Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

 

Lett å la seg villede av flotte skinntyper fra kjente garverier (?), imo. Det er fort gjort å tenke at sko i skinn fra f. eks Ilcea alltid er ensbetydende med fantastisk skinnkvalitet og glemme at det er forskjell på skinnet som leveres til John Lobb og det som leveres til Meermin. Med mindre man er ute etter et helt spesielt type skinn, som f. eks museum calf fra Ilcea eller Color #8 cordovan fra Horween, så synes jeg ikke man skal henge seg så veldig opp i hvilket garveri skinnet kommer fra på sko i budsjettklassen.

Det er stor forskjell på skinnet de forskjellige merkene tar inn, ja, og er man ute etter noe virkelig fint burde man bry seg. I begynnersko som Meermin bør man akkurat som du sier være fornøyd med dette. Weinheim er fortsatt bra med tanke på hva man betaler for skoene. Hadde det vært den tyske varianten hadde jeg kontaktet Meermin for å kjøpe nok til et par eller to.

 

Unnskyld at jeg spør, men i begynnersko for Meermin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner/budget. Kall det hva du vil. Essensen er at de lager relativt gode sko til en pris de fleste tåler, som også ser veldig elegante ut. Det går garantert litt utover materialene (for eksempel lærsålen), men det er kanskje ikke noe å bry seg om? Det viktigste er at man har sko som passer godt og som man selv er fornøyd med! Blant annet 102480 ser veldig fin ut.

Lenke til kommentar

Jeg har ett par sko med Dainite såle og nå har den løsnet midt under sålen.

Den er jo sydd på skinnsålen og limt(?) resten, men nå har den løsnet.

 

Så jeg lurer på om dette er noe jeg må gjøre noe med?

Syns det er litt rart, for har ikke hatt skoene så veldig lenge, har heller ikke brukt de så mye heller.

Lenke til kommentar

Lett å la seg villede av flotte skinntyper fra kjente garverier (?), imo. Det er fort gjort å tenke at sko i skinn fra f. eks Ilcea alltid er ensbetydende med fantastisk skinnkvalitet og glemme at det er forskjell på skinnet som leveres til John Lobb og det som leveres til Meermin. Med mindre man er ute etter et helt spesielt type skinn, som f. eks museum calf fra Ilcea eller Color #8 cordovan fra Horween, så synes jeg ikke man skal henge seg så veldig opp i hvilket garveri skinnet kommer fra på sko i budsjettklassen.

Enig i det du sier her. Det er jo tross alt et studentbudsjett-vennlig alternativ, så top notch skinn er muligens for mye å forvente. Mulig jeg går for de brune uansett, mest fordi de er mer anvendelige. Takk for gode innspill JorgenH og Asket!

Endret av Benevento
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Når vi er inne på vår/sommer-temaet. Hvilken skotyper bruker folk om sommeren, sånn på skole og andre casual-settinger? Tenker på mokkasiner osvosv

Lenke til kommentar

Vår-/sommersko.

Herring Venice (http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=7880&fp_box_id=4)

eller Herring Verona? (http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=3552)

Jeg er selvsagt åpen for flere forslag.

 

Nei nei nei, Verona ser jo heslig ut. Jeg stemmer for Venice, men personlig ville jeg gått for noen med skikkelig "beefroll" à la disse fra OSB.

 

Hva sommersko angår har jeg til nå skaffet meg et par NB 996 og et par GATs. Vurderer noen røffe derbies/longwings eller blucher mocs.

Endret av KKake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...