Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Engelsk: 5

Naturfag: 5

Samfunnslære: 5

Norsk hovedmål, skriftlig (NN): 5 Eksamen: 6

Norsk sidemål, skriftlig (BM): 5 Eksamen: 5

Norsk, muntlig: 5

Nyere historie: 5

Religion og etikk: 4

Kroppsøving: 5

Tysk B-språk: 5

Økonomi og informasjonsbehandling: 5

Bedriftsøkonomi: 5

Fysikk (2FY): 5

Fysikk (3FY): 5

Brukarsystem (1A): 5 Eksamen: 5

Matematikk 1MX: 4

Matematikk 2MX: 4

Matematikk 3MX: 5 Eksamen: 5

Matematikk 3MX munnleg eksamen: 3

Totalt ender eg opp med 53,24 poeng (om eg har rekna rett) :)

Eg ser tilbake på 3 år med litt vemod. Det første året fortsette eg den dårlige trenden frå ungdomsskulen, ved å la ting seile sin eigen sjø. Dvs. gjorde aldri lekser eller noko. Dette speglar tilbake på 1MX (som eg var på nippet til å velje bort, men TAKK ØVRE MAKTER for at eg ombestemte meg) karakteren min. Heldigvis gjorde eg det nokonlunde bra i fag som Engelsk, og Økonomi, for at dei kom til å stå på vitnemålet mitt etter avslutta utdanning, det visste eg ikkje.

 

Då år nummer to starta fekk vi ny lærar i matte og fysikk. Dette gjorde at interessa mi for realfag skaut fart. I tillegg møtte eg min første store kjærleik (hausten), noko som stogga skulearbeidet mitt ein god del i byrjinga :) Uansett, ho gav meg dei 14 beste månadane eg nokon gong har opplevd, så den "bytehandelen" angrar eg absolutt ikkje på. På nyåret/våren fekk eg igjen opp jobbedampen, og ved eit krafttak på slutten av terminen sikra eg greie karakterar i Bedøk og IT.

 

Ved starten på det 3 året, visste eg for første gong i løpet av dei 3 åra på VGS nokonlunde kor eg ville etter endt vidaregåande utdanning. For å kome inn på NTNU, trong eg ein snittkarakter i 3MX på 4 eller betre. Eg retta difor i stor grad fokus mot skulearbeid. Det hendte ofte at eg sat inne med båe matten og fysikken til langt på kveld, for å sikre greie karakterar i faget. Slikt som religion f.eks. klarte eg berre ikkje å fokusere på. Eg klarte rett og slett ikkje å setje meg ned å lese kjedelege tørre stumpar av random tekst hefta inn i bokform. Eg jubla då eg kom opp i 3MX skriftleg, for visste dette var noko eg skulle klare fint. Eg jubla faktisk enno meir då eg kom opp i 3MX munnleg, men gleda var ikkje langvarig. Eg fekk diverre ei oppgåve som kledde meg dårleg, og miksa saman med nervøsitet endte det vegen høna sparker. Eg gjekk ut med stor irritasjon over heile "trekk ei oppgåve" opplegget.

 

Jaja.. Dette var "mine orsakingar". ;) Neida, det var meir ei oppmoding til folk som nettopp er ferdig med ungdomsskulen, at det er viktig med fokus frå første stund, noko eg ikkje hadde. Eg føler sjølv eg har klart å balansere skule med fornøylesar, noko eg ser på som viktig. Om denne balansen har vore god nok, vil eg først få vite den 20. juli =/

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Norsk, BM: 4 (eksamen 4)

Norsk, NN: 4 (eksamen 4)

Norsk, muntlig: 5

Engelsk: 5

Tysk: 6 :rofl:

Matematikk, 1MX: 6

Matematikk, 2MX: 6 (eksamen 6)

Matematikk, 3MX: 6 (eksamen 6)

Fysikk, 2FY: 6

Fysikk, 3FY: 6 (eksamen 6)

Kjemi, 2KJ: 5

Kjemi, 3KJ: 6

Økonomi og info: 6

Naturfag: 6

Eldre historie: 5

Nyere historie: 5

Samfunnslære: 5

Geografi: 6

Religion og etikk: 4 :rofl:

Kroppsøvning: 6

Snitt: 5,4

 

