Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Siden du så ivrig siterte de 4-5 personene som klaget inne på Bataljonen sine sider, antar jeg at du også har sett bildene som ligger der fra kampen? Når en hel tribune flagger, ser det bedre ut enn om 2 flagger og 10 hopper.
Blir helt feil å sammenlikne det flaggtifo arbeidet som blir gjennomført på enkelte store hjemmekamper med den jevne ultrasflagginga til lag som f.eks Rosenborg. Bataljonen er norges beste på tifo, men har null flagg kultur.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig at dere RBK-supportere ikke har kommentert den nye avgjørelsen rundt Erik Hamrèn enda :p Så hvem syns dere burde ta over RBK? Leste også på VG at Hamrén uttalte seg om at RBK er Skandinavias beste klubblag. Er dere (objektivt sett) enige i den uttalelsen, eller syns dere at dere har til gode å bevise litt mer?

 

Jeg tror dere vil være favoritter til gullet også neste år. Om jeg husker rett, så er Tippeligaen litt over halvveis i august, men et trenerskifte har jo vist seg negativt for mange andre klubber før, også for dere. Hvordan tror dere dette vil utarte seg for resten av sesongen evt?

 

Forøvrig har jeg glemt å gratulere dere med gullet. Det betyr at dere må kjempe om en plass i Champions League neste sesong, sant?

Lenke til kommentar

Ja, CL-kvallik neste år.

 

Tror vi vinner gull neste år, og vi har i tillegg god tid på å få oss ny trener. I tillegg så vil Hamren være veldig motivert i jobben som RBK-trener i visshet om at han blir trener for Sverige. God tid til å finne trener i tillegg til kvallik neste år tror jeg er to stikkord for at vi får oss en bra trener når Hamren går til Sverige på full tid.

Håper vi får en god trener med bra internasjonal erfaring. En som har trent i Tyskland tror jeg hadde vært fantastisk. Ligner litt på den Norske ligaen, men såklart med bedre spillere.

Lenke til kommentar
Den kan du spare deg. Det er ikke alle lag som på invitere 60 000 til en svett fest på byens "festplass". Vi trøndere feirer på vår måte. Og den er mer enn bra nok.

Som i 10 stk på en svett kro? Det var dessuten flere enn 60 000 på festplassen, og sist jeg sjekket var Trondheim også en ganske stor by, med flere områder der en kan samle store folkemengder.

 

Blir helt feil å sammenlikne det flaggtifo arbeidet som blir gjennomført på enkelte store hjemmekamper med den jevne ultrasflagginga til lag som f.eks Rosenborg. Bataljonen er norges beste på tifo, men har null flagg kultur.

Selvfølgelig er det forskjell på ett enkelt arrangement og generell flagging, men Brann kommer seg på det området. Bare se på bortebane, der iallefall jeg har med meg flagget mitt. Dessuten er det jo merkelig at det store Ultras-forbildet RBK flagger så dårlig på samme arrangement...

 

Angående Hamrén: Er egentlig litt delt i synet på om det er bra eller dumt at han drar. På den ene siden minner han meg litt om Hareide, som vinner med klubber som har overlegent budsjett. Blir spennende å se hvordan han takler landslag. På den andre siden er det veldig synd for kontinuiteten i RBK og med tanke på CL spill til neste år. Et sterkt RBK utad er viktig for norsk fotball. Menmen, han forlater jo dere ikke før august, så.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Overlegent budsjett i forhold til resten. Bare se på stallen. Det er ikke et eneste TL-lag som ikke sikler over benken til RBK. Samtlige tre bytter i Bergen sist hadde spilt fast på alle andre lag i Norge.

 

Røde tall er det overalt i år, men det er ingen krise i RBK.

 

Igjen uttaler du deg om ting du ikke vet noe om. Så fint.

Lenke til kommentar
Overlegent budsjett i forhold til resten. Bare se på stallen. Det er ikke et eneste TL-lag som ikke sikler over benken til RBK. Samtlige tre bytter i Bergen sist hadde spilt fast på alle andre lag i Norge.

 

Røde tall er det overalt i år, men det er ingen krise i RBK.

 

Igjen uttaler du deg om ting du ikke vet noe om. Så fint.

Støtter HeHauken i denne... hvis du mener det er totalt feil det han sier har han nok mer peiling enn deg da ihvertfall :blush:

Lenke til kommentar
Jaha, så han vet mer enn en som er medlem i klubben. Da lurer jeg på hvor han får informasjonen sin fra.

Så du påstår da følgende...

 

1. De tre innbytterne fra Rosenborg i Bergen ville ikke fått plass i en annen Tippeligaklubb.

 

2. Det ER økonomisk krise i Rosenborg.

Lenke til kommentar

Var bare ment til økonomidelen, så det var sloppy sitering av meg.

Uansett, fortsetter vi å satse slik vi gjør går det på hue og ræva. Vi takler vel maks et par år til med den satsningen vi har hatt i år.

Skal vi kunne fortsette slik som vi har gjort i år, er det nødvendig med større inntekter (les: CL/EL)

Ingen direkte krise, men det står ikke så bra til som alle, spesielt de supporterne som hører til lag som ikke har fått utrettet noe særlig i den siste 20-års perioden, vil ha det til at det gjør.

