Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

 

Duck boots hvis det er slafs og generelt vått, eller skrekkelige mengder snø. Lite av sistnevnte i Stavanger heldigvis.

Seriøst? Duckboots forbinder jeg med sånt ungene mine bruker i barnehagen..

 

Er duckboots mer godkjent enn gamasjer?

 

 

Lenge siden jeg gikk i barnehagen, men kan ikke huske at noen av de andre ungene hadde sko som dette.

 

tumblr_lbjsg5sbum1qa2j8co1_400.jpg?w=600

beanbotss.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Oppvaskmiddel typ Zalo eller slikt som man bruker til oppvaskmaskin? Tenkte det første, men så en på SF som la den i sistnevnte over natten.

 

Surfer litt på AFPOS nå - deer polishing bone ftw! Den er sikkert super til å pusse shell (mener jeg å ha lest) men bare jeg som synes det er litt spesielt å dra frem for å fikse skoene? :hmm:

 

Ja, bare skyll børsten, hell på zalo, skum inn hårene, skyll av, og la tørke.

 

Har gjort dette, men må si at Saphirs sin mahogny cream polish er en j**** å få ut av børsten. Fikk kanskje en 80% ut av børsten i denne omgang. :p

 

Quotet et gammelt svar bare for å oppdatere hvis det var noen andre som lurte på ca det samme.

 

Ad duck boots: det er en ting jeg ser funker på andre, men er ganske skeptisk til å kjøpe selv. Virker veldig fint å ha på vinterstid da.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hei!

 

Er det noen som har et tips til sko som passer til jeans og hverdagsbruk, men som også ser classy og fine ut med en skjorte og finere dongeri til en runde på byen?

 

Har brukt lyse (gule?) caterpillar boots med buksen utenpå den siste tiden og de er forsåvidt greie til hverdags, men litt grove til å ta på seg på en bytur.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen som har et tips til sko som passer til jeans og hverdagsbruk, men som også ser classy og fine ut med en skjorte og finere dongeri til en runde på byen?

 

Har brukt lyse (gule?) caterpillar boots med buksen utenpå den siste tiden og de er forsåvidt greie til hverdags, men litt grove til å ta på seg på en bytur.

Chelsea boots eller desert boots.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Hei!

 

Er det noen som har et tips til sko som passer til jeans og hverdagsbruk, men som også ser classy og fine ut med en skjorte og finere dongeri til en runde på byen?

 

Har brukt lyse (gule?) caterpillar boots med buksen utenpå den siste tiden og de er forsåvidt greie til hverdags, men litt grove til å ta på seg på en bytur.

Chelsea boots eller desert boots.

 

 

På vei til sengs nå, så må google litt mer, men for eksempel noe sånt?

 

http://www.zalando.no/kiomi-the-urban-desert-boot-snorestovletter-brun-k4412a013-708.html?size=45&wmc=SEM47_CR_NO_2103106.&opc=2211&ef_id=Uw9ibQAABZ8r2wvs:20140227224125:s

 

Var jo forresten sykt billig.

Lenke til kommentar

Noe som det der, ja. Men kvaliteten på paret du linker til er vel ikke noe særlig.

 

Som første paret desert boots ville jeg f.eks. valgt et par Clarks. Rimelige i utgangspunkt, men finner mye som er rabattert inne på Footway nå. Har to par fra Clarks i denne typen selv, veldig fornøyd og ser bedre ut IRL.

Clarks Walnut suede.

Clarks Brown vintage.

 

Ingen erfaring med denne typen, men regner med det er et greit kjøp til litt over 600,- og de ligner mer på de du linket til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noe som det der, ja. Men kvaliteten på paret du linker til er vel ikke noe særlig.

 

Som første paret desert boots ville jeg f.eks. valgt et par Clarks. Rimelige i utgangspunkt, men finner mye som er rabattert inne på Footway nå. Har to par fra Clarks i denne typen selv, veldig fornøyd og ser bedre ut IRL.

Clarks Walnut suede.

Clarks Brown vintage.

 

Ingen erfaring med denne typen, men regner med det er et greit kjøp til litt over 600,- og de ligner mer på de du linket til.

 

 

 

 

Takk, begge to! :)

 

Jeg likte meget godt de siste der, Jostein. Blir ikke helt ulikt de jeg alt har, bortsett fra at de selvsagt er mer classy og 'polerte'. Det er vel noe sånt jeg ser etter. Kanskje litt mørkere.

 

Meeeen. Blir ikke de sykt fort skitne og er vanskelig å holde rene?

 

Det har vært problemet med de skoene jeg har i dag.

 

Hvordan er erfaringene med å bestille på nett i forhold til størrelse og sånt? Er det mye penger å spare?

 

Noen tips om butikker i Oslo som har de?

Lenke til kommentar

Hva anbefaler bermen her når det kommer til casual sko til vår og tidlig sommer? Må forresten også få tilføye at jeg er mer fan av "lave sko" (vet ikke om det kalles det en gang, smått newbie hva angår skoterminologi) som disse (http://www.zappos.com/armani-jeans-suede-oxford-beige) heller enn "høye sko" som ble linket til ovenfor (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=736207&page=734#entry21451689) - ikke at det er noe galt i de selvsagt!

Lenke til kommentar

Hei. Er det noen som har intel/erfaring med når butikker i Oslo kjører salg på Sebagos? Eller Sperrys? De skal brukes utelukkende til fanteri, så vil bruke så lite som mulig på dem, da de sannsynligvis er ødelagte innen ett år.

 

Det skal faktisk godt gjøres å ødelegge Docksides på ett år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til dere som har kjennskap til Meermin:

 

Jeg kjøpte i sommer 2 par sko fra Meermin, en med Hiro-last. Disse var ca en halv-hel str for store.

Skal nå bestille et par chelsea boots med Rui-last. Er det noen her som har kjennskap til begge typene og som vet hvor mye må ned i størrelse?

 

Det var disse jeg kjøpte i sommer ikke passer: Str er 8.5

http://www.meermin.es/ficha_articulo.php?id=2338

De har kun blitt prøvd inne, og deretter blitt liggende i esken. Om noen av dere vil kjøpe disse skoene, så send PM. Pris kan diskuteres. Bilder kan sendes etter interesse!

Endret av SJ87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...