Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Fatter ikke hva vi skal med han... Vi har en keeper av høy klasse(til å være i den norske ligaen), som er langt yngre og fremdeles kan utvikle seg masse. Selvfølgelig, hvis de kniver om plassen og Jarstein kommer "seirende" ut av det, kommer han styrket ut av det. Men hvis han havner på benken, stopper jo utviklinga helt.

 

Nei, skjønner ikke hvorfor vi ikke kunne ha brukt pengene på noe mer fornuftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fatter ikke hva vi skal med han... Vi har en keeper av høy klasse(til å være i den norske ligaen), som er langt yngre og fremdeles kan utvikle seg masse. Selvfølgelig, hvis de kniver om plassen og Jarstein kommer "seirende" ut av det, kommer han styrket ut av det. Men hvis han havner på benken, stopper jo utviklinga helt.

 

Nei, skjønner ikke hvorfor vi ikke kunne ha brukt pengene på noe mer fornuftig.

Hvorfor gagner det Rosenborg kun om Jarstein kommer seirende ut av det?

 

Om Svensken kommer seirende ut av det som en bedre keeper enn det Jarstein er i dag ser jeg det på som en god investering. ALLE gode lag må ha ihvertfall 2 gode keepere, ihvertfall om de skal holde god europeisk standard og det er vel det som er målet til Rosenborg.

Lenke til kommentar
Rosenborg kommer styrket ut av det uansett hvem som kommer seirende ut av det, har aldri sagt noe annet, har jeg?

 

Fatter ikke hva vi skal med han...

Du har vel egentlig det med den uttalelsen....

 

Hvordan kan det ha seg at du tror at Rosenborg kommer styrkende ut av det samtidig som du ikke fatter hva vi skal med han, er jo litt motsigende.

Lenke til kommentar

Ja, ser det er litt motsigende. Men det jeg mener, som jeg tror du vet, er at de kunne brukt pengene annerledes. Vi har, stort sett, vært bunnsolide bakover i år. Det jeg mener vi trenger, er større offensiv slagkraft, spesielt en goalgetter. Prica trenger alt for mange sjangser for å score, Ivers er laangt unna sitt beste. Da står vi igjen med Olsen og Sellin.

 

Her må forsterkningene komme, skal vi ha noe i Europa å gjøre. Det beste er konkurranse over hele fjøla selvfølgelig, også på keeper-plassen. Men jeg tror at den som ikke kommer seirende ut av keeperduellen, forlater klubben innen 6-12 måneder.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere syter om.

Jarstein har ikke fornyet kontrakten enda, og for da å unngå å bli sittende igjen med svarte per så henter man inn en keeper. Kan godt tenkes at denne

signeringen ikke haddde skjedd dersom Jarstein hadde forlenget. Skal ikke forundre meg om Jarstein forsvinner og Örlund ender opp som førstekeeper.

Lenke til kommentar
Dette er ingenting å syte over.

Alle lag som satser mot toppen bør ha 2 gode keepere.

Johnsen har hvert skadet i hele år og har en kontrakt som neppe blir forlenget, Lund Hansen har dratt til Danmark.

Da er det bra at Rosenborg signerte en klassekeeper som attpåtil var gratis.(bosman)

Var det på bosman? Da blir saken annerledes. Men uansett, blir Örlund førstekeeper, så kommer Jarstein til å dra om 6-12 måneder, og da er vi faktisk tilbake til der vi var før vi henta Örlund.

Lenke til kommentar
Men uansett, blir Örlund førstekeeper, så kommer Jarstein til å dra om 6-12 måneder, og da er vi faktisk tilbake til der vi var før vi henta Örlund.

 

Det vil jo alle spillere, var jo slik RBK fikk hentet Rade Prica, han ble benksliter og gadd det ikke. Så det gjelder jo alle spillere omtrent, på det nivået.

Endret av Nipps
Lenke til kommentar

Rosenborg trenger spiss(er)

 

Det trønderne trenger til neste år er en backup spiss som de har manglet etter at flere offensive spillere er borte på 1-2år. Både Kone, Konan Ya, Berisha, Zahora er borte fra laget på de siste to årene.

 

Idag spiller Rosenborg med følgende offensive spillere i 4-2-3-1 formasjonen:

 

Olsen - Iversen - Sapara

Prica

 

bak disse er det tynt med:

 

Mushaga Bakenga, Jo Sondre Aas, Michael Jamtfall og Kjell Rune Sellin.

Langt fra sikkert at disse kan bidra mer en som sporadiske innhopp neste sesong. Håper jo at flere av de tar steg videre fra 2009.

 

Erik Hoftun har bekreftet at selv etter kjøpet av topp-keeper og rutinerte Winsnæs så jakter Rosenborg minst en spillertype til. Alt tyder jo på at dette er en spiss.

 

Fra Norge tror jeg følgende spillere kan være aktuelle:

 

Angan (Lyn)

Moldskred (Tromsø)

Stokkelien (Start)

 

to av disse er jo unge og stortalenter, mens Moldskred er i landslagstroppen til Drillo og mer stabil. Hadde jeg vært Hoftun ville jeg kjøpt Moldskred + en av de to andre, helst Stokkelien da han er norsk. Gjerne kjøpe Stokkelien før 1.januar. Og la han trene med laget i oppkjøringen også leie han ut til Start frem til 31.juli. Da er han klar for CL kvalikk og senere CL / Europa Leauge. Angan blir nok billigere, sikkert rundt 6-8 millioner. Stokkelien sikkert 8-12 millioner.

Endret av MsVidic
Lenke til kommentar
Fra Norge tror jeg følgende spillere kan være aktuelle:

 

Angan (Lyn)

Moldskred (Tromsø)

Stokkelien (Start)

 

Hadde jeg vært Hoftun ville jeg kjøpt Moldskred + en av de to andre, helst Stokkelien da han er norsk. Gjerne kjøpe Stokkelien før 1.januar. Og la han trene med laget i oppkjøringen også leie han ut til Start frem til 31.juli. Da er han klar for CL kvalikk og senere CL / Europa Leauge. Angan blir nok billigere, sikkert rundt 6-8 millioner. Stokkelien sikkert 8-12 millioner.

 

Dette er ikke FM. Start kommer til å tviholde på Stokkelien helt til det kommer en internasjonal klubb å snuser på han. Og av alle klubber i Norge tror jeg ikke RBK er spesiellt aktuelt valg for han uansett.

 

Håper mest på Moldskred, men tipper Tromsø har presset opp prisen hele veien.

 

Med Champions League å friste med kan det da ikke være så vanskelig å skape litt interesse. Det gjelder trenerjobben og forsåvidt.

Lenke til kommentar
Det vil jo alle spillere, var jo slik RBK fikk hentet Rade Prica, han ble benksliter og gadd det ikke. Så det gjelder jo alle spillere omtrent, på det nivået.

Men når en førstekeeper er bestemt, får andrekeeperen så godt som ingen kamper. Dette gjelder ikke en spiss, en midtbanespiller eller lignende. En spiss som ikke er i start 11'ern kan alikevel få 20-25 min av hver kamp, og på denne måten spille seg inn på laget igjen. En keeper må gjøre uendelig mange tabber før han blir satt ut av laget.

 

Bagh: Vi trenger også styrke på høyrekanten, men hvordan kan du mene at vi ikke trenger en spiss?

Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det så får man inn en god høyrekant så kan Iversen og Prica kjempe om spissplassen, dytter Skjeldbred inn sentralt og har Sapara som utfordrer både til Skjelbred og Winsnes (regner nesten med at han går rett inn på laget og spiller den litt mer offensive motparten til Annan)

Samtidig så kan man gjennom sesongen gi både Joar (Bakenga) og Karlsen gi innhopp mot slutten av kamper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...