Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke sko kjøpte du da?

 

Herring Reading

Da traff du jo blink, for de er jo (etter hva jeg har lest) produsert av Loake. :p

Har aldri prøvd lesten Reading er lagd på, og vet ingenting om lestene som brukes til CT-skoene, men synes de så ganske "rette" ut (spesielt lite innsving) og romslige, litt som 026 (som mine føtter dessverre ikke passer for fem flate øre).

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Hvilke sko kjøpte du da?

 

Herring Reading

Da traff du jo blink, for de er jo (etter hva jeg har lest) produsert av Loake. :p

Har aldri prøvd lesten Reading er lagd på, og vet ingenting om lestene som brukes til CT-skoene, men synes de så ganske "rette" ut (spesielt lite innsving) og romslige, litt som 026 (som mine føtter dessverre ikke passer for fem flate øre).

 

 

CT har litt ulike lester, men den vanlige til de mer formelle skoene er en del smalere enn disse til Herring.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe om dine føtter, men mine blir fort kalde. Var bare litt usikker på om de er gode med ullsokker i (Coltham fungerer f.eks. mindre bra med tykkere ullsokker etter min erfaring), noe som kommer til å påvirke størrelsen jeg velger. Bruker UK7 på Capital-lesten til Loake, men er litt usikker på om jeg skal velge UK7 eller UK7.5 i Litchfield. Tenker jeg prøver på UK7, så får jeg bare vente å se om det passer. Håper dog på at 024-lesten er smalere enn 026-lesten også, for 026-lesten hadde dårlige proporsjoner for mine føtter.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe om dine føtter, men mine blir fort kalde. Var bare litt usikker på om de er gode med ullsokker i (Coltham fungerer f.eks. mindre bra med tykkere ullsokker etter min erfaring), noe som kommer til å påvirke størrelsen jeg velger. Bruker UK7 på Capital-lesten til Loake, men er litt usikker på om jeg skal velge UK7 eller UK7.5 i Litchfield. Tenker jeg prøver på UK7, så får jeg bare vente å se om det passer. Håper dog på at 024-lesten er smalere enn 026-lesten også, for 026-lesten hadde dårlige proporsjoner for mine føtter.

 

De føles smalere ut, og Litchfield har jo ekstreme snøringsmuligheter hvis du trenger å stramme mye.

Lenke til kommentar

Jeg har nå sammenliknet Herring og CT, og selv om jeg ikke har åpnet skoen og sett på oppbygning, vil jeg våge å si at det er samme sko - kun med ulik label. CT-skoen ser litt annerledes ut pga slitasje, og det er en nyanseforskjell i hælsålen - ellers lik. Herring føles dog ut som den satt bedre på min fot i går kveld.

 

Da er det jo bare å handle der de er billigst.

post-181154-0-16361400-1321103460_thumb.jpg

post-181154-0-34777400-1321103753_thumb.jpg

post-181154-0-80338200-1321103980_thumb.jpg

post-181154-0-17431800-1321104590_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det heter å spitte. Jeg gjør det, men det er bare snakk om den aller siste finishen på tuppen av skoa for å få den speilblank.

De bruker samme prosedyre i garden for å få tuppen speilblank, det forutsetter at tuppen allerede er bra vokset før du gjør det.

 

Og sapphire er vel uten voks i, og da funker det heller ikke ;)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...