Karakterene som er uthevet er satt av samme mongolæreren, og er sikkert satt vha. terning eller <?php echo rand(1,6); ?>. Skulle vært omtrent 5 i begge fag, men jeg gidder ikke å styre med det siden de utjevner hverandre. Ellers er jeg godt fornøyd, og bekrefter alle karakterene på eksamen. Skulle sikkert hatt 6 i 2KJ også, siden jeg knuste samtlige 6'er-elever i begge klassene i kjemi-OL (bortsett fra han som gikk videre til internasjonal finale), men det får bare være.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Mitt vitnemål:

 

Engelsk: 5

Matematikk 1MX: 6

Naturfag: 6

Samfunnslære: 6

Norsk hovedmål, skriftlig (BM): 6 Eksamen: 6

Norsk sidemål, skriftlig (NN): 6 Eksamen: streik

Norsk, muntlig: 6

Nyere historie: 6 Eksamen, muntlig: 6

Religion og etikk: 6

Kroppsøving: 6

Fransk B-språk: 6 Eksamen, skriftlig: 6

Økonomi og informasjonsbehandling: 6

Geografi: 6

Eldre historie: 6

Fysikk (2FY): 5

Fysikk (3FY): 5 Eksamen: streik

Kjemi (2KJ): 5

Kjemi (3KJ): 6

Matematikk 2MX: 5

Matematikk 3MX: 6

 

Snitt: 5,75

Konkurransepoeng: 66

 

Meget, meget fornøyd! :!:

Det skjønner jeg! Gratulerer!

Men overrasker meg at du ikke klarte 6 på de fysikken og kjemien i andreklasse. Ut i fra hva du virker god for "burde" ikke det vært så vanskelig, men kanskje du hadde en ugrei/dårlig lærer? For meg ble det omvendt der, gikk ned fra andre til tredje. Men storfornøyd med 6 i matten alle årene (dog så vidt i andreklasse)!

Endret av Jonern
Lenke til kommentar
Mitt vitnemål:

 

*mye bra, men skuffende på slutten*

 

Snitt: 5,75

Konkurransepoeng: 66

 

Meget, meget fornøyd! :!:

Mye bra i allmennfagene, men ser at du har feil fokus til å være realist. Vi pleier nemlig å være talentløse i språk- og puggefag. :tease:

 

Finnes vel noen som er gode i 'alt'? ;)

 

Så det er ikke bare jeg som sliter med språk x) Klarer ikke å pugge språk jeg as :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg lå an til 6 i realfagene i 2.klasse, men siste prøve ødela for meg, særlig i matten. Jeg fikk 6 til jul og 6 på påsketentamen, men var uheldig på siste prøve og sommertentamen.

 

Jaja, når det er sagt er ikke 5 noen dårlig karakter heller! For realfagshoder ja...

 

Jeg tok jo realfag fordi jeg følte jeg måtte og dermed få større valgfrihet, ikke fordi jeg hadde så veldig lyst. Gjorde de viktigste leksene, men satt ikke og gjorde ekstraoppgaver. Så ja, jeg er vel fornøyd.

 

Jeg kommer jo inn på så og si hva jeg vil. Nanoteknologi har jeg ingen interesse av. Medisin, derimot. ;)

Lenke til kommentar
Mitt vitnemål:

 

*mye bra, men skuffende på slutten*

 

Snitt: 5,75

Konkurransepoeng: 66

 

Meget, meget fornøyd! :!:

Mye bra i allmennfagene, men ser at du har feil fokus til å være realist. Vi pleier nemlig å være talentløse i språk- og puggefag. :tease:

 

Misunnelig, eller? Jeg synes den kommentaren der var unødvendig. Hva var den god for? Det går an å få seksere i språkfag og samfunnsfag også.. :tease:

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

At man har gode karakterer betyr jo ikke at man mangler sosial intelligens på samme måte som at dårlige karakterer ikke betyr at du har sosial intelligens. Typisk folk som får dårlige karakterer å si sånt.

 

Jeg fikk 4 i gym, 5 i norsk (skriftlig og muntlig) og 6 i kinesisk, engelsk, matte (teoretisk), naturfag, geografi og samfunnsfag. Veldig fornøyd.

 

Hvordan klarer dere 6 i norsk egentlig? .. Aldri forstått meg på det der jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...