Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg egentlig mer fan av svarte sko til grått, men kanskje det er mest fordi jeg ikke har sett så utrolig mye av brunt-grått kombinasjoner..

 

Btw, tanker om disse? Har lyst på ett par brouge-boots, og har ikke lyst på riktig så mørke som loake sine litchfields, men heller kjøpe disse og bruke litt mørkere skokrem..noen andre forslag?

Endret av Hvorre™
Lenke til kommentar

Det har jo ingenting med saken å gjøre. Når folk klager på at skinnsåler er glatt må det jo selvfølgelig være i forhold til sko med et sammenlignbart utseende og bruksområde de mener. Alle skjønner jo at et par fjellstøvler med såler med 5 cm dypt spor vil være mindre glatte, men i forhold til et par sko med dainitesåler som er det 90 % av skoene som er i samme kategori som sko med skinnsåle har, vil ikke skinnsåler være spesielt glatt.

Nei, det må det absolutt ikke selvfølgelig være. Ikke samme utseendet. De fleste nordmenn har vinterstøvler med dysporet såle, så når noen er innom her og spørsmålet er om skinnsåler ikke blir veldig glatt, så er svaret at de er merkbart glattere enn sko med gummisåler med skikkelig spor, men ikke nevneverdig glattere enn gummisåler som er akkyrat like tykke og har lite mønster. Svaret er ikke at det ikke er glattere enn gummisåler, for de er sannsynligvis langt glattere enn skoene med gummisåler som en tilfeldig spørsmålsstiller har fra før.

 

At det ofte kan være litt overdrevet hvor glatte skinnsåler er, er en annen ting.

Lenke til kommentar

Jeg bruker både skinnsåler og gummisåler, og selv om skinnsålene er litt glattere så har det lite å fi til vanlig bruk … På en vanlig dag, så går jeg til bussen og deretter fra busstoppen til skole/jobb—ellers sitter jeg stort sett på ræva. Da har det ikke så mye å si om skoene er litt glattere. :shrug:

 

Nå bør det nevnes at jeg sammenligner vanlige rette skinnsåler med "crepesåler" i gummi, så det blir jo ikke helt fair uansett, men jeg har ingen sko med gummisåler som er helt flate.

 

Edit: Jeg kjører alltid på piggdekk, helårsdekk/piggfri er noe dritt på ordentlig is.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

For de som er ute å går vinterstid vil jeg påstå at 90% av skoene postet her er ubrukelige, spesielt med tanke på glatthet og kulde. Det er ikke sjeldent at man sklir bakover og inn i trafikken på klink is. Når jeg ser folk som "er klar for vinteren" og jeg ser desert boots og lignende, blir jeg bare oppgitt. Nei, ta heller en tur på XXL.

Lenke til kommentar

Jo, det kan jeg love deg at jeg har. Måtte flere ganger løpe til bussen der asfalten var dekket med is, og verken saltet eller gruset.

Plasser føttene riktig, og en grei balanse. Var dog meget nærme på å gå på både trynet og ræva et par ganger.

 

Men nå blir det jo lagt grus på de fleste veier (i hvert fall her jeg bor), og da kan man jo nesten bruke hva som helst.

 

On-topic:

Noen her som har Herring Goodwood, og som vet om de er veldig store i størrelsen?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

For de som er ute å går vinterstid vil jeg påstå at 90% av skoene postet her er ubrukelige, spesielt med tanke på glatthet og kulde. Det er ikke sjeldent at man sklir bakover og inn i trafikken på klink is. Når jeg ser folk som "er klar for vinteren" og jeg ser desert boots og lignende, blir jeg bare oppgitt. Nei, ta heller en tur på XXL.

Hmm, merkelig at jeg gikk så og si hele vinteren i fjor med desert boots uten å tryne. Nei du, det er nok mulig å sko seg pent uten å gå på snørra hver femte meter. Har aldri hatt noen problemer med inngåtte skinnsåler heller gitt.

Lenke til kommentar

Brukte både crepe og gummisåle i fjor vinter. Sklidde ikke en eneste gang.

Har du en helt grei balanse, bør det gå fint.

Da har du ikke gått et sted det var skikkelig glatt og bratt.

 

Hvis man jobber som tømmerhogger er selvfølgelig ikke f.eks. et par chelsea boots godt nok, men de fleste som skriver i denne tråden bor i byen, og kler seg deretter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I følge din logikk skal man altså svare at piggfrie vinterdekk er kjempeglatte i forhold til piggdekk hvis noen lurer på det, fordi det jo faktisk finnes sånne, i stedet for å gå ut i fra at de snakker om dekk med sammenlignbare egenskaper, og si at "neida, i forhold til disse fungerer piggfrie dekk kjempefint".

Jeg går ut i fra at d snakker om "vanlige vintersko" som den gjvene Ola Nordmann bruker når det kommer en nybegynner inn i dnne tråden og spør om lærsåler. Gjennomsnittsmannen bruker vintersko med gode såler, dersom han bruker vintersko i det hele tatt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...