Lenke til kommentar
Overlegent budsjett i forhold til resten. Bare se på stallen. Det er ikke et eneste TL-lag som ikke sikler over benken til RBK. Samtlige tre bytter i Bergen sist hadde spilt fast på alle andre lag i Norge.

 

Røde tall er det overalt i år, men det er ingen krise i RBK.

 

RBK har ambisjoner om å bli topp 30 i europa, så da må stallen være "bra". Hvor de har fått pengene fra vet ikke jeg, men det jeg derimot vet er at RBK ikke er noe Real Madrid. Om vi tar Stabæk foreksempel så har de fått bedre plassering enn Brann og RBK de siste 3årene (Brann og RBK er jo større enn Stabæk, men forsatt så presterte de bedre disse 3 siste årene). Så dette pratet ditt om overlegen økonomi holder ikke, at Prica har spilt en viktig rolle er det ingen tvil om, men det kunne like godt være en annen god spiss i TL som Moldes Mam Biram Diouf.

 

Det kunne de sikert ha gjort, men de 3 innbytterne har alle startet RBK kamper så jeg skjønner ikke helt hva problemet er(?)

 

Hmm, nei. Men så vidt jeg vet er det heller ingen krise i Bergen :)

Endret av Nipps
Lenke til kommentar
Overlegent budsjett i forhold til resten. Bare se på stallen. Det er ikke et eneste TL-lag som ikke sikler over benken til RBK. Samtlige tre bytter i Bergen sist hadde spilt fast på alle andre lag i Norge.

 

Røde tall er det overalt i år, men det er ingen krise i RBK.

 

Igjen uttaler du deg om ting du ikke vet noe om. Så fint.

Igjen? Det må gå an å diskutere uten å komme med usakligheter.

 

Var bare ment til økonomidelen, så det var sloppy sitering av meg.

Uansett, fortsetter vi å satse slik vi gjør går det på hue og ræva. Vi takler vel maks et par år til med den satsningen vi har hatt i år.

Skal vi kunne fortsette slik som vi har gjort i år, er det nødvendig med større inntekter (les: CL/EL)

Ingen direkte krise, men det står ikke så bra til som alle, spesielt de supporterne som hører til lag som ikke har fått utrettet noe særlig i den siste 20-års perioden, vil ha det til at det gjør.

Ja, RBK har i kjent stil brukt mye penger på spillekjøp, som tross alt kan forsvares med ambisjonene i klubben. Økonomien til RBK er kanskje rød i år, men den er fremdeles langt bedre enn andre TL-klubber. Å påstå annet med dagens stall er svada - og det var derfor jeg trakk inn innbytterne i Bergen (herre for et mannskap dere har når Olsen, Sapara og Lago er på benken).

 

RBK har ambisjoner om å bli topp 30 i europa, så da må stallen være "bra". Hvor de har fått pengene fra vet ikke jeg, men det jeg derimot vet er at RBK ikke er noe Real Madrid. Om vi tar Stabæk foreksempel så har de fått bedre plassering enn Brann og RBK de siste 3årene (Brann og RBK er jo større enn Stabæk, men forsatt så presterte de bedre disse 3 siste årene). Så dette pratet ditt om overlegen økonomi holder ikke, at Prica har spilt en viktig rolle er det ingen tvil om, men det kunne like godt være en annen god spiss i TL som Moldes Mam Biram Diouf.

 

Det kunne de sikert ha gjort, men de 3 innbytterne har alle startet RBK kamper så jeg skjønner ikke helt hva problemet er(?)

 

Hmm, nei. Men så vidt jeg vet er det heller ingen krise i Bergen :)

Det er ikke noe problem, jeg bare konstaterer fakta. RBK har to lag som lett kunne overlevd TL. I så måte er de Norges svar på Real om du vil.

 

Krise i Bergen er det heller ikke, selv om mediene vil ha det slik. Selvfølgelig er det røde tall også der, men det som kom frem på pressekonferansen visste fansen allerede. Noen må ut før andre kommer inn. Det problemet har ikke RBK.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Sak 1: Jeg skjønner Hamrén godt, akkurat som jeg skjønte Hareide når han dro. Å trene "sitt eget" landslag, er en drøm for alle trenere. Nå starter jakten. Jöhnson, Sollied og Hareide er navn som kommer til å nevnes. Hva tror dere?

 

Sak 2: Det er ikke økonomisk krise i RBK. Vi kommer til å gå 20-30 mill i minus i år, men dette kan vi dekke med egenkapital. Det er noe andre lag ikke kan. Derfor kunne vi styrke stallen i år, noe andre ikke kunne. Selvfølgelig kan ikke budsjettet være så høyt neste år, men skal vi bli blant de 30 beste i Europa, må det satses. Kvalifiserer vi oss til CL neste år, kommer det nye 50-60 mill inn i kassa og kanskje vi får beholde noen av våre unge stjerner. Ciljan, Lustig, Demidov og Sapara er spillere som er aktuelle for det store utland, beholder vi disse, i alle fall tre av dem, har vi muligheter til å hevde oss i Europa.

 

Edit: Leif var innom

Endret av sagberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...