

Regner med dette er en bug, noen andre som har den (har ikke hatt den hele tiden, å får den ikke hele tiden heller, bare mellom pasasjer på enkelte områder). Noen måter å unngå denne buggen på/rette den opp. Spiller på ny-patchede versjonen.

 

Har prøvd å sette ned på vanskelighetsgraden, for å se om det forandret noe, uten hell.

8309152[/snapback]

 

Bump. Noen må hjelpe meg, jeg klarer ingenting når alle spawner på samme sted som jeg kommer inn på det nye brettet på :cry:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Håper noen gidder å lese alt dette, beklager at jeg ikke har stednavn med(edit la til stedsnavn), glemt hva det heter

 

Jeg er litt irritert på en ting jeg ser på som en feil i spillet:

Når man går fra et område til et annet, så spawner alle som skal være å gå rundt i området rett framfor deg, å starter samtidig som deg. Det gjelder dyr, monstre, mutanter, osv. Altså av folk som bare er der å går, som ikke har noen faste plasser. Dette gjør det nærmest umulig for meg der jeg er nå: Har gjort meg til uvenner med Duty, å har i tillegg gjort meg til venner med Freedom. Så tingen er at jeg har utryddet den lille Duty-outposten(som er før man kommer til Bar). Greit, det var ikke så vanskelig, men når jeg går tilbake(til Bar altså), altså den veien jeg kom ifra, fra det ene til det andre området, så spawner det ca 6 duty soldater akkurat der jeg spawner. Det er soldater som skal gå rundt på området, skjønner ikke hvorfor de spawner på en plass alle sammen. Har hatt samme sjokkopplevelse flere ganger: Der jeg var å drepte en liten Merc-outpost for eksempel, når jeg gikk tilbake til det gamle området jeg var på var det ca 20 hunder/monstre/mutanter som stod i en klynge å ventet på meg, jeg skvatt så jævlig at jeg neten begynte å gråte.

 

Regner med dette er en bug, noen andre som har den (har ikke hatt den hele tiden, å får den ikke hele tiden heller, bare mellom pasasjer på enkelte områder). Noen måter å unngå denne buggen på/rette den opp. Spiller på ny-patchede versjonen.

 

Har prøvd å sette ned på vanskelighetsgraden, for å se om det forandret noe, uten hell.

8309152[/snapback]

 

Bump. Noen må hjelpe meg, jeg klarer ingenting når alle spawner på samme sted som jeg kommer inn på det nye brettet på :cry:

8325122[/snapback]

 

Reinstaller spillet du, aldri vært borti noe liknende. Høres ut som noe gikk galt under innstalasjonen..

Lenke til kommentar

freedom og duty er fiender. dersom du joiner den ene gruppa så vil den andre bli agressive, for å si det mildt.

 

desverre pga spwaninga som er lagt inn i spillet så blir det ofte kjipt å slakte en camp med folk fra den ene gruppa dersom du har uoppgjorte ting å gjøre der eller må forbi.

 

litt spawn er ok, som f.eks. at det kommer et par forsterkninger av og til, men at det kommer hele tida, og da kanskje bare så fort du mapchanger er kjipt.

 

jeg foreslår at du starter spillet på nytt, det gjorde jeg når jeg fikk duty på nakken, og lar være å angripe duty folk intil du er helt sikker på at du ikke trenger å ha noe mer med de å gjøre.

 

personlig skal jeg ikke blande meg inn i noen av de to gruppene enda på en god stund. du kan nemlig trade hos begge grupper dersom de ikke er sure på deg ;)

 

ps, enkeltsoldater ute i det store fri skal gå fint å kverke uten at hele fraksjoner klikker, men ta alikevel å lag et extra savegame føre du gjør noe drastisk, slik at du kan loade tilbake om det sku gå til helvete

Lenke til kommentar

har kommet til den byen nå, og når jeg spiller det, tenker jeg over at med litt moding, kunne det blitt en jævlig kul BHD mod. man kan gå inn i alle hus, og alle viduer kan det komme noen badguys ut av osv. og med den realism moden jeg har, blir det skikkelig shoot and move, man skyter noen byger før man løper til neste cover og skyter igjen

Lenke til kommentar
har kommet til den byen nå, og når jeg spiller det, tenker jeg over at med litt moding, kunne det blitt en jævlig kul BHD mod.  man kan gå inn i alle hus, og alle viduer kan det komme noen badguys ut av osv. og med den realism moden jeg har, blir det skikkelig shoot and move, man skyter noen byger før man løper til neste cover og skyter igjen

8328328[/snapback]

 

Pripyat? I så fall er jeg enig med deg. Mye potensial der.

Lenke til kommentar

STALKER er et veldig bra spill det. Tok litt tid før jeg kom skikkelig inn i det. Kan virke litt tamt i starten. Men etter hvert lever man seg inn i stemningen. Og selv om ikke grafikken er state of the art er den veldig bra. Mange detaljer og ganske mye å utforske her for de som har litt trang til det. Har bare så vidt vært innom multiplayer og den virka ikke så storveis. Blir nok å vente på GRAW 2 for det.

 

Tror dette med restarter og bugs etc. henger en del sammen med hvilken maskinvare man har. Med Geforce 7900 GTX, AMD 64 X2 Duo 4200+ og 2048 RAM fungerer det utmerket på max innstillinger. Bare antydning til små hic ups når man beveger seg mye framover i store åpne områder.

Lenke til kommentar
har kommet til den byen nå, og når jeg spiller det, tenker jeg over at med litt moding, kunne det blitt en jævlig kul BHD mod.  man kan gå inn i alle hus, og alle viduer kan det komme noen badguys ut av osv. og med den realism moden jeg har, blir det skikkelig shoot and move, man skyter noen byger før man løper til neste cover og skyter igjen

8328328[/snapback]

 

Pripyat? I så fall er jeg enig med deg. Mye potensial der.

8329071[/snapback]

 

ja, den byen ja. gjør det om til ørken, få riktige våpen og utstyr, kan bli skikkelig BHD

Lenke til kommentar

Hvilket våpen er egentlig best i spillet?Tenker på en assault rifle eller noe. Er på vei ut av red forest, og trenger et nytt våpen. Bruker den tyske riflen alle hadde på seg i freedom basen. Og en annen ting, hvordan "mekker" man på våpen for å forbedre dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...