Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det heter å spitte. Jeg gjør det, men det er bare snakk om den aller siste finishen på tuppen av skoa for å få den speilblank.

De bruker samme prosedyre i garden for å få tuppen speilblank, det forutsetter at tuppen allerede er bra vokset før du gjør det.

 

Og sapphire er vel uten voks i, og da funker det heller ikke ;)

 

A fine pair of shoes sier man skal fukte filla filla før man begynner å pusse skoene, ta litt vann i lokket til skokremen og fukte den regelmessig under pussinga. Så skjønner ikke helt hva du mener. Skokrem bruker jeg uansett ikke brukt for å få skoen speilblank, da bruker jeg sko polish.

 

Så ja, man skal vel fukte filla før man starter å pusse. A fine pair of shoes sa ingenting om at du skal fukte den før du påfører sko renovator, så tipper man ikke skal det med denne.

Lenke til kommentar

Når bør renovator påføres?

 

Før man tar på skokrem.

 

NOURISHING

  • (Every 6 months) Saddle soap alone is often not enough in order to remove the old, thick layers of wax. For this purpose use Renovator. Saphir Médaille d'Or Renovateur is the company's best-known and most-popular product. It is exceptional for cleaning, conditioning, smoothing, removing loose pigment, and polishing. The active conditioning ingredient of the MDO Renovator is mink oil and a little goes a long way.
  • Apply the renovator using a soft cloth, using small circular motions to rub the moisture deep into the leather all over. Leave this to dry for a minimum of 3 minutes then buff off with a soft polishing cloth or brush.

Lenke til kommentar

A fine pair of shoes sier man skal fukte filla filla før man begynner å pusse skoene, ta litt vann i lokket til skokremen og fukte den regelmessig under pussinga. Så skjønner ikke helt hva du mener. Skokrem bruker jeg uansett ikke brukt for å få skoen speilblank, da bruker jeg sko polish.

 

Så ja, man skal vel fukte filla før man starter å pusse. A fine pair of shoes sa ingenting om at du skal fukte den før du påfører sko renovator, så tipper man ikke skal det med denne.

 

Polish var vel det ordet jeg lette etter... ser egentlig ikke noen grunn til å fukte filla med skokrem.

Prøvde å bruke vann med skokrem en gang (trodde det var polish) og det ble et søl uten like, men så snakker de kanskje bare om en såvidt fuktig klut, og ikke en våt dott med bomull som jeg hadde da :p

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skulle du impregnert vanlig skinn?

http://www.lillevinkelsko.no/conditions_5.php

 

"Du kan også benytte sprayimpregnering på glatt skinn, men denne virker kun impregnerende, ikke pleiende."

 

Erstatter et par impregneringsdusj renovator før bruk av voks?

 

Jeg spør siden jeg ikke vet bedre, greiere med hyggelige svar :)

 

Har brukt eddik på skoene mine og det lukter ikke..

Endret av Einaar
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke greia her. Hvorfor skulle impregnering erstattet renovateur? De har da komplett forskjellige funksjoner. Du skriver det jo selv også: "denne virker kun impregnerende, ikke pleiende". Og nei, ikke bruk impregnering på vanlig skinn. Det kan ende opp med at skinnet tørker ut.

Lenke til kommentar

Jeg så Rankiz snakket om det så regnet med andre produsenter også hadde Renovator. Men vis det bare er Saphir som har det så...

 

Kan du gi en oversiktelig forklaring over alle produkter en bør bruke og hvorfor fra ny til utslitt sko? :)

Endret av Einaar
Lenke til kommentar

Kan du gi en oversiktelig forklaring over alle produkter en bør bruke og hvorfor fra ny til utslitt sko? :)

 

Du finner det ca 300 ganger i denne tråden allerede, men joda, hvorfor ikke.

 

Personlig bruker jeg stort sett bare Saphir Renovateur på de fleste skoene mine. Det er som det sto på siden jeg linket til et slags alt i et-produkt, som gir næring til skinnet, renser det og gir det en viss glans. Hvis du vil ha skoene litt mer skinnende kan du bruke krempolish. Hvis du virkelig vil ha skinnende sko bruker du vokspolish, som gir mest glans. De fleste bruker voks kun på tærne og hælene på skoene, fordi det tørker til et hardt lag, så det kan sprekke opp hvis det kommer for store mengder av det der skoen bøyer seg når man går. Selv bruker jeg voks på hæl og tå, og krem på resten av skoen på de skoene jeg vil ha høypolerte, og kun Renovateur på resten av skoene mine.

 

På semsket skinn bruker du impregnering for å gjøre skoene lettere å holde rene. Hvis de blir skitne kan du rense med eddik og vann, børste til semsket skinn, viskelær, zalo og en masse andre greier du finner hvis du googler litt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...