Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Muligens litt sent men jeg vil bare dele mine tanker om kampen mot oss (Molde) da jeg var på Lerkendal for første gang på svært lenge. Vil bare berømme begge lagene for en fantastisk underholdende kamp, det var virkelig ikke en 1-0 kamp. Føler at vi kontrollerte kampen noe helt grassalt den første halvtimen og hadde vi puttet på en av de utallige sjansene vi fikk så tipper jeg kampen hadde vært avgjort pga vår gode kontringsfotball. Spesielt Eikrem sto jo frem som akkurat den spilleren Norge har savnet helt siden Myggens storhetstid, hvordan den gutten blir vraket for både A-landslaget men også aldersbestemte landslag er helt fjernt …

 

Dere var til tider gode i forsvar og Ørlund hadde en kjempekamp, likte også Svensson på midtbanen og Høiland på backen. Hos oss var det Eikrem og Gatt som storspilte, likte også innhoppet til 19 år gamle Camara, hans beste kamp for Molde så langt, skulle gjerne likt å sett ham fra start i stedet for Hestad som nok en gang var anonym og spiller på gammel trygghet.

 

Kampen kunne endt med seier til hvert av lagene og uavgjort hadde nok vært mest fortjent, spesielt pga straffesituasjonen (der Forren ble revet ned) som jeg selv synes var rimelig klar sett fra tribunen og som ble ennå tydeligere på tv-reprisene. Litt skuffende var det også å se Prica gjøre det han gjorde mot Forren, jeg er av den oppfatningen at det var godt gjennomtenkt fra hans side etter å ha sett ham i flere år. Dere har rett og slett fått deres egen Hulsker …

 

I fare for å bli litt vel negativ nå så må jeg si at Kjernen skuffet litt, bortsett fra episoden med måken :) Hva var det dere ropte da egentlig? (var litt vanskelig å høre fra der jeg satt). Dere er klart bedre på bortebane, og jeg må bare si: er det en ting som får meg til å tenke at «hjernen» stort sett består av innavl fra indre nordtrøndelag så er det «alle som ikke hopper …»

 

Alt i alt - takk for kampen - håper på flere slike oppgjør fremover, dette var et av de bedre derbyene jeg har sett live.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Aill som itj hoppe e moldesvin" er jo bare artig.

 

Ang. det med Kjernen på hjemmebane. Det er mange som står der fordi det er "kult". De synger lite og hopper i alle fall ikke (gjelder ikke bare det nevnt over). Det gjør at det ofte ikke blir så bra som vi ønsker. Det samme har jeg ofte opplevd på Ullevaal og når vi spiller mot Enga. Utrolig mange som ikke gidder å synge/klappe/stå osv. Vi fikk jo veldig skryt etter Fredrikstad away tidligere i år. Oss som var der syntes jo det var elendig.

 

Meget godt og reflektert innlegg der, Solaar. Eikrem var absolutt god med noen herlige pasninger. Bare synd for dere at mr. Useless spiller på topp. Angan glimter sjelden til.

Lenke til kommentar

Hehe, noen småspark som du ikke bet på, faen ;) Men ja det er jo det samme for all esupportergrupperinger, man er ofte best borte fordi det er da de «ordentlige» fansen står samlet. Men hva var det som ble sunget til måsen egentlig?

 

Og ja Angan er en merkelig spiller, han er egentlig jævlig god på det meste bortsett fra å score mål, den dagen han lærer seg det er han alt for god for Tippeligaen. Berget trenger også avslutningstrening. Når jeg tenker på det kan det samme bli sagt om stort sett alle de andre spillerne på banen i denne kampen ;)

 

En annen ting jeg stusset på var hvor lite press det ble lagt på Molde den første halvtimen og hvor enorme rom Dorsin etterlot seg for Gatt å løpe i, synd vi ikke klarte å utnytte det bedre. Også må jeg si at Jønsson gjorde en meget god jobb underveis i kampen, det var tydelig at spillerne ikke gjorde som avtalt i starten for med de justeringene han gjorde mot slutten av første og spesielt i andre, gjorde at Rbk gradvis tok over kampen og vant ballen mye samtidig som dere fikk stresset Moldespillerne til å gjøre flere feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...