Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer Herring Stratford (Chestnut) men (og UTEN å dra opp lærsåle vs gummi og hvor GLATTE de er) hvor lurt er det med skinnsåler når jeg kommer til å vasse et par kilometer om dagen i slaps. Ikke vasse som i vasse il kness, men et kommer til å være VÅTT på bakken hele veien veldig mange dager i løpet av vinteren. Er det 1: et problem i forhol til å bli våt på beina og/eller 2: Et problem i forhold til levetid på sålen, og tørketid?

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt swims uansett om det er gummi eller lærsåler, siden du uansett vil få fuktighet og salt på selve skinnet.

 

This.

 

Når det er sagt er det ikke noe problem å bruke skinnsåler i fuktig vær (og med fuktig mener jeg litt regn, ikke 10 cm slaps) så lenge du lar dem tørke ordentlig (minst 48 timer med skotrær) etter bruk. Det gjelder jo også sko med gummisåler, så egentlig er det litt så som så. Selvfølgelig vil sko med gummisåler tåle fuktighet litt bedre enn skinn av naturlige grunner, så du må egentlig bare vurdere selv hvor opptatt du er av at skoene dine skal ha skinnsåler.

Lenke til kommentar

Skinnsåler har også en tendens til å bli fort slitt ut når de blir fuktige. Går du daglig fem km med våte skinnsåler vil jeg ikke tro at de overlever så mange sesonger. Gummisåler er også mer slitesterke, mine ser ubrukte ut etter rundt 20 gangers bruk, mens hælen på lærsålen min begynner å vise tegn til slitasje.

Lenke til kommentar

Uaktuelt å bruke swims eller?

Neida, og jeg burde vel det uansett, men da kommer jeg frem til fakultetet og har du våte galosjer å vase rundt med resten av dagen.

 

@fkm, 45 timer ja, da blir det ihvertfall galosjer om det blir de skoene. Problemet er at jeg ikke finner noe i nærheten av pris/utseende på Herring Strafford med gummisåler. Boots uten snøring er rett og slett valigvis no-go på mine føtter.

 

Men satan, koster Swims 600kr!? oO Da er de rimelig uaktuelle.

Lenke til kommentar

Nei, overhodet ikke, var det noe ved posten min som fikk deg til å trekke den konklusjonen?

 

Ja:

 

Gummisåler er også mer slitesterke, mine ser ubrukte ut etter rundt 20 gangers bruk, mens hælen på lærsålen min begynner å vise tegn til slitasje.

 

 

 

Uaktuelt å bruke swims eller?

Neida, og jeg burde vel det uansett, men da kommer jeg frem til fakultetet og har du våte galosjer å vase rundt med resten av dagen.

 

@fkm, 45 timer ja, da blir det ihvertfall galosjer om det blir de skoene. Problemet er at jeg ikke finner noe i nærheten av pris/utseende på Herring Strafford med gummisåler. Boots uten snøring er rett og slett valigvis no-go på mine føtter.

 

Men satan, koster Swims 600kr!? oO Da er de rimelig uaktuelle.

 

 

Bare for å klargjøre det skal sko optimalt sett stå 48 timer etter bruk uansett, så det burde de gjøre uavhengig om du bruker kalosjer eller ikke.

Lenke til kommentar

Bare for å klargjøre det skal sko optimalt sett stå 48 timer etter bruk uansett, så det burde de gjøre uavhengig om du bruker kalosjer eller ikke.

Joda men jeg (og skobudsjettet mitt) liker å tro at ~30 timer er mer enn nok. Det kan evt. få endre seg neste år, når jeg kan kjøpe et par sko til per sesong. :p
Lenke til kommentar

Er skoene fra Loake i 1880 serien greie mtp kvalitet? Tenker å gå for Loake Aldwych.

De andre alternativene fra Herring er utsolgt i min størrelse.

Litt sent svar, men du får det likevel. Som fkm nevner er 1880 topp-serien til Loake. Har et par Loake Buckingham fra 1880-serien og de skuffer ikke i det hele tatt. Arbeidet er godt utført og finishen er nydelig. I tillegg kan det jo nevnes at Capital-lesten er fantastisk pen og utrolig god på føttene (har gått inn mine). Ihvertfall er de gode på mine føtter. De fikk fort status som favorittskoene